Android/Kodi spelers, heeft 32GB flash ROM nou zin??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 14:49

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik wil een Android speler kopen met Kodi en zie tientallen spelers op Aliexpress en Banggood.

De meest recente met Amlogic s912 chipset lijkt me het beste, maar daar zijn een paar varianten in en ik weet even niet wat nou nut heeft. Meer opslag (RAM of ROM) is vast beter en van te veel opslag heb je beduidend minder last dan van te weinig opslag, maar ik wil begrijpen waarom en of ik echt 3GB/32GB wil hebben ipv minder. Als het niet per-se moet dan heb ik beduidend meer keuze in spelers en prijzen.

Zo heb je bijvoorbeeld dit apparaatje met 2GB RAM met 16GB flash (ROM) en 3GB RAM met 32GB flash (ROM), maar ook spelers met 3GB RAM en 16GB flash (ROM) of 2GB RAM en 32GB flash (ROM).

Ze zijn allemaal gebasseerd op dezelfde CPU/GPU combo.

De eerste vraag is: Heeft Kodi enig profijt van 3GB RAM t.o.v. 2GB RAM? Is het zo zwaar?
De tweede vraag is: Wat voor nut heeft het dubbele aan flash (ROM) als de meerderheid met 16GB is uitgerust, wat kan je er extra mee?

[ Voor 45% gewijzigd door Tijgert op 24-10-2016 19:10 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Als je jezelf zou beperken tot puur playback van 1080p content zonder extra wensen, dan kan je met de kleinste af en kom je dus al snel uit bij een Pi3. Zodra je wensen gaan stijgen met wat je ermee kan, worden de specs dus ook anders. Denk bijvoorbeeld aan PVR, waarbij je dus lokaal een bestand weg wil kunnen schrijven om een TV-programma te pauzeren. Ander voorbeeld kan zijn als je met AddOns nog van alles erbij wil gaan doen, of lokaal je films of series wilt kunnen opslaan om mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld. Oftwel, er zijn meer dan genoeg redenen waarom je meer ROM-ruimte zou willen hebben. RAM wordt pas interessant op het moment dat je ook processen gaat gebruiken die daar profijt van hebben. Ook daar vaak weer vanuit aanvullende functionaliteiten.
Voor een pure media-speler hoeft het dus niet nee.

iRacing Profiel

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ondertussen is al duidelijk dat enkel de Shield als Android box Netflix in 1080 afspeelt, hiermee vallen de meeste anderen af. Helaas doen juist die anderen weer WEL MVC MKV in full res terwijl de Shield dat dan weer lafjes op half res doet....

crap...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
KODI draait prima op mijn Pi2 met de default skin, maar zodra ik een zwaardere skin erop zet dan heeft ie toch wel wat moeite. Ook het laden van een grotere library gaat trager.

Mijn Core i3 met 8GB ram heeft geen problemen met zware skins en grotere library's.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik denk dat dit misschien ook wel zal werken.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Haal je hierboven 1080p en 4k niet door elkaar?

Ik heb sinds kort de shield en netflix doet hij prima op 4K. Kodi interface draait op 1080p (wordt ook bewust zo gedaan door de makers van Kodi) maar zodra je een film met 4k resolutie afspeelt schakelt Kodi alsnog naar de juiste resolutie.

Let wel op met Android en Kodi dat DTS HD master en Dolby HD passthrough nog niet worden ondersteund. Je komt daarmee wel een heel eind als je de Kodi 17 beta installeert maar dan heb je weer kans op andere issues. Ik draai inmiddels wel de beta maar heb vaak problemen met gedownloade TV opnamen (m2ts formaat). Ook gaat het beeld soms op zwart en moet ik de shield even herstarten, waarschijnlijk draait Kodi dan te lang op de achtergrond.
Pagina: 1