[FreeNAS] Plugin storage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimGeerts
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 21:03
Recent heb ik mijn NAS vervangen door een custom built server met FreeNAS. Over het algemeen snapte ik alles wel van wat ik aan het doen was, maar, nu ben ik bezig met plugins erop te installeren, en daar heb ik toch nog een vraagje bij.

Ik veronderstel dat hier een aantal namen van software niet mogen geschreven worden, dus zal ik het gewoon "omschrijven".

Als plugins wil ik een TV Show tracker installeren, en een downloader. Beide zijn afzonderlijke plugins, dus draaien ze zonder rechten te hebben op elkaars storage.
Echter, wanneer ik naar mijn "data usage" ga zien voor mijn volumes die ik gemaakt heb in FreeNAS, lijkt er mij toch iets niet helemaal correct ingesteld te zijn...

Om te verduidelijken: http://imgur.com/a/flyVb

De bovenste afbeelding toont de storage settings voor de plugins. Volgens mij staan die settings correct, namelijk één gedeelde storage waar beide programma's aan kunnen, en nog is één andere storage om bestanden te kunnen verplaatsen naar mijn NAS schijven.

De tweede afbeelding is een overzicht van al mijn datasets met hun respectievelijke usage statistieken (ik heb twee volumes, één voor m'n raid data, en één voor m'n jails).

Hetgeen ik dus niet helemaal snap, is waarom mijn "Storage > Media > Downloads" folder blijkbaar 2.0GB aan data bevat terwijl er daar helemaal niets in staat (TV Show tracker haalt hier de bestanden weg om ze naar mijn Storage > Media > Series folder te verplaatsen).
Ik kan bijvoorbeeld via een windows share gaan zien op beide locaties, en dan merk ik dat de bestanden er effectief op gedownload worden, en na het downloaden ook correct verplaatst worden.

Hoe komt het dat die foldersize (Storage > Media > Downloads) blijft stijgen? Er bestaan geen bestanden op die locatie, ze staan allemaal mooi in de andere (Storage > Media > Series) folder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimGeerts
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 21:03
Kleine update, heb net nog een plugin geïnstalleerd, zetelpatat, en hierbij dus ook hetzelfde "probleem". De Downloads folder blijft stijgen, ookal worden de gedownloade bestanden mooi verzet naar een andere locatie (en stijgt de size van die folder uiteraard ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verborgen bestanden?

Je mag dit soort software best bij naam noemen, zolang het maar niet gaat over specifieke sites, release of urls.

PS. Het is prettiger voor ons als je plaatjes embed in je post in plaats van naar een externe site te linken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.