Vanochten in HK, nu niet meer???

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Zag ik tot mijn grote verbazing dat ik vanochtend in HK/SG enzo kon. Oke dacht ik, leuk. Blijkt dat ik vanmiddage ineens niet meer in HK te kunnen. Dus ik uitloggen/inloggen en nu mag ik helemaal niet meer in die speciale forums.

Wat is dit allemaal? Ik ben lang genoeg geregistreerd en heb veel tech posts.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Ik had je al eens gemeld dat je pas na 30 dagen (na je ban dus) weer in SG mocht.
En dat je 60 dagen moest wachten tot HK toegang.

Arjen heeft een scriptje aangepast, waardoor jij per ongeluk weer in HK en SG kon, dit was echter niet de bedoeling, vandaar dat we het weer hebben teruggedraaid.

Bericht hierboven

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 10:59
Maar hij heeft toch al een ban gehad??

Moet hij dan nog meer straf hebben ofzo :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Aha, nou ja het zal wel.
Je moet iig weten dat ik het totaal niet eens ben met de gang van zaken zoals ze nu gaan. Ik heb toch een week een ban gehad. Klaar, ik snap waarom en zal er in het vervolg om denken. Maar na die ban blijkt het ineens zo te zijn dat ik niet meer in bepaalde forums mag komen. Terwijl hier niks over te lezen is in het mailtje wat ik kreeg omdat ik een ban had. Daarom heb ik een beetje het idee dat dit een beetje is aan geplakt nadat ik die ban heb 'uitgezeten'.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Voor jou gelden nu dus de regels die voor de anderen ook gelden, je zal dus opnieuw aan de voorwaarden moeten voldoen om erin te mogen. Dus de teller is gereset zeg maar. 30/60 dagen na einde van de ban.

Verwijderd

Laat "jelmervos" s.v.p. snel weer binnen :) , 't is de laatste week véél te "netjes" ;) geweest...enne jelmervos, loop je in de HuisKamer niet tegen alle stoelen en tafels op, voor je het weet trap je (weer) op gevoelige plekken.... ;)
Sterkte...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 12:38 schreef obsidian het volgende:
Voor jou gelden nu dus de regels die voor de anderen ook gelden, je zal dus opnieuw aan de voorwaarden moeten voldoen om erin te mogen. Dus de teller is gereset zeg maar. 30/60 dagen na einde van de ban.
Dat snap ik wel. Maar waarom? Ik heb toch een week een ban gehad. Is dat niet genoeg?
Het is niet echt dat ik daar graag in wil, maar meer de manier waarop dit gaat.
Ik krijg een mailtje dat ik een ban heb, oke. Maar heb ik die ban 'uitgezeten', blijkt het dat ik niet in bepaalde forums mag.

• Yohost!
  • Laatst online: 02-12 10:59
De enige reden dat je niet in HK/SG komt is als je nieuw bent hier.

Ik dacht dat ze dit gedaan hadden om te voorkomen dat users dit gaan zien als een normaal forum.
Het is dus een tweakersforum en dus moeten er eerst een aantal techposts gedaan worden.

Maar dit is dus helemaal niet van toepassing op die jelmervos want die heeft al zat techposts gedaan...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 29 juni 2001 12:51 schreef JJE het volgende:
De enige reden dat je niet in HK/SG komt is als je nieuw bent hier.

Ik dacht dat ze dit gedaan hadden om te voorkomen dat users dit gaan zien als een normaal forum.
Het is dus een tweakersforum en dus moeten er eerst een aantal techposts gedaan worden.

Maar dit is dus helemaal niet van toepassing op die jelmervos want die heeft al zat techposts gedaan...
Het idee daarachter is dat de HK een extraatje is voor mensen die echt bij de GoT gemeenschaap horen. Daar is moeilijk een voorwaarde voor te bedenken, maar een bepaald aantal posts in het technische gedeelte van het forum (waar het uiteindelijk natuurlijk om draait bij een computer forum) is een heel redelijke eis. Hiermee voorkom je dat mensen zich bij GoT registreren om er een tweede onzinforum of fokforum bij te hebben.

