Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf éénvoudige laptop. Wel of geen Dell?

Pagina: 1
Acties:

• Keutj
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik ben opzoek naar éénvoudige laptop voor dagelijks gebruik zoals:
1) Internetten
2) Mail
3) Word/Excel
4) Downloaden van wat muziek en zo nu en dan een filmpje.
5) Opslaan van foto's die ik in de Cloud via Microsoft 365.

Ik wil een bedrag uitgeven van rond de € 450,--.

Laptop zal altijd binnenshuis en onder de overkapping worden gebruikt. Accuduur vind ik wel belangrijk, maar gewicht en grote maakt me niet veel uit.

Zelf zit ik te denken aan een Dell Inspirion 15 3000 omdat ik goede ervaringen heb met Dell.
Mijn zoon heeft een Lenovo, maar ik ben er zelf niet zo over te spreken.

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3552-laptop

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
https://www.bol.com/nl/p/...56#product_specifications
Alles wat je wenst^^Snelle processor, SSD, 6GB ram full hd, redelijke videokaart en lekker licht.

[ Voor 19% gewijzigd door Voyarch op 24-10-2016 23:49 ]

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Laat mij hier mee beginnen:

ik zelf ben een Dell fan, heb altijd goede ervaring gehad met dell, heb 8 Dell laptops in de afgelopen 6 jaar in handen gehad (waarvan een aantal voor 2 vrienden, mijn zus en mijnvader waren, en het waren zowel top modellen als middel modellen) en nooit enig problemen mee gehad, nog met de laptops, nog met Dell zelf.

Ik heb momenteel zelf de vorige model van de laptop die je zelf aangewezen hebt (die kwam toen met een i3) omdat mijn vorige Laptop kapot ging en ik wilde wachten tot de nieuwe GPU's uit zouden komen voor laptops zodat ik dan weer een top of the line laptop van Dell zou halen. ik speelde veel, ik keek veel films (zowel netflix als gedownload), veeeeeel MS office (altijd outlook, word en excel aan) en speelde beetje photoshop en adobe premier om wat films en foto's van mijn nichtje te editen enz, dus ik vergde redelijk wat van mijn laptop.

op het spelen na kan ik nu met de inspiron 15 3000 alles doen wat ik toen ook kon en vaak gaat het nog redelijk sneller dan mijn oude laptop. dus ik kan je uit eigen ervaring zeggen: die 370 euro is echt waar voor je geld.

Dat gezegd hebbende, zijn er wel een aantal dingen waar je aan moet denken (vergeleken met de HP wat Ventrexe voorstelde:

- Het hebben van SSD scheelt echt in een systeem. hoewel dingen allemaal wat sneller gaan nu voor mij (vergeleken met mijn oude DEll studio XPS) als er een SSD in gaat dan is het echt VELE malen sneller. Als ik niet vanplan was om binnenkort een nieuwe laptop te ahlen, dan had ik er zeker een SSD in gestopt.

- een Full-HD scherm geeft je echt een stuk meer "screen real estate", zeker als je vaak met excel werkt. Je went er wel aan na een week of 2, maar elke keer als je (eventueel) op een 1080p scherm werk en dan terug gaat, dan heb je zoiets van: "hmm... jammer". Voor al het andere maakt het weinig tot niets uit en je zal helemaal nergens last avn hebben je je laptop op een extern scherm/monitor aansluit.

de Accuu van mijn inspiron gaat zo een 4-5 uurtjes mee, wat natuurlijk wel afhangt wat ik er mee doe. Je kan in tegenstelling tot wat men zou denken, redelijk wat games op spelen, wel oude games natuurlijk... ik kan nog COD4 opspelen (online ook), CIV 5 draait er ook gewoon op met redelijke settings, en dat allemaal aangesloten op een 27 inch 1080p scherm. Dus het gaat allemaal goed.

Ik denk dat de Onboard GPU van de HP niet beter of slechter is dan die van de Dell.

Dus enige 2 dingen wat ik je aanraad om te overwegen tussen de 2 laptops is de SSD en full HD scherm. Nog iets wat mij nu pas op valt, de HP heeft alleen de 256 SSD, dus daar moetje op een gegeven moment ook een extra HDD voor kopen (denk ik).

succes met het amken van een keuze.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 07:30
Ik denk dat het niet per se uithaalt welk merk je hebt bij zo'n budgetlaptop. Of je nou Dell, HP, of Lenovo neemt het zal op hetzelfde neer komen waarschijnlijk

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Tussen de dell deals staat de laptop die je in je top post plaatste, alleen dan met 8gb Ram en en een i3 voor 449 euro. Mocht je toch voor dit model gaan dan zou ik zeker voor dit model gaan ipv die met de Pentium processor en 4gb en het zelf plaatsen van een ssd is sterk aan te raden.

