Toon posts:

aansluiten oude stereoketen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een oude Sony stereoketen gekregen en alles werkt perfect, MMMMMMAAAAAAAAAARRRR
ik heb nu een cd-speler van Sony gekocht en aangesloten bij de AUX, maar daar zijn 4 (twee witte-twee rode) ingangen voor de tulpjes. Ik heb er maar 2 en nu heb ik muziek in een luidspreker. Bestaat er een draad met een vertakking naar 4 tulpjes om toch geluid te hebben als ik de cd's wil afspelen. Hoe heet zo'n kabel dan als ik die in de winkel ga halen?? ;)

Mijn excuses voor de vraag, ik ben een totale leek en al heel blij dat ik de rest aan de praat heb gekregen. :)

:F

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:
Mijn vraag

Ik heb een oude Sony stereoketen gekregen en alles werkt perfect, MMMMMMAAAAAAAAAARRRR
ik heb nu een cd-speler van Sony gekocht en aangesloten bij de AUX, maar daar zijn 4 (twee witte-twee rode) ingangen voor de tulpjes. Ik heb er maar 2 en nu heb ik muziek in een luidspreker. Bestaat er een draad met een vertakking naar 4 tulpjes om toch geluid te hebben als ik de cd's wil afspelen. Hoe heet zo'n kabel dan als ik die in de winkel ga halen?? ;)

Mijn excuses voor de vraag, ik ben een totale leek en al heel blij dat ik de rest aan de praat heb gekregen. :)

:F

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wellicht kun je even de type nummers doorgeven oid? Van enkele naar dubbele tulp geeft je namelijk nog geen stereo maar hetzelfde geluid uit twee speakers. Verder ben ik ook geen expert op dit gebied :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Aux kan 2 ingangen hebben en 2 uitgangen (rec out) vandaar 4 pluggen. Je moet de ingangen gebruiken waar geen rec out bij staat.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

Stoney3K

Flatsehats!

(jarig!)
Als je muziek uit één luidspreker hebt dan heb je waarschijnlijk de ingang en de rec-out van één kant aangesloten (dus wit-wit of rood-rood).

Wit (of zwart) is altijd het linkerkanaal en rood het rechterkanaal, die horen bij elkaar. Als je je 2 tulpjes in één set prikt en je hoort niets, zou je geluid moeten hebben als je ze in de andere set steekt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Doe eens een fototje van de aansluitingen...

Wise enough to play the fool