Als iemand zich in de HK of elders niet weet te gedragen, dan is het niet meer dan normaal dat ie opnieuw moet bewijzen dat ie het toegangsrecht voor de HK waard is. Logisch toch? De sfeer in HK is prima omdat iedereen het leuk houdt, en als iemand dat verpest dan hoort ie er (voorlopig even) niet thuis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:20
hmm twijfelachtig, maar goed die ban heeft die vast niet voor niets gekregen..

Ik zelf denk als dat zijn eerste tijdelijk ban is dat we hem toch de twijfel moeten gunnnen, hij is al een poosje op got en weet ZEKER NU na die ban echt wel wat die moet doen,en moet laten hij had ook op en ander account kunne posten of iets dergelijks, ik neem nu aan dat die dat wijzelijk niet heeft gedaan, en dat die daar best wel mee beloont mag worden, Ok geef hem dan een dag of 2, 3 geen toegang na die ban in HK, dan word hij er weer ff an herindert, that will do, ihmo..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Idd, zo dacht ik er ook over.
Ik loop hier al een tijdje rond en weet wel hoe het ongeveer gaat. Helaas heb ik een ban gekregen omdat ik toch te ver ging op bepaalde punten (grenzen verkennen?). Ik weet nu dus hoe het zit. Het was toch nooit mijn bedoeling geweest om het zover te laten komen.
Ook heb ik ook best goeie posts (ik denk het grootste gedeelte), en zat vrijwel nooit in SG (toen het nog public was), maar vond het altijd leuk om daar te lezen. Daarom wil ik ook nu weer in SG e.d. komen.

Gunnen jullie mij die kans?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

jelmervos,

Ik heb even een draadje opgestart op het crewforum over het hoe en wat nu precies.

Ik zal mijn best doen deze onduidelijkheid weg te nemen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

vind dat ze de tijd dat je hier geregistreerd staat ook wel mee hadden mogen laten tellen..

Ik kom al langer dan een jaar dagelijks op GoT, maar ik post praktisch nooit, lees alleen maar.

Vind het erg irritant om te weten dat er nu een deel van het forum is dat ik daarom niet zou kunnen lezen..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 29 juni 2001 15:16 schreef Pjemco het volgende:
vind dat ze de tijd dat je hier geregistreerd staat ook wel mee hadden mogen laten tellen..

Ik kom al langer dan een jaar dagelijks op GoT, maar ik post praktisch nooit, lees alleen maar.

Vind het erg irritant om te weten dat er nu een deel van het forum is dat ik daarom niet zou kunnen lezen..
Die discussie gaan we hier nu niet meer aanwakkeren. Daar zijn al genoeg andere topics over.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ik spui alleen even mijn mening :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 29 juni 2001 15:59 schreef Pjemco het volgende:
ik spui alleen even mijn mening :)
Vooruit dan maar weer. ;)

Aannames zijn fataal.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 16:17 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Vooruit dan maar weer. ;)
En nu gewoon je mond houden, toch? :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 29 juni 2001 16:44 schreef obsidian het volgende:

[..]

En nu gewoon je mond houden, toch? :)
Zo streng ben ik nu ook weer niet hoor. :P

Aannames zijn fataal.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 29 juni 2001 16:53 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Zo streng ben ik nu ook weer niet hoor. :P
Hehehe, ik wel. ;)

Verwijderd

/ontopic weet niet echt het hele gebueren achter het verhaal van jelmervos... no coment :{

/beetje off
vind btw deze maatregel eigenlijk best wel ok.
zo zorg je er voor dat mensen die voor de gezeligheid naar een forum komen deze overslaan en naar een forum gaan zoals Onzinforum,
en luitjes die hier komen om serius bezig te zijn in de tech fora kunnen na een tijdje in de wat minder seriuze fora hun gang gaan.

*imho* prima plan, zo hou je onnodigge rotzooi weg. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik kom hier dus echt wel om serieus te zijn. Check mijn posts maar voor en na mijn ban. Maar kwam zo af en toe es in SG e.d. om daar een beetje humor enzo te lezen.

Daarom hoop ik dat ik gewoon in die forums mag komen, misschien kan het met een proeftijd ofzo. Maar volgens mij heb ik allang laten blijken hier dat ik niet voor onzin kom. Al houd ik wel zo af en toe van een beetje humor.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit vind ik niet kunnen!

Er wordt steeds gezegd dat die maatregel er alleen maar is om ervoor te zorgen dat mensen niet alleen maar voor de HK komen. En Jelmervos is er al veel langer, dus vind ik het pure bullshit dat hij er nu niet in mag.

