Hallo,
Ik had een vraag betreft wat ik denk mijn moederbord. Sinds een aantal weken heb ik wat moeite met het opstarten van mijn pc. Als ik mijn pc aandruk dan start deze gewoon op, maar na 3 a 4 seconden sluit deze af. Dan na 2 sec start mijn pc uit zichzelf weer op. Dit proces herhaalt zich 2 a 3 keer. In sommige gevallen blijft mijn pc wel aan, maar krijg ik geen beeldsignaal. Het laatste gebeurt steeds vaker.
Nu heb ik uiteraard zelf wat onderzoek gedaan en het blijkt dat dit vaker voorkomt (diverse topics bij Tomshardware) bij een Gigabyte mobo van de type die ik heb (zie gegevens onderaan). Nu heb ik voor de zekerheid gekeken of er geen lekkende condensatoren zijn. Daarnaast heb ik alles stofvrij gemaakt en alle aansluitingen gecontroleerd.
Op dit moment weet ik niet precies wat ik verder nog kan doen aan dit probleem, hulp zou daarom zeer gewenst zijn!
Mijn gegevens:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 10586)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z68X-UD3H-B3
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8176MB RAM
DirectX Version: 11.3
PSU: Corsair 600w
GPU: MSI GTX980 4G
Samsung SSD 840 PRO Series ATA Device (W10 op geïnstalleerd)
Ik had een vraag betreft wat ik denk mijn moederbord. Sinds een aantal weken heb ik wat moeite met het opstarten van mijn pc. Als ik mijn pc aandruk dan start deze gewoon op, maar na 3 a 4 seconden sluit deze af. Dan na 2 sec start mijn pc uit zichzelf weer op. Dit proces herhaalt zich 2 a 3 keer. In sommige gevallen blijft mijn pc wel aan, maar krijg ik geen beeldsignaal. Het laatste gebeurt steeds vaker.
Nu heb ik uiteraard zelf wat onderzoek gedaan en het blijkt dat dit vaker voorkomt (diverse topics bij Tomshardware) bij een Gigabyte mobo van de type die ik heb (zie gegevens onderaan). Nu heb ik voor de zekerheid gekeken of er geen lekkende condensatoren zijn. Daarnaast heb ik alles stofvrij gemaakt en alle aansluitingen gecontroleerd.
Op dit moment weet ik niet precies wat ik verder nog kan doen aan dit probleem, hulp zou daarom zeer gewenst zijn!
Mijn gegevens:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 10586)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z68X-UD3H-B3
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8176MB RAM
DirectX Version: 11.3
PSU: Corsair 600w
GPU: MSI GTX980 4G
Samsung SSD 840 PRO Series ATA Device (W10 op geïnstalleerd)