Zelf het beste antwoord aanleveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Geachte Redactie,

Ik heb een vraag gesteld op het forum waar ik uiteindelijk zelf, min of meer, het antwoord heb gevonden. Nu wil ik vraag de vraag sluiten door het beste antwoord te selecteren. Maar wat schetst mijn verbazing, ik kan mijn eigen antwoord niet als beste antwoord selecteren. Waarom eigenlijk niet? Is het niet beter om dit wel aan te bieden?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
maniak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:34:
Ik heb een vraag gesteld op het forum waar ik uiteindelijk zelf, min of meer, het antwoord heb gevonden. Nu wil ik vraag de vraag sluiten door het beste antwoord te selecteren. Maar wat schetst mijn verbazing, ik kan mijn eigen antwoord niet als beste antwoord selecteren. Waarom eigenlijk niet? Is het niet beter om dit wel aan te bieden?
Lijkt me inderdaad ook een mooie toevoeging. Komt er vaak voor dat de TS de oplossing zelf al gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dit lijkt me eerder een bug of een mooie feature. Niet iets waar de frontpageredactie iets mee kan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
EWK schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:09:
Dit lijkt me eerder een bug of een mooie feature. Niet iets waar de frontpageredactie iets mee kan?
Een mooie feature waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Het zou mij niets verbazen als je karma punten scoort met 'het beste antwoord'. Als het dan mogelijk word om je eigen post aan te merken als 'beste antwoord' kan je ineens heel makkelijk karma sparen.

Is wel een aanname, dus ik kan er volledige naast zitten.. O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GR → MF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ChojinZ zit er denk ik niet ver naast. Als je je eigen post als antwoord wilt markeren, kan je altijd een TR maken zodat een moderator je antwoord kan markeren. Wij kunnen dat namelijk overrulen. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
ChojinZ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:43:
Het zou mij niets verbazen als je karma punten scoort met 'het beste antwoord'. Als het dan mogelijk word om je eigen post aan te merken als 'beste antwoord' kan je ineens heel makkelijk karma sparen.

Is wel een aanname, dus ik kan er volledige naast zitten.. O-)
Mja.. als iemand karma punten wil scoren kan hij ook gewoon een paar dummy accounts aanmaken die vragen stellen waar hij/zij met het main account het antwoord geeft. Dat voorkom je toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

maniak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:20:
[...]

Mja.. als iemand karma punten wil scoren kan hij ook gewoon een paar dummy accounts aanmaken die vragen stellen waar hij/zij met het main account het antwoord geeft. Dat voorkom je toch niet..
Een ban door dat gedrag ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

maniak schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:20:
[...]

Behalve dat dat prima te detecteren is is dat ook nogal wat meer moeite.
TR plaatsen om eigen antwoord als best te laten markeren lijkt me de beste oplossing :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of verwijderbare en (helpende antwoorden uit archief markeerbaar met andere kleur tenzij) meer dan een helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moeilijk kan het zijn om als je jezelf als beste antwoord markeeert, je daar geen karma punten voor krijgt? Lijkt me 1 regeltje code. /no-brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 09:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:59:
Hoe moeilijk kan het zijn om als je jezelf als beste antwoord markeeert, je daar geen karma punten voor krijgt? Lijkt me 1 regeltje code. /no-brainer
Niemand heeft beweert dat het moeilijk is om te maken.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een vier ogen-principe aanhouden voor het beste antwoord (de poster + degene die het zo aanduidt) vind ik wel zo prettig. De meesten van ons denken de wijsheid in pacht te hebben, maar niet altijd terecht :+

Een TR zetten is toch prima te doen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:59:
Lijkt me tevens niet eerlijk. Je doet extra moeite om mensen met hetzelfde probleem te helpen en wordt daar niet voor "beloond" op de enige manier waarop de site dat kan.

Daarnaast is de karmaberekening al heel complex dus ik betwijfel dat het "1 regeltje code" is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:28:
[...]

Lijkt me tevens niet eerlijk. Je doet extra moeite om mensen met hetzelfde probleem te helpen en wordt daar niet voor "beloond" op de enige manier waarop de site dat kan.