• saviour
  • Niet online
Ben je trouwens gebanned wegens posts in de HK?

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 29 juni 2001 18:25 schreef saviour het volgende:
Dit vind ik niet kunnen!

Er wordt steeds gezegd dat die maatregel er alleen maar is om ervoor te zorgen dat mensen niet alleen maar voor de HK komen. En Jelmervos is er al veel langer, dus vind ik het pure bullshit dat hij er nu niet in mag.
:)
'we' zijn hierover bezig.

Meteen maar een soort van afspraken maken over e.e.a. wat hiermee te maken heeft.
Geduld nog aub.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 18:26 schreef saviour het volgende:
Nee, juist niet. Dat was er toen nog niet (of niet helemaal). Alleen SG, daar kwam ik soms. Meer om te lezen.

Ben gebanned omdat ik nogal funny posts had soms in de tech forums. Hier heb ik dus een week een ban voor gehad. En ik snap de boodschap.

• saviour
  • Niet online
Hmm okay...

Jaymz + GaMeOvEr --> goeie zaak.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Het is weer vager, ik zie nu SG en NST&M maar als in 1 van die beide forums wil lezen krijg ik:
Helaas, je hebt geen leestoegang tot dit forum. Als je toch meent toegang te moeten hebben, stuur dan een mailtje naar gathering@tweakers.net

• saviour
  • Niet online
Hebben jullie nou nog niet door dat ik gelijk heb?

Nu ff serieus: Is er al een besluit gekomen? :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Hop, en toen waren ze weer weg. Vaag hoor.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 18:56 schreef saviour het volgende:
Hmm okay...

Jaymz + GaMeOvEr --> goeie zaak.
Zit jij dan wel in de HK, saviour ??

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 00:17 schreef jelmervos het volgende:
Het is weer vager, ik zie nu SG en NST&M maar als in 1 van die beide forums wil lezen krijg ik:
[..]
Er loopt een draadje in CF over de zaak, we melden asap als er nieuws is omtrend dit :)

Je status is trouwens op dit moment tech-only, om verwarring te voorkomen.

• saviour
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 00:24 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

Zit jij dan wel in de HK, saviour ??
Nee, ik had iemand mijn pass gegeven, en 2 dagen later werd ik gebanned 4 life. Terwijl ik nog nooit een note of waarschuwing heb gehad.

• saviour
  • Niet online
Dit vergaat toch niet in de vergetelheid he?

/Kick!

Verwijderd

Goeie zaak dat bepaalde mods nog wel inzien dat het idd een twijfelachtig geval is, die HK en SG ban van jelmervos.

Hij heeft die ban van een week uitgezeten en daarmee zijn straf gehad, je zou daarna juist het vertrouwen in hem moeten laten blijken door hem weer full-access te geven.

Ik weet zeker dat jelmervos veel meer nuttige bijdragen heeft op GoT dan de gemiddelde user.

En daarbij komt ook nog het feit dat hij is gebanned vanwege enkele grappig bedoelde posts, posts die perfect thuishoren in de HK, dus hij zou m.i. gewoon toegang moeten krijgen.

Hij heeft toegegeven dat hij te ver is gegaan, beloon dat goeie gedrag dan ook met weer een normale status op GoT, dus toegang tot HK en SG.

My 0.02 $

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 18:26 schreef saviour het volgende:
Nee, hij heeft nog nooit in de HK kunnen posten, het was vanwege enkele offtopic reacties, in 2 topics vroeg iemand iets over een Windows probleem, reageerde hij met: Moet je Clippy ff vragen. :)

Vond het eigenlijk nog wel humor ook! :D

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op zaterdag 30 juni 2001 21:31 schreef Revolution het volgende:
Nee, hij heeft nog nooit in de HK kunnen posten, het was vanwege enkele offtopic reacties, in 2 topics vroeg iemand iets over een Windows probleem, reageerde hij met: Moet je Clippy ff vragen. :)

Vond het eigenlijk nog wel humor ook! :D
Daar zal ie toch echt wel niet voor gebanned zijn.. hoop'k.. da's gewoon supergrappig.. vind ik zelfs :)

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 30 juni 2001 21:25 schreef Revolution het volgende:
Goeie zaak dat bepaalde mods nog wel inzien dat het idd een twijfelachtig geval is, die HK en SG ban van jelmervos.

