2 ssd's in raid 0 overzetten naar 1 nvme schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 14:15
Mijn vraag
Ik heb hier twee samsung 840 evo ssd's van 120gb die ik in raid 0 gebruik voor mijn operating system....Ik wil deze vervangen door een enkele, veel snellere NVME schijf van Toshiba.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn moederbord is een Asus Z170 pro gaming met een m2 slot. OS is windows 10. De nvme schijf is een Toshiba THNSN5256GPU7.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb altijd een kloon van mijn OS op disk staan. Deze zou ik terug zetten met acronis zoals ik eerder al gedaan heb met mijn raid 0 ssd's. Zou dit gewoon ook werken met de NVME schijf?

Beste antwoord (via Nilos128 op 11-11-2016 13:52)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 20:56
Nilos128 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:10:
Mijn vraag
Ik heb hier twee samsung 840 evo ssd's van 120gb die ik in raid 0 gebruik voor mijn operating system....Ik wil deze vervangen door een enkele, veel snellere NVME schijf van Toshiba.

Mijn moederbord is een Asus Z170 pro gaming met een m2 slot. OS is windows 10. De nvme schijf is een Toshiba THNSN5256GPU7.
...

Heb altijd een kloon van mijn OS op disk staan. Deze zou ik terug zetten met zoals ik eerder al gedaan heb met mijn raid 0 ssd's. Zou dit gewoon ook werken met de NVME schijf?
De laatste versie van Acronis support NVME, zorg wel voor een Extra backup in worst case

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Verwijderd

En als je een herstelstation maakt?

Acties:
  • Beste antwoord

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 20:56
Nilos128 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:10:
Mijn vraag

...

Heb altijd een kloon van mijn OS op disk staan. Deze zou ik terug zetten met zoals ik eerder al gedaan heb met mijn raid 0 ssd's. Zou dit gewoon ook werken met de NVME schijf?
De laatste versie van Acronis support NVME, zorg wel voor een Extra backup in worst case

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 14:15
goed dat je dit zegt, ik had een oudere versie, bespaart mij wss een hoop gekloot