Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zero
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 01:24
Ik ben vandaag bezig geweest om heel mijn mediahub (sonarr,sab,cp etc) opnieuw te installeren maar met docker, alles ging helemaal goed en ik wou ook tegelijk overstappen van SABnzbd naar NZBGet, ik heb dezehttps://hub.docker.com/r/linuxserver/nzbget/ guide gebruikt en dit was mijn versie

--name=nzbget
--restart=always
-p 7003:6789
-e PUID=1000 -e PGID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-v /docker/containers/nzbget:/config
-v /media/downloads:/downloads
linuxserver/nzbget

Als ik naar de docker logs kijk https://gyazo.com/2526d46c53cf1fb20bea9395bf1dc753meldt hij dat hij niet genoeg permission heeft om folders aan te maken in /media/downloads ookal heb ik docker rechten gegeven tot /media/downloads met -v, het artikel vermeld ook dat je permission issues kan oplossen door je PUID en PGID te kopieëren van je id user wat ik ook heb gedaan maar dit werkt ook niet. Ook heb ik sudo chown -R user:user /media/downloads + reboot gedaan maar dit werkt ook niet. Ik hoop dat iemand ervaring met docker heeft en mij hier kan helpen! Als ik niet genoeg info heb gegeven hoor ik het graag.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je alleen NZBGet waarmee je download? Anders zou ik een extra map ertussen maken, bijvoorbeeld /mnt/data/nzb.

Heb je ook de map er naartoe gechmod?
code:
1
# chmod 775 (of 755) /mnt/downloads

Id's kloppen? Neem aan dat je hebt gecheckt met bv. # id -u <user>

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 24-10-2016 22:49 ]

• Zero
Ik download idd alleen met NZBGet, toch misschien wel handig om zon folder te maken. Nu ook met sudo chmod geprobeerd maar werkt jammer genoeg ook niet. Ik heb idd id user gedaan en hier komt 1000 uit. Ik ga proberen om het in een andere folder te doen dan /media/, hopen dat dit iets veranderd

• Zero
Het werkt! Ik heb de directory veranderd naar -v /downloads/nzbget:/downloads en daarna de MainDir in NZBGet veranderd naar /downloads/nzbget. Werkt als een zonnetje! :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke distro gaat het om? Want het zou ook nog een selinux ding kunnen zijn, tenzij je andere containers wel gewoon in /media kunnen schrijven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:43:
Welke distro gaat het om? Want het zou ook nog een selinux ding kunnen zijn, tenzij je andere containers wel gewoon in /media kunnen schrijven.
Klopt, vind ook de paden niet erg mooi.
Weet niet of je een aparte schijf gebruikt of een enkele?
In het laatste geval zou ik gewoon /home/<user>/Downloads/nzb gebruiken, in het eerste geval gebruik ik meestal de /mnt, bijvoorbeeld /mnt/data/Downloads. Zelfde voor je docker images.

Hoewel het niet verboden is, zou ik nooit echt een /my/path aanmaken, maar gebruik maken van de paden die er al zijn, .. leg ik het zo goed uit? :9
Pagina: 1