Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 21:38
Ola! Ik ben op zoek naar een upgrade van m'n huidige systeem, om wat video mee te bewerken en wat games te spelen. Ook ben ik op zoek naar een monitor (van hopelijk MAX 150 euro, liefst goedkoper)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerken en games spelen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ASRock H87M Pro 4
Intel i5 4590
Seasonic S12II-Bronze 520W
8Gb RAM
Cooler Master N300
Muis/toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik dacht aan 8gb extra ram (60 euro)
Een Nvidia GT 1070 (450 euro) of een 1060 (300 euro), weet nog niet welke van de twee
Een monitor van 1080, liefst in hoogte verstelbaar, voor de rest heb ik weinig verstand van monitors (MAX 150 euro)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het past in de toren die ik nu heb en hopelijk ook bij de voeding

Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Informatie verschaffen over wat er mogelijk is qua de wensen die ik heb, of het passend is bij mijn moederbord/voeding en uitleggen voor welke monitor ik moet gaan en de reden daarvoor.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als lekker gamen op 1080p het doel is kan je prima af met een GTX 1060. pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G ,met monitor pricewatch: Samsung S24E650PL Zwart
Je kunt ook kijken voor een RX 480 icm een Freesync monitor.

• Eggthud
Bedankt voor je reactie! 170 euro vind ik echter alleen wel echt te veel, zou deze ook goed zijn: pricewatch: BenQ GW2270H Zwart? Behalve het feit dat die niet in hoogte verstelbaar is, zou ik eigenlijk niet weten waarom ik voor de Samsung zou moeten gaan (heb ook bijzonder weinig verstand van beeldschermen met hertz en refreshment rates etc.).

Verder vroeg ik me af of een 1060 voldoende futureproof is en hoe lang je door zou kunnen gaan met een 1070 vs een 1060 (Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de 970 versus de 960). Zou ik ook over 3 jaar nog steeds alles met goede kwaliteit in 1080p kunnen spelen?

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Trygve

Redacteur
Zijn het niet wat scheve verhoudingen als je wel bereid bent 450 euro aan een videokaart uit te geven, maar een monitor van 170 euro te duur is? ;)

En heb je het merk en exacte typenummer van je RAM? Het kan qua snelheid en compabiliteit lonen om van precies hetzelfde RAM weer te kiezen.

• Eggthud
Ik had deze RAM toendertijds besteld: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU

De reden dat ik voor een goedkoper beeldscherm ging, is omdat ik ergens gelezen had dat er bijzonder weinig verschil zat tussen beeldschermen en dat je eigenlijk net zo goed voor een goedkoper beeldscherm kan gaan. Verder is mijn budget niet super ruim en geef ik het geld dat ik heb liever uit aan een goede videokaart en heb ik dan liever een beeldscherm dat niet state-of-the-art is.