Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 831395

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik probeer al langere tijd het toestel van mijn (overleden)broer te unlocken. Het is een Motorola W220 klaptoestel uit 2006. Het is een door Telfort geleverd toestel, en ik heb ook de oorspronkelijke simcard nog. Start ik het toestel met een Lyca simcard op, vraagt het de PROVIDER SIM, dat is denk ik de PUKcode van de oorspronkelijke Telfort SIM. Deze is niet meer te achter halen, door Telfort, vermoedelijk omdat het nummer weer gebruikt wordt, en de simcard te lang inactief.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb wel:
de originele simcard met het simnummer
de iMeicode
de unlockcode van Telfort
de PUKcode van mijn Lyca simcard
De pincode van 4 cijfers die ik er standaard op heb gezet, en de codes 0000 en 1234 ingevoerd, echter de in te voeren Provider pin moet 8cijfers zijn alvorens je OK kan geven en het toestel de code gaat verwerken.
De unlock-code is niet de provider pin, evenals de pukcode van de nieuw te gebruiken Lyca simcard, heb ik ook geprobeerd.

De Motorola heeft meer emotionele waarde, dan financiële waarde, wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je hem ook moet ontgrendelen met de PUK van de Telfort SIM. Telfort heeft al aangegeven dat ze jou niet kunnen helpen (ik zie jouw post hier ook staan, vandaar mijn vraag)? Op het moment dat zij deze niet meer kunnen verstrekken, wat mij vreemd lijkt, dan dien je te zoeken naar opties in de grijze gebieden (vast te vinden op het internet).

Ik verwacht dat het toestel simlocked is, waardoor een andere SIM niet zal gaan werken. Je dient dus uit te zoeken waar de PUK code zich bevind, al lijkt mij dat een lastige klus.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
Al eens geprobeerd met een andere Telfort SIM? Liefst van zelfde type aansluiting als destijds (prepaid / abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 831395 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:10:
Mijn vraag
...Ik probeer al langere tijd het toestel van mijn (overleden)broer te unlocken. Het is een Motorola W220 klaptoestel uit 2006. Het is een door Telfort geleverd toestel, en ik heb ook de oorspronkelijke simcard nog. Start ik het toestel met een Lyca simcard op, vraagt het de PROVIDER SIM, dat is denk ik de PUKcode van de oorspronkelijke Telfort SIM. Deze is niet meer te achter halen, door Telfort, vermoedelijk omdat het nummer weer gebruikt wordt, en de simcard te lang inactief.
Het lijkt erop als het toestel een simlock heeft en de provider SIM/PIN de unlockcode is, deze is wel op te vragen bij telfort. Je kan dan de code opvragen via deze website.

Mocht dat niet lukken kun je wel proberen om een andere telfort sim kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 22:13
Je had vroeger op veel plekken winkeltjes en marktkramen waar ze simlocks verwijderden. Veel zijn er nog steeds en verkopen nog steeds hoesjes en laders en nu ook accu's. Vaak ook nog accus nu.
Misschien vindt je er daar eentje bij die dat model vroeger ook al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gecondoleerd met het overlijden van je broer.

Er bestaan drie soorten locks: Een sim-lock, een offer-lock en een provider-lock. Een sim-lock is bij de reguliere providers in Nederland nooit toegepast. Je toestel wordt dan vastgezet op deze specifieke simkaart. Een offer-lock is bij PTT vroeger weleens voorgekomen. Je kunt dan niet switchen tussen prepaid en abonnement. De provider-lock is heel gebruikelijk geweest. Je kunt dan wel switchen tussen prepaid en abonnement, maar niet van provider.

Wat je dus het beste kunt doen, aangezien dit een providerlock lijkt te zijn, is een andere simkaart van Telfort plaatsen waarvan je de PIN code wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik weet niet, hoe 't met de huidige toestellen is, maar oude Telfort prepaid telefoons zijn dubbel gelockt, op netwerk en prepaid. Een andere Telfort prepaid simkaart gebruiken is dus idd de beste optie.
De unlock-code voor die oudere telefoons bij Telfort aanvragen, is een ramp, zelf enkele malen voor oudere familieleden geprobeerd: men kan de code niet meer achterhalen, omdat de telefoon te oud is, of je krijgt verkeerde codes.
Slechts één keertje is 't ons met een Telfort prepaid toestel gelukt, door de ontvangen codes om te draaien, dus de tweede code 't eerst in te toetsen.
Maar je hebt maar drie pogingen, dus veel experimenteren kan niet. Na driemaal intoetsen van een verkeerde code is het toestel definitief gelockt en moet je de 'mastercode' van die betreffende telefoon hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 25-10-2016 21:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Probeer eens een ticket in te schieten bij Motorola NL.
Pagina: 1