Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fierani
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09-2024
Hey!

Ik doe momenteel een stage voor game artist, nu zijn de computers op mijn stageplaats echt te triest voor woorden (stammen uit 2006, dualcore, vol met stof en eigenlijk gewoon aan het doodgaan)

Ik was al een poosje van plan om een goede (gaming) laptop te kopen op langere termijn zodat ik mijn afstudeerproject en mijn volgende opleiding (Game art, character artist) op een eigen laptop kan doen (Het is dan ook verplicht een eigen laptop te hebben in tegenstelling tot mijn huidige school)

Door de pc's op mijn stage overweeg ik nu om ipv over een jaar met afstuderen nu al een laptop aan te schaffen. Ik heb hierin 2 opties:
1. Direct voor een dure laptop gaan
2. Voor nu een goedkoper/2ehandse laptop en later een dure

Nu is mijn vraag of als ik nu een flinke laptop koop of ik dan over 2 jaar bij de start van mijn nieuwe opleiding weer eraan hang voor een nieuwe want als student heb ik niet zomaar even 2000 (+/-) euro in mijn zak.

De recommended setup van dit schooljaar is dit:

• Processor: i7 Intel Multi­Core Processor Recommended
• Memory: 16GB or higher (Note that more memory significantly improves system performance)
• Operating System: Windows 10 ­ 64­bit (English) with the latest updates
• Hard drive: Atleast 500 GB
• Optical drive: DVD capable drive required for product installation
• Video Card: NVidia with CUDA and supports DirectX 11
• Display Size: 17­inch recommended for Artists
• Wireless Network:

Ik heb op dit moment een systeem met een GTX 970,16 GB ram en een AMD fx 8350 en wil met de dure laptop minstens iets gelijkwaardigs.. liefst natuurlijk nog beter aangezien ik dit systeem ook inmiddels al 3 jaar heb en ik het niet erg vind ervoor te sparen en wat geld aan uit te geven want hobby en werk/opleiding
Als de laptop te upgraden valt heb ik er niet zoveel problemen mee maar om een hele nieuwe te moeten kopen dan al vind ik wel een beetje ver gaand
Mocht het mogelijk zijn om te upgraden ga ik namelijk liever voor een dure omdat het op lange termijn goedkoper is en ik hem nu goed kan gebruiken als ik niet thuis ben

Dus kort samengevat

1. Is het verstandig om nu al een dure te kopen ?
2. Valt een gaming laptop te upgraden (prijs mag flink zijn zolang het niet zo veel is als een nieuwe 8)7 )
3. Wat zou in 1 van deze gevallen een geschikte laptop zijn?

Ik zit zelf te denken aan iets in deze richting: https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Het budget voor de dure ligt rond de 2000/2500
de''noodoplossing'' wil ik echt zo goedkoop mogelijk houden.

Merk maakt me niet heel veel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Fierani op 24-10-2016 20:10 ]

Alle reacties

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
https://www.bol.com/nl/p/...24/?suggestionType=browse
Meer dan genoeg ^^, nu de desktop performance kaarten uit zijn zijn de laptops een stuk toekomst bestendiger deze GTX 1060 presteert maar 5 tot 10% minder goed dan de desktop 1060 model door de pascal tecnology dus maak je geen zorgen. Persoonlijk vind ik de omens ook strakker en mooier eruitzien, en schreeuwt niet "Ik ben een gamer". Je kan natuurlijk ook voor de GTX 1070 versie gaan die 200 euro meer kost maar dat is het zeker waard, vooral als je een gamer bent want met deze kaart kan je alle spellen op ultra 60 fps afpselen.

[ Voor 82% gewijzigd door Voyarch op 25-10-2016 15:50 ]