Hij heeft die ban van een week uitgezeten en daarmee zijn straf gehad, je zou daarna juist het vertrouwen in hem moeten laten blijken door hem weer full-access te geven.

Ik weet zeker dat jelmervos veel meer nuttige bijdragen heeft op GoT dan de gemiddelde user.

En daarbij komt ook nog het feit dat hij is gebanned vanwege enkele grappig bedoelde posts, posts die perfect thuishoren in de HK, dus hij zou m.i. gewoon toegang moeten krijgen.

Hij heeft toegegeven dat hij te ver is gegaan, beloon dat goeie gedrag dan ook met weer een normale status op GoT, dus toegang tot HK en SG.

My 0.02 $
'T heeft de aandacht van de crew.
'T is weekend momenteel, dat zal wel 'meehelpen'.

_persoonlijk_ vind ik dattie SG gewoon weer in moet kunnen, maarja:
Ik ben niet degene die het voor het zeggen heeft. Op die mensen moeten we nog even wachten.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 22:39 schreef Jaymz het volgende:

[..]

'T heeft de aandacht van de crew.
'T is weekend momenteel, dat zal wel 'meehelpen'.

_persoonlijk_ vind ik dattie SG gewoon weer in moet kunnen, maarja:
Ik ben niet degene die het voor het zeggen heeft. Op die mensen moeten we nog even wachten.
Ik ben blij te horen dat er mensen achter mijn mening staan. Jullie moeten echt weten dat ik hier voor de tech forums kom, en dat is toch te zien aan mijn post gedrag. Soms wat humor, maar dat moet kunnen vind ik. Of is daar juist de huiskamer voor?
Ik hoop dat dit positief uitpakt. Bedankt!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
*ahum* ik heb ook een week ban gehad vanwege een uit de hand gelopen situatie.
ook ik heb mijn rechten voor HK opnieuw moeten verdienen. mijn SG rechten had ik na die week overigens wel weer terug.

zie niet in waarom jij daar dan wel onderuit zou mogen komen.

als je er wel onderuit komt, nah leuk voor je maar niet echt eerlijk IMO.

• saviour
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 10:13 schreef Kaap het volgende:

zie niet in waarom jij daar dan wel onderuit zou mogen komen.

als je er wel onderuit komt, nah leuk voor je maar niet echt eerlijk IMO.
Ja, het is dan je eigen domme schuld dat je niet bent wezen vragen om iets dat je rechtmatig toekomt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Gaan we nou stennis schoppen hier of wat? Doe even normaal zeg, het is niet dat de wereld vergaat ofzo.

En zoals we al zovaak hebben gezegd:
HK moet geen doel op zich zijn, als dat wel het geval is, of lijkt te zijn, dan zullen we ook een HK ban geven, en het begint er IMHO nu toch wel aardig op te lijken door jouw acties. (En nee, ik kijk even niet naar de history qua posten van Jelmer).

[Edit] Verduidelijken: Saviour is wel heel hard voor Jelmer aan het strijden, wat IMHO ten nadele gaat van de positie van Jelmer.

Bericht hierboven

• saviour
  • Niet online
[Edit] Verduidelijken: Saviour is wel heel hard voor Jelmer aan het strijden, wat IMHO ten nadele gaat van de positie van Jelmer.
Je bent echt dom als je iemand benadeeld vanwege mij :)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 13:35 schreef Floris Diemel het volgende:
Gaan we nou stennis schoppen hier of wat? Doe even normaal zeg, het is niet dat de wereld vergaat ofzo.

HK moet geen doel op zich zijn, als dat wel het geval is, of lijkt te zijn, dan zullen we ook een HK ban geven, en het begint er IMHO nu toch wel aardig op te lijken door jouw acties. (En nee, ik kijk even niet naar de history qua posten van Jelmer).

Ik schop iig geen stennis, ondanks dat ik het wel voor jelmervos opneem, gewoon om het feit dat er geen enkele reden meer is om hem de toegang tot HK en SG te ontzeggen.

