Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik ben op zoek naar een manier om te casten naar een android media speler.
Ik heb een Chromecast en zoek een dergelijke functionaliteit. In de Google TV zit dit ingebakken geloof ik, dit is Android gebaseerd, maar een app die als Chromecast server werkt bestaat niet?

Ik zoek me een ongeluk maar kom nergens, iemand een mooie oplossing om willekeurige media, ala Chromecast, te casten naar mijn Android box?

Deze heb ik: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_414756.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn verschillende Apps voor (Cast Receiver bijvoorbeeld) maar allen hebben voor zover ik weet wel een of 2 nadelen, apps die niet werken, instabiliteit...

Ik zou toch aanraden om dan gewoon die 35e uit te geven en een chromecast te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Ik zou toch aanraden om dan gewoon die 35e uit te geven en een chromecast te halen
Ik houd er niet van om dan weer een extra apparaat te hebben, vandaar. Bedankt voor de tip voor de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Zowel mijn telefoon als de Android box ondersteunen Miracast. Ik heb het nog niet werkend gekregen maar daar moet de telefoon voor 'aan staan' itt Chromecast. Als het werkt is de oplossing dan wel elegant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
Folke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
Ik zoek me een ongeluk maar kom nergens, iemand een mooie oplossing om willekeurige media, ala Chromecast, te casten naar mijn Android box?
Die oplossing is er sinds kort genaamd xiaomi mi box (de nieuwe versie); een android box met Android TV en castfunctie, geeft dus uitgebreidere mogelijkheden dan een chromecast.
Vooralsnog alleen te koop in de USA voor 69 dollar of via via bij b.v. geekbuying of aliexpress voor rond de 100 plus evt. douanekosten.
Zal op termijn wel beter beschikbaar komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
[...]
Die oplossing is er sinds kort genaamd xiaomi mi box
Dat is ook een goeie. Zo iets had ik idd al ergens gezien, maar ik zoek een oplossing voor mijn bestaande hardware

[ Voor 6% gewijzigd door Folke op 25-10-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
Daar heb ik ook al naar gezocht; heb een beelink GT1 waar ik erg tevreden over ben, maar die cast functie krijg je gewoon niet voor elkaar, tenminste niet zonder halfbakken oplossingen en omwegen zoals yatse e.d. en dat wil ik niet.
Dus ik ga nu toch een Mi box kopen, als die bevalt dan kan de GT1 er weer uit.

Recente android boxjes kun je goed verkopen is mijn ervaring, je hoeft als koper niet te wachten en er is geen risico op een rekening van de douane dus op zich best aantrekkelijk om te kopen. Die nexbox ben je voor 4 tientjes zo kwijt.
Pagina: 1