[C#] Afbeelding automatisch laten scrollen binnen picturebox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Goedemorgen mede-Tweakers.

Mijn vraag
Is het mogelijk om binnen een picturebox een afbeelding automatisch te laten scrollen nadat er op een button is geklikt? Mijn picture box is 1240x1080 en mijn afbeelding is 1240x5400. Nu wil ik dat nadat ik op een button klik de afbeelding langzaam naar boven scroll.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual Studio 2015, Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen te stoeien met de image location maar dit veranderd op een of andere manier de positie van de gehele picturebox..

Op internet kan ik ook niet heel veel vinden.. Dus ik ben ten einde raad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31

diondokter

Dum spiro, spero

Het lijkt erop dat je met de AutoScrollPosition wat zou moeten kunnen doen: http://stackoverflow.com/...ed-picturebox-in-winforms

Wat je ook nog zou kunnen doen is zelf een bitmap genereren vanuit de source image. Met die bitmap kun je dan bepalen wat wel te zien is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:20
Rooted schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:19:
Goedemorgen mede-Tweakers.

Mijn vraag
Is het mogelijk om binnen een picturebox een afbeelding automatisch te laten scrollen nadat er op een button is geklikt? Mijn picture box is 1240x1080 en mijn afbeelding is 1240x5400. Nu wil ik dat nadat ik op een button klik de afbeelding langzaam naar boven scroll.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual Studio 2015, Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen te stoeien met de image location maar dit veranderd op een of andere manier de positie van de gehele picturebox..

Op internet kan ik ook niet heel veel vinden.. Dus ik ben ten einde raad.
Waar praten wij over? UWP, WPF, Winforms (ASP.NET en .NET Core laat ik in dit geval even buiten beschouwing). Alleen aangeven dat je C# gebruikt als taal zegt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31

diondokter

Dum spiro, spero

Killah_Priest schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:37:
[...]
Waar praten wij over? UWP, WPF, Winforms (ASP.NET en .NET Core laat ik in dit geval even buiten beschouwing). Alleen aangeven dat je C# gebruikt als taal zegt weinig.
Picturebox is alleen in WinForms.
Neemt niet weg dat hij het had moeten melden ja.