De meeste mods die hier hebben gepost zijn dat blijkbaar wel met me eens, en volgens hen werd er overleg gepleegd hierover in het crew forum. Is er al iets bekend hierover?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Op zondag 01 juli 2001 13:35 schreef Floris Diemel het volgende:
[...]
HK moet geen doel op zich zijn, als dat wel het geval is, of lijkt te zijn, dan zullen we ook een HK ban geven [...]
Als ik het de laatste tijd zo zie is die hele HK voor iedereen zo'n beetje het streven geworden. Mensen die wat in SG posten dat vervolgens naar HK wordt gemoved en waarvan ze dan weer in LA gaan klagen dat dat niet eerlijk is omdat ze geen toegang tot HK hebben en dat dan wel graag willen.
En dan krijg je nu dit weer. Beetje slechte start zo voor de HK. Beetje slechte start zo voor die HK.
Sinds de introductie is dit deel van GoT toch wel de meeste die in opspraak is.
Wat als dit zo blijft?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
mwa ik vindt HK niet veel aan...
kom meer voor de tech forums.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Owkee, er is onder de crew een "consensus" bereikt.

Wat was het probleem ?

Er waren aanhangers van twee stellingen :

Stelling 1 :

"Als jij in _een_forum een tempban hebt gekregen, heb je jezelf misdragen, en heb je nadat je tempban verstreken is, ook je rechten op de HK verspeelt."

Stelling 2

"Als jij een tempban hebt gekregen en deze was wegens iets in een tech-forum, dan staat de HK hier helemaal los van en dien je nadat de tempban voorbij is, ook je oude privileges weer te hebben."

Uiteindelijk is er gekozen voor stelling 2, omdat het anders gewoon heel erg overkomt dat we de HK gebruiken als een speeltje dat we geven en weer afpakken. Zo willen we niet werken.

Daar komt ook nog bij, dat als iemand zich in de HK (of SG) misdraagt, dat we een user voor dat forum specifiek kunnen bannen.

Let op : Dit betekent niet, dat als jij een tempban krijgt wegens misdragingen in SG of HK, dat deze niet blijvend ontoegankelijk voor je gemaakt zullen worden !

Het houdt alleen in, dat tempbans die je krijgt voor gedrag in tech-fora, voor de rest geen inlvoed zullen hebben voor je rechten in SG of HK.

Het beleid met het bannen van HK of SG blijft gelijk.

Jelmervos zijn rechten tot de HK zijn dus ook hersteld.

Aannames zijn fataal.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Heel erg bedankt. Ben blij te horen dat het zo is afgelopen.

Zoals hier hier boven staat beschreven had ik het precies bedoeld. Op deze manier kun je namelijk iemand beter straffen op de punten waar het verkeerd gaat.

Thanks! :)

Verwijderd

ik zou zeggen:
twee weken gebanned en een maand voorwaardelijk :P

(En jullie gebruiken HK wel degelijk als een speeltje, aangezien sommigen het nodig vinden om newbies het speeltje voor te houden om het vervolgens weg te trekken, ik zie mezelf niet als newbie trouwens. Hoogstwaarschijnlijk zal ik toch maar weinig in de HK posten of lezen zodra ik erin mag.) :P

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 02 juli 2001 19:02 schreef Cheatah het volgende:
ik zou zeggen:
twee weken gebanned en een maand voorwaardelijk :P

(En jullie gebruiken HK wel degelijk als een speeltje, aangezien sommigen het nodig vinden om newbies het speeltje voor te houden om het vervolgens weg te trekken, ik zie mezelf niet als newbie trouwens. Hoogstwaarschijnlijk zal ik toch maar weinig in de HK posten of lezen zodra ik erin mag.) :P
We gebruiken het niet als speeltje. Als iemand gewoon normaal post, is er niks aan de hand. Zien we dat iemand crap post, purr om aan de HK voorwaarden te voldoen, ja, dan nemen we het misschien wel preventief af.

We willen namelijk niet dat de huiskamer een onzin/kroeg einde gaat krijgen, dus zijn we veel strenger op het verschaffen van de toegang ja.

Het is niet zo dat wij misbruik maken van het feit dat wij kunnen beslissen iemand wel of niet toegang tot de HK te geven.

Aannames zijn fataal.

• saviour
  • Niet online
Let op : Dit betekent niet, dat als jij een tempban krijgt wegens misdragingen in SG of HK, dat deze niet blijvend ontoegankelijk voor je gemaakt zullen worden !
Mag ik er ooit weer in?
Pagina: 1