EVGA GTX 980ti geeft enkel zwart beeld na afsluiten game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Mijn vraag
Mijn EVGA GTX 980ti geeft af en toe bij het afsluiten van een game enkel nog zwart beeld. Het geluid over skype/windows hoor ik allemaal nog. De enige oplossing is het force shutdownen van mijn PC en dan opnieuw starten.
Moet ik denken aan een driver issue, een hardware issue (dus RMA starten) of iets heel anders?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Gigabyte GA-Z170-HD3P
CPU: Intel i5 6400
Ram: 16GB Kingston HyperX (2x8GB)
Monitor: AOC AG271QG
GPU driver: Nvidia GeForce game ready driver (375.63 WHQL)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- drivers herinstalleren
