Problemen met reparaties van Acer monitor

Pagina: 1
Acties:

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 15:34
Hallo,

Ik heb een probleem met Acer (reparatie centre) en 4Launch.
Begin van dit jaar heb ik een Acer monitor in zeer goede staat overgenomen via vraag&aanbod met originele factuur, na een aantal maanden begon de bezel rechtsonderin los te laten van het panel, hierdoor onstond een gat van een paar cm hoog en een aantal mm breed.
Niet een super groot gat maar ik kan door dit gat heen kijken.
Dit leek mij niet de bedoeling en heb ik contact gezocht met 4Launch. Zij verwezen mij door naar het Acer repaircentrum in Nederland.
Monitor opgestuurd naar Acer via pickup&return en af gewacht.

Na circa een week kreeg ik de monitor terug en kwam ik na het uitpakken er achter dat het gat tussen de bezel en het panel groter was geworden (na vervanging van de covers en bezels.
Ik heb me er maar bij neergelegd en ben de monitor verder gaan gebruiken.

Na een aantal weken kreeg de monitor kuren en zag ik regelmatig een verticale roze streep in beeld over het hele scherm.
Dit leek me niet de bedoeling en heb contact gezocht met zowel het repair centrum en 4Launch.
4Launch bleef maar volhouden en me verwijzen naar het repair centre, terwijl ik toen heb aangegeven dat de monitor bij hun gekocht is en zij dit wettelijk moeten afhandelen.
Na een email wisseling ben ik boos geworden en heb ik hun verzocht het probleem op te lossen (wel in nette woorden).
Toen hoorde ik een aantal dagen niks meer van ze.
Inmiddels had ik dus ook contact met het repair centre en om van het gedoe toch maar de monitor naar hun opgestuurd.
Een aantal dagen later kreeg ik een email van 4Launch daar stond in dat er een rma was aangemaakt en dat het proces via hun verliep. Opzich maakt dat niet veel verschil, want zij doen precies hetzelfde en sturen de monitor bij aankomst door naar het Acer repair centre..

Ik heb vorige week de monitor terug mogen ontvangen, met de brief erbij dat het panel vervangen was maar dat er wel krassen op de bezels en covers zitten en dat het gaat nu opeens binnen de marge valt??
Zucht...in de 2 keer dat de monitor is opgestuurd is het dus alleen maar erger geworden dan voordat ik de monitor begon op te sturen.
Eergister ontdekte ik een vlekje aan de linker onderkant van de monitor, na verder onderzoek bleken dit er meerdere te zijn....

Ik baal hier enorm van en heb absoluut geen vertrouwen meer in het Acer repair centre en in 4Launch eerlijk gezegd ook niet.

Ik weet het even niet meer, aan de ene kant heb ik zoiets van pfff laat allemaal maar, aan de andere kant wil ik toch een goed functionerende monitor hebben, hij hoeft niet perfect te zijn maar wel in goede werkbare staat.

Wat zijn mijn opties hierin?

Groet

Frank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij de winkel een monitor eisen die conform is aan wat je mag verwachten van zo'n monitor. Met 't Acer repaircenter heb je niets te maken, het is de winkel die de garantie afhandelt, dus daar zul je moeten aankloppen.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

Eentje

houd van de vijver

ik meende dat je de koopovereenkomst mag beëindigen na x keer reparatie maar kon ik niets over vinden. dit wel voor je gevonden wellicht dat je daar wat aan hebt.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen

There eent no place like home

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 15:34
Eentje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:06:
ik meende dat je de koopovereenkomst mag beëindigen na x keer reparatie maar kon ik niets over vinden. dit wel voor je gevonden wellicht dat je daar wat aan hebt.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen
Bedankt voor de reacties, met die brieven kan ik wel wat bedankt!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

Eentje

houd van de vijver

geen dank was 1min google en help graag de medemens/tweaker

There eent no place like home

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
wellicht wat foto's plaatsen zodat we een idee hebben wat je precies bedoelt?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1