johnkeates schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:07:
Koop het instapmodel MBP 13" Retina. Wacht wel even tot de aankondigingen 27 oktober. Je kan er alles mee doen wat je moet doen, upgrades qua RAM, SSD enz. gaan tegenwoordig niet echt meer op, en meer dan ee i5 ga je niet gebruiken tenzij je meer dan 4 gelijktijdige multicore VM's wil draaien. Met de huidige stand van technologie doe je veel langer met eenzelfde configuratie (tenzij je graag de hele dag spelletjes speelt), en zal je op het moment dat je meer nodig hebt al weer toe zijn aan een compleet nieuwe revisie.
[...]
Dat maakt natuurlijk geen zak uit. Op een Mac draait alles. Xcode daarentegen gaat niet zo lekker werken op een niet-Mac.
Ik ben het met je eens qua processor gebruik, althan ik merk niet echt dat ik een trage bak heb. Mijn hackintosh uit 2010 heeft ook een i5 en maar 4GB intern
Maar ik ben klaar met het gekut van hackintosh, dus kijk nu ook naar een echte mac. Wel een laptop anders kan ik net zo goed met hackintosh aan de gang.
De processor vind ik niet zo belangrijk, maar meer het opslag ruimte. Ik merk bv dat mijn 80 GB osx ssd echt niet meer toereiken is als ik aleen xcode (10, GB) en xamarin studio (ook heel wat GB) wil draaien.
Dus dan 256 GB voor OSX en 256 GB voor Windows.
Hoewel een VM in mijn geval nog handiger is bedenk ik mij nu, omdat ik dan sneller kan switchen tussen bv mijn xcode en mijn visual studio om bv een API wijziging te testen.
Maar met een VM ben ik wel bang dat ik meer ram nodig heb, aangezien de boel simultaan draait.
Okay, ik denk dat ik nog even goed moet nadenken of het misschien niet handig is om 16 GB te nemen