Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slic101
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Door een kleine verbouwing en nieuwe meubels past mijn HTPC niet meer in de dressoir. Aangezien mijn huidige HTPC 10 jaar oud is wordt het tijd voor een nieuwe.

Mijn dressoir is 43 cm diep, en ik heb de Fractal Design Node 605 op het oog. Dit staat mooi naast mijn Onkyo receiver. Ik heb nu de Onkyo TX-NR509, maar deze moet ik ook nog vervangen door 1 die een 4K uitgang heeft.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn HTPC wil ik graag 4k films en series bekijken. ik ga niet gamen, maar ik moet wel zo af en toe gebruik maken van het office pakket.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Door de verbouwing wil ik niet te veel geld kwijt zijn aan mijn HTPC. Ik dacht aan max 300 euro… voor 200 zou ik helemaal blij zijn. Ik gebruik de HTPC niet om te gamen, maar puur voor de films en series.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga gebruik maken van een Fractal Node 605 behuizing, deze heb ik al gekocht. Deze moet niet meegenomen worden in het bedrag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dat de HTPC stil en snel genoeg moet zijn. Ik denk zelf aan de volgende componenten:
Modulaire voeding
SSD harde schijf
slimline DVD of Bluray speler (anders past deze niet in de behuizing)
Micro ATX moederbord (anders past de slimline speler niet)
Moederbord
Videokaart (als deze niet onboard is)
geheugen
Volgens mij is dit het wel zo een beetje...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken, zoalng het maar goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua opslag hoeft er niet te veel in, want ik wil gebruik maken van een NAS (enige suggesties?)
Ik heb een HDMI 2.0 uitgang nodig, dit met het ook op later (tenzij jullie iets beters weten of goedkoper)

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vooral als ik naar de videokaarten en moederborden van tegenwoordig kijk wordt ik er niks wijzer van. Is goedkoop duurkoop, of valt dat wel mee.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slic101
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien is het slimmer om eerst even het daa beleid te lezen en daarop je topic aanpassen