Vast een vraag die al véél vaker voorbij is gekomen, maar ik zoek advies betreffende de keuze voor een nieuwe iMac. Momenteel werk ik op een 21,5" van eind 2013: 2,9 GHz Intel Core i5, 8GB RAM, 1TB HDD, NVIDIA GeForce GT 750M 1024 MB. Het apparaat staat letterlijk dag en nacht aan en ik werk er 7 dagen per week mee. Nu voldoet deze iMac helaas niet meer aan mijn eisen wat betreft snelheid en efficiëntie. Ik draai Adobe Photoshop, Adobe Lightroom en Final Cut Pro X vrijwel altijd tegelijkertijd terwijl er in de browser een video aan het uploaden is. Dit trekt hij maar matig: automatisch afsluitende programma's en langzame verwerking. Ook game ik zo af en toe, maar graphics dienen vrijwel altijd op low te staan.
Nu ben ik me dus aan het oriënteren op een iMac. Ik weet dat Windows pc's krachtiger kunnen zijn voor minder geld, maar met foto- en videobewerking als hoofdactiviteiten, vind ik dat geen prettig systeem. Daarnaast vind ik het ideaal dat mijn iMac kan configureren met MacBook en iPhone!
Er zijn twee opties die ik overweeg: een custom iMac 21,5" of een iMac 27". Graag ontvang ik advies van jullie kant! Welk van de twee onderstaande opties is voor mij de beste keuze? Is dat sowieso de 27" met op het oog betere hardware of is deze veel te overpowered voor de dingen die ik ermee wil doen? Wat betreft de afmeting van het scherm gaat mijn voorkeur sowieso uit naar de 21,5" maar ik wil graag weten of ik deze voorkeur beter kan laten gaan in verband met betere hardware van de 27".
21.5-inch iMac met Retina 4K-display
- 3,3-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,8 GHz
- 16-GB 1867-MHz LPDDR3
- Fusion Drive van 1 TB
- Intel Iris Pro Graphics 6200
€2.329,00
27-inch iMac met Retina 5K-display
- 3,3-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,9 GHz
- 32 GB 1867-MHz DDR3 SDRAM - 4x 8 GB
- Fusion Drive van 2 TB
- AMD Radeon R9 M395X met 4 GB videogeheugen
€3.649,00
Dank alvast!
Nu ben ik me dus aan het oriënteren op een iMac. Ik weet dat Windows pc's krachtiger kunnen zijn voor minder geld, maar met foto- en videobewerking als hoofdactiviteiten, vind ik dat geen prettig systeem. Daarnaast vind ik het ideaal dat mijn iMac kan configureren met MacBook en iPhone!
Er zijn twee opties die ik overweeg: een custom iMac 21,5" of een iMac 27". Graag ontvang ik advies van jullie kant! Welk van de twee onderstaande opties is voor mij de beste keuze? Is dat sowieso de 27" met op het oog betere hardware of is deze veel te overpowered voor de dingen die ik ermee wil doen? Wat betreft de afmeting van het scherm gaat mijn voorkeur sowieso uit naar de 21,5" maar ik wil graag weten of ik deze voorkeur beter kan laten gaan in verband met betere hardware van de 27".
21.5-inch iMac met Retina 4K-display
- 3,3-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,8 GHz
- 16-GB 1867-MHz LPDDR3
- Fusion Drive van 1 TB
- Intel Iris Pro Graphics 6200
€2.329,00
27-inch iMac met Retina 5K-display
- 3,3-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,9 GHz
- 32 GB 1867-MHz DDR3 SDRAM - 4x 8 GB
- Fusion Drive van 2 TB
- AMD Radeon R9 M395X met 4 GB videogeheugen
€3.649,00