[Forum] Bekeken topics lijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
Ik kom vaker op het forum, grotendeels als lezer. Ik gebruik meestal Myreact als startpagina, zo kan ik de topics bijhouden waar ik op gereageerd heb en ook interessante nieuwe (active) topics in de gaten houden.

Ik heb wel vaker dat ik onderwerpen lees, waar ik later weer eens benieuwd naar ben. Ik weet dat daar de bookmark functie voor is, maar vaak gebruik ik die niet, omdat het onderwerp bijv. niet zo boeiend is om echt op te slaan, of de discussie maar kort lijkt te lopen.

Toch heb ik wel vaker dat ik denk 'waar ging dat onderwerp gisteravond ook alweer over?' en ik zou het mooi vinden om terug te kunnen halen welke topics ik bekeken heb. Soort browsergeschiedenis dus, maar dan voor topics specifiek.

Kan me voorstellen dat het geen prioriteit heeft, maar wilde het wel graag delen. Misschien zijn er meer mensen die dit handig zouden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je maakt zelf al de verwijzing naar je browsergeschiedenis. Wat zou precies de meerwaarde zijn om een specifieke functie in te bouwen in het forum, terwijl je browser diezelfde functie toch al biedt?

(niet om je idee meteen af te schieten, daar ga ik sowieso niet over, maar ben wel benieuwd naar de achtergrond van je voorstel)

En hoe verhoudt jouw idee zich tot het idee dat geloof ik al langer loopt om je te kunnen 'abonneren' op een topic, waardoor het (zonder dat je er gepost hebt) toch in "Mijn Topics" verschijnt? Zou dat je wens ook afdekken, of gaat het je echt om een overzicht van de bezochte topics?

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 24-10-2016 14:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat abonneren kan je ook met bookmarks doen in principe. Het staat dan alleen op een iets andere plek en I-King geeft aan dat hij het niet altijd gebruikt. Dan zit je met het abonneren in het zelfde bootje, je moet net even op die ene knop drukken. ;)

Het voordeel van zijn verzoek is dat het cross-platform en cross-browser is. Als je op de computer op werk een topic leest en later wat meer tijd ervoor wilt nemen, bijvoorbeeld op de weg terug in de trein/bus dan heb je niet de geschiedenis van je werkplek bij je, alleen je mobiel. Of als je in bed verder wilt lezen wat je net op de computer zag.

Het is een aardig idee, alleen de hoeveelheid werk wat erin gaat zitten zal denk te veel zijn om het als feature te krijgen. Tenzij topics die je leest automatisch op de abbo lijst komt, die dan net iets anders heet. Echter moet er ook nog verschil gezien worden tussen topic openen en een directe post van het topic (bijvoorbeeld via de laatste reactietijd of het ballonnetje links van de topictitel), zodat je geen dubbele topics krijgt in het overzicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
Bookmarks of abonneren (was me nooit geheel duidelijk wat het verschil is trouwens), is een actieve handeling. Op mijn werk kan ik de browserhistorie bijvoorbeeld niet delen, dus inderdaad wat Hero of Time al aangeeft is het een voordeel dat het cross-browser en cross-platform is.

Ik besef me ook dat het een beperkte toevoeging is, en áls het het dus als feature zou maken zou het op een simpele manier te maken moeten zijn. Ik zie eigenlijk gewoon een lijst met datum voor me wanneer ik het topic voor het laatst geopend heb. Openen via reactie zou dan ook hetzelfde topic op de lijst moeten zetten. Dubbelen kunnen wat mij betreft ook bestaan (net zoals browser historie), maar is niet noodzakelijk.

Ook zou een maximum aantal dagen (bijv 1 maand) oid prima werken voor deze lijst om de feature niet te zwaar te maken. Het is puur om terug te vinden als je bijvoorbeeld iets hebt gelezen in een topic en even niet meer weet waar. Nu ik dit schrijf komt het bijvoorbeeld ook vaker voor als ik van 1 topic via een link naar een ander topic ga, dan sla ik die vaak niet automatisch op.

Daarnaast gebruik ik bookmarks niet zoveel omdat het ook weer in een aparte lijst staat tov Post History (verklaarbaar), maar ik het liefste 1 lijst heb waar alles in 1 overzicht staat. Of dat nou bookmark of post history is. Feitelijk zou ik dan ieder topic waar ik in reageer een bookmark moeten plaatsen. Zal eens proberen of ik dat aangeleerd kan krijgen.

Edit: Ik verwar abonneren met de postreminder blijkbaar. Waar kan ik abonneren? Ben niet bekend met die functie.

[ Voor 3% gewijzigd door I-King op 24-10-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Abonneren is nog niet aanwezig, dat is iets dat alleen besproken is. Enige wat ik kan bedenken is een bookmark maken, terwijl abonneren is bedoelt om een topicreeks te volgen. Nieuwe delen komen namelijk niet automatisch in je bookmarks of mijn topics lijst.

Commandline FTW | Tweakt met mate