Daarnaast is de karmaberekening al heel complex dus ik betwijfel dat het "1 regeltje code" is. ;)
IMO mag er verwacht worden dat je als vraagsteller 'extra moeite' doet om een antwoord op jouw vraag te krijgen. Er wordt sowieso verwacht dat je voor de vraagstelling al op zoek gaat. Dat je na de vraagstelling doorgaat met zelf zoeken is niet meer dan normaal. Als je zelf met het antwoord aankomt beloon je jezelf met een goed/bruikbaar antwoord. Daar ging het in de eerste instantie toch om?
En vwb de karma berekening: een regeltje code à la
code:
1
2
3
if 
          tweakid ontvanger = tweakid gever then earned karma = 0
else ..... (gaat door met de bestaande code)

zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:50:
[...]

IMO mag er verwacht worden dat je als vraagsteller 'extra moeite' doet om een antwoord op jouw vraag te krijgen. Er wordt sowieso verwacht dat je voor de vraagstelling al op zoek gaat. Dat je na de vraagstelling doorgaat met zelf zoeken is niet meer dan normaal. Als je zelf met het antwoord aankomt beloon je jezelf met een goed/bruikbaar antwoord. Daar ging het in de eerste instantie toch om?
Die beloning heb je ook als je het antwoord niet deelt. Ik vind het niet meer dan terecht dat er wat extra incentive is om toch maar een post te maken waarin je het gevonden antwoord nog even deelt.
En vwb de karma berekening: een regeltje code à la
code:
1
2
3
if 
          tweakid ontvanger = tweakid gever then earned karma = 0
else ..... (gaat door met de bestaande code)

zou voldoende moeten zijn.
Ik ken de code niet maar ik betwijfel dat dit simplistische voorbeeld zomaar werkt. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar je maakt nu aannames over de code die je niet kan maken zonder die code gezien te hebben.

Een fout die ik overigens ook heel vaak heb gemaakt, tot vervelens aan toe. Sorry, devvers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Net een vraag van mezelf beantwoord die nog open stond maar ik de oplossing zelf had gevonden en ik vanuit Stack Overflow altijd een enorme hekel heb aan open vragen maar ik kon dus inderdaad me eigen vraag niet markeren als beantwoord wat ik nogal opmerkelijk vond. Ik sluit me bij TS en zou deze functionaliteit graag terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

F_J_K schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:25:
Een vier ogen-principe aanhouden voor het beste antwoord (de poster + degene die het zo aanduidt) vind ik wel zo prettig. De meesten van ons denken de wijsheid in pacht te hebben, maar niet altijd terecht :+

Een TR zetten is toch prima te doen?
Hoezo zijn er vier ogen nodig om voor de topicstarter te bepalen waar hij uiteindelijk het best mee geholpen was? De ts is echt de enige die dat kan bepalen. Over de wijsheid in pacht menen te hebben gesproken....

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

evilution schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Hoezo zijn er vier ogen nodig om voor de topicstarter te bepalen waar hij uiteindelijk het best mee geholpen was? De ts is echt de enige die dat kan bepalen. Over de wijsheid in pacht menen te hebben gesproken....
Het komt nog wel eens voor dat de TS onbedoeld een ander antwoord markeert als beste, terwijl de bedoeling was die post te quoten. Anderzijds kunnen wij moderators vriendjespolitiek tegengaan. Denk aan een antwoord dat door een vriend wordt herhaalt en die krijgt de markering, ipv degene die het oorspronkelijk leverde. ;)

Onze titel is er niet voor niets.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Ik wil even kwijt dat ik het met TS eens ben.
Soms kom je al doende en door andere posts op het goede been gezet zelf op het beste antwoord. Het enige geldige argument om het niet te doen is dat je jezelf fan karma kan geven, maar dat lijkt me prima te programeren dat dat niet kan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Maar wat is er mis met een TR zetten? Of "zelfs" een topic in SeM als het topic al is weggezakt. We doen het graag.
Hero of Time schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Het komt nog wel eens voor dat de TS onbedoeld een ander antwoord markeert als beste, terwijl de bedoeling was die post te quoten. Anderzijds kunnen wij moderators vriendjespolitiek tegengaan. Denk aan een antwoord dat door een vriend wordt herhaalt en die krijgt de markering, ipv degene die het oorspronkelijk leverde. ;)