De aangeboden HP geeft wel een stuk meer waar voor zijn geld, maar een pluspunt voor de dell laptop is dat je waarschijnlijk beter zit met support.

De deal kun je hier vinden:
http://www.dell.com/nl/p/...opular-laptop-deals&s=dhs

[ Voor 16% gewijzigd door sjenk op 25-10-2016 10:52 ]

• Keutj
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Beste Ventrexe, teddy270us en Sjenk,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Zelf ben ik geen HP fan omdat ik er in een ver verleden niet zulke goede ervaringen mee heb gehad. Dus de kans is erg klein dat ik een HP ga kopen.
Sta wel open voor een Lenovo, Asus, Medion, of eventueel een ander merk.
Toch bedankt voor het meedenken.

Teddy270us, Ik zal er waarschijnlijk nooit films op gaan kijken of spelletjes gaan doen dus het HD scherm is voor mij niet zo belangrijk.
Wat misschien wel een punt is, is de SDD kaart, maar deze zou ik in de toekomst kunnen vervangen.
Excel gebruik ik wel eens, maar zal niet veel zijn. Zo nu en dan een sheet bewerken en daar zal het bij blijven.

Zie net de reactie van Sjenk. Daar zat ik al over te twijfelen, alleen blijft het op deze manier steeds duurder worden. Is het verschil echt heel groot?

Dus toch nog eens serieus kijken naar HP? Want Dell support kan goed zijn, maar zal daar hopelijk niet snel gebruik van maken.

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Keutj schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:54:
Beste Ventrexe, teddy270us en Sjenk,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Zelf ben ik geen HP fan omdat ik er in een ver verleden niet zulke goede ervaringen mee heb gehad. Dus de kans is erg klein dat ik een HP ga kopen.
Sta wel open voor een Lenovo, Asus, Medion, of eventueel een ander merk.
Toch bedankt voor het meedenken.

Teddy270us, Ik zal er waarschijnlijk nooit films op gaan kijken of spelletjes gaan doen dus het HD scherm is voor mij niet zo belangrijk.
Wat misschien wel een punt is, is de SDD kaart, maar deze zou ik in de toekomst kunnen vervangen.
Excel gebruik ik wel eens, maar zal niet veel zijn. Zo nu en dan een sheet bewerken en daar zal het bij blijven.

Zie net de reactie van Sjenk. Daar zat ik al over te twijfelen, alleen blijft het op deze manier steeds duurder worden. Is het verschil echt heel groot?

Dus toch nog eens serieus kijken naar HP? Want Dell support kan goed zijn, maar zal daar hopelijk niet snel gebruik van maken.
Van wat ik lees wat je dus met de laptop van plan bent, dan zal er (komend 2-3 jaar) iig niet echt het verschil merken tussen de i3 of de pentium (ik heb net nu over de dell)... want van wat ik lees, zal je niet veel meer doen dan web browsen, mailtjes sturen, zo af en toe licht office werk (word en excel) doen.

Bij het download werk wat je noemde zal je internetsnelheid meer van belang zijn dan of je een pentium hebt of een i3. Wel zal een SSD verschil kunen uitmaken bij het kopiëren van bestanden.

Hoewel ik zelf (zoals ik zei) meer een Dell fan ben (omdat ik ook slechte ervaringen met Acer, Asus en HP gehad heb) denk ik dat je toch al met al beter af bent met de HP... (heeft SSD en een full HD scherm)... tenzij je zegt: joh, de scherm maakt mij niet ZO veel uit, en een SSD kan ik later nog altijd erbij halen als ik het ooit zou willen.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 14:51
Ik heb zelf een Inspiron 3552 alleen dan met Ubuntu, niet helemaal dezelfde maar toch wel uit dezelfde reeks. Het is geen high-end laptop, maar daar ben je ook niet naar op zoek. Hij voldoet wel goed, alleen duurt het opstarten en afsluiten wat langer door een wat tragere harde schijf. Dat begon in eigenlijk pas na een tijdje te merken, omdat ik af en toe ook op een snellere laptop werkte.

Voor het werk dat je wilt doen, voldoet hij wel. Ik gebruik die van mij nog regelmatig om even wat uit te proberen. Voor normaal gebruik is hij snel genoeg. Als je het ubuntu verhaal even negeert, kun je desnoods mijn review lezen. Anders zijn er wel meer reviews van de 3500 te vinden.
Pagina: 1