Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle PC die vloeiend 3 x 24 inch breedbeeld aankan

Pagina: 1
Acties:

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Beste Tweakers,

Bedankt voor het nemen van jullie tijd om mijn vraag te lezen!
Zondag ochtend starten helaas mijn computer niet meer op. Deze heb ik 2 jaar geleden via de BBG samengesteld. Was toen de budget/mid range PC omdat ik net een huis had gekocht en niet het budget had voor een betere.

Omdat niks opstart, geen piep, geen beeld, toetsenbord en muis krijgen geen stroom. Heb ik al snel de conclusie getrokken dat de moederbord kapot is.

Vanwege mijn werk als website makert, vind ik het fijn om mijn breedbeeld scherm verticaal te zetten. Zo heb ik een veel betere overview op lange scripts/pagina's etc. Om toch een beetje breedbeeld ervaring te houden, heb gelijk ik 3 x (hp lp2465) 24 inch breedbeeld verticaal naast elkaar gezet.

Mijn video kaartje kon het net aan, maar echt leuk vond mijn video kaart t niet. Vandaar dat ik deze "upgrade kans" optimaal wil benutten en de set up ook echt geschikt te maken voor mijn 3 beeldschermen.

Ik vrees dat ik niks kan gebruiken van mijn huidige set up, en zat daarom alvast te kijken naar het High-end systeem van de BBG september, maar weet niet of dat wel geschikt is voor mijn 3 schermen aangezien er maar 1 video kaart in zet. Maar daar wil ik graag jullie expertise over horen.

De High end van BBG september heeft de volgende specs:

Intel Core i7-6700 Boxed
Gigabyte GA-B150M-D3H
Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
Cooler Master Silencio 352
Arctic Freezer i32
Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Corsair RM550x
Samsung 750 EVO (retail) 500GB

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio/Video Bewerking/Photoshop Gamen doe ik vooral op de Xbox, uitzonderingen: civilation, csgo,citys skyline en dat soort pc only games. Belangrijkste is dat alles soepel werkt met 3 x 24 inch breedbeeld scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1000 en 1500€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i] Dit is mijn oude pc waarvan het moederbord kapot is
AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed
MSI A78M-E45
Club3D Radeon R9 270 '14 Series
Seagate ST1000DX001, 1TB
Sharkoon MA-A1000
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Cooler Master GM G450M

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een nieuwe moederbord, maar ik ga er van uit dat alle onderdelen op hardeschijf en mischien voeding vervangen moeten worden. Ik denk dat ik daarom 2 video kaarten nodig heb. Hopelijk kan ik mijn huidige houden, en er 1 bij kopen die samenwerken? Of kan ik beter 2 nieuwe kopen? Zoja heb ik dan ook een andere voeding nodig?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als t maar goed is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat alles soepel werkt, ook games, fullscreen over alle 3 de schermen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een voorbeeld van een set-up binnen mijn budget die krachtig genoeg is om mijn 3 schermen set up vloeiend te laten werken. Of eventueel een paar aanpassingen aan de BBG high end van september zodat hij geschikt is voor mijn set up.

Bedankt voor jullie hulp en expertise!

[ Voor 33% gewijzigd door Berktoppie op 24-10-2016 16:18 . Reden: BBG van september toegevoegd ]

www.webshopmasters.nl

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
het probleem tegen woordig is dat je maar vaak 1 DVI aansluiting hebt (wat je zou kunnen oplossen met een converter of een hub) als ik jou was zou ik zelf even een wishlist opstellen en hier in je start post te zetten :P

• Berktoppie
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:
het probleem tegen woordig is dat je maar vaak 1 DVI aansluiting hebt (wat je zou kunnen oplossen met een converter of een hub) als ik jou was zou ik zelf even een wishlist opstellen en hier in je start post te zetten :P
Dat probleem had ik ook met mijn huidige video kaart. Opgelost met een converter inderdaad. Ik zat nu te kijken naar deze BBG set up: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

www.webshopmasters.nl

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
Berktoppie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn huidige video kaart. Opgelost met een converter inderdaad. Ik zat nu te kijken naar deze BBG set up: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016
zet het even in je start post en daarbij inplaats van een samsung 750 500GB kan je ook een MX300 van 525GB halen scheeld je weer 10 euro :P

• Berktoppie
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

zet het even in je start post en daarbij inplaats van een samsung 750 500GB kan je ook een MX300 van 525GB halen scheeld je weer 10 euro :P
Hoi Rockster, Ik heb de openingspost aangepast en de specs er bij vermeld.

Hardeschrijf kan ik nog uit mn oude systeem halen lijkt me :)

www.webshopmasters.nl