Onze titel is er niet voor niets.
De 'vier ogen' gelden alleen als de TS zichzelf het beste antwoord vind hebben ;)

Ik kan het helemaal niet erg vinden als de TS karma krijgt voor het zelf aandragen van de oplossing. Niets mis mee. Maar dan dus alleen als dat via ons gaat, anders is misbruik (en DB-vervuiling!) wel erg makkelijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evilution schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Om maar een ander medium aan te halen dat ook antwoorden kan markeren: Stack Overflow. Je komt daar nogal eens een geaccepteerd antwoord tegen dat ronduit een fout advies bevat, een advies dat de TS misschien wel geholpen heeft (of dat denkt 'ie op dat moment in elk geval) maar een advies dat je zeker niet aan mensen wil meegeven die met de search op die vraag uitkomen. Vervolgens heeft dat antwoord vaak zelfs een negatieve score terwijl er een antwoord direct onder staat met honderden upvotes. Hell, zelfs op SO zijn er discussies over ditzelfde issue: http://meta.stackoverflow...er-before-accepted-answer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Maar die situatie voorkom je toch niet als ts ieder willekeurig antwoord als beste kan markeren, behalve die van zichzelf?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik kom, hier op inhakend, regelmatig topics tegen waarbij de het beste antwoord een heel random antwoord is, die vaak niet eens het oplossingsleidende bericht was. Wordt het soms gewoon door een Mod ingevuld als de TS dat niet doet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MsG schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:50:
Ik kom, hier op inhakend, regelmatig topics tegen waarbij de het beste antwoord een heel random antwoord is, die vaak niet eens het oplossingsleidende bericht was. Wordt het soms gewoon door een Mod ingevuld als de TS dat niet doet?
Dat is dan niet door een mod gedaan (zou niet moeten iig), maar de TS die op een verkeerde knop heeft gedrukt en dat niet door heeft (zou een mod ook kunnen gebeuren, maar minder waarschijnlijk).
Je kan altijd een TR maken bij zo'n topic om aan te geven dat het beste antwoord niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Toegegeven, het heeft iets narcistisch, maar eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om als TS je eigen bijdrage als beste antwoord te markeren wanneer dat eenvoudigweg het geval is. Had ik zonet in mijn eigen thread: YellowOnline in "[Exchange 2013] Autoinvite all meetings" . Het nadeel van dat niet te kunnen is dat de vraag op onopgelost blijft staan. Ik verwacht overigens niet dat met die mogelijkheid actief een hoop egotrippers threads gaan maken enkel om zichzelf als beste antwoord te markeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 09:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik voeg Beste antwoord voor eigen bijdrage even samen met Zelf het beste antwoord aanleveren. En laat meteen zien hoe dit simpel is op te lossen: vraag de lokale mod het te doen. Waarvan akte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

F_J_K schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:45:
Ik voeg Beste antwoord voor eigen bijdrage even samen met Zelf het beste antwoord aanleveren. En laat meteen zien hoe dit simpel is op te lossen: vraag de lokale mod het te doen. Waarvan akte :+
Zo gaat het ook natuurlijk :) Sorry, had niet echt gezocht of de vraag al voorbijgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

No problem :*
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:53:
Tevens handig als helpende oplossingen uit archief markeerbaar zijn. Of na wijziging automatisch demarkeren.
Een TR helpt overigens niet bij weggezakte topics. Dan zien we de topicreport niet. Indien erg zinvol zou je een mod 1op1 kunnen aanschieten, ik ben in softw goederen wel bereid da af en toe te doen.

Na wijzigen auto te demarkeren! Hmmm. Goed punt. Het kan in principe worden misbruikt, al denk ik dat het in de praktijk wel meevalt. En dan is ook daar een TR denk ik prima bruikbaar om correcties door te voeren zolang het een actief topic is, of een DM als het topic is weggezakt.
Edit, oeps. April 2016...

Pagina: 1