Adobe licentie gekocht bij nederlands bedrijf werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik had in augustus 2014 bij een nederlandse winkel online software licentie van adobe gekocht voor bijna 400 euro. Deze licentie werd zoals beloofd geleverd en ik kon ook er probleemloos mee werken. Recent mijn computer opnieuw geïnstalleerd en licentie kan ik wegens onduidelijke redenen niet meer activeren. Ik heb met adobe.com contact opgenomen en zij zeggen dat mijn licentie is revoked en dat ik contact op moet nemen met de winkel. De licentie staat ook niet meer in mijn online portal op adobe.com. Overigens is deze winkel niet talliet. Laat ik het netjes zeggen dat deze winkel langzaam of niet op mails van klanten reageert.

Ik was benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Aangestuurde brief sturen. Bellen. Langsgaan.

Als ze niet (snel) reageren per mail. Zou ik beginnen met aangetekende brief sturen.
En daarna gewoon bellen en netjes blijven. En indien mogelijk langsgaan om persoonlijk een gesprek aan te kunnen.

Ken adobe licenties niet. Maar neem aan dat je voor 400,- aan licenties ook een soort van support hebt.
Zij hebben een licentie geleverd die waarschijnlijk onbeperkt geldig zou moeten zijn, en dat moeten ze dan ook leveren.
Tenzij je bij een of andere "vage" site licenties gekocht hebt voor 400,- welke in werkelijkheid bij Adobe (en andere aanbieders) 1000,- (of iets in die richting) waard zijn.
Dan had je mijn inziens in kunnen schatten dat dit niet helemaal in orde was. En de licentie misschien niet geldig verkregen was, waardoor Adobe deze heeft ingetrokken.

[ Voor 89% gewijzigd door DarkSide op 24-10-2016 19:08 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Bedankt voor je advies daar zit inderdaad wat in. Volgens mij is het vorig jaar eerder gebeurd. Toen hadden ze volgens mij een activatie gereset. Ik ga er inderdaad vanuit dat het goed gaat komen. Zal morgen update geven.

update: ik heb per mail contact gehad en er wordt gewerkt aan een oplossing omdat het aantal software activaties zijn overschreven. Stom van mij dat ik ook mailde naar een oud email adres anders was het sneller opgelost :)

[ Voor 34% gewijzigd door donderdraak op 25-10-2016 14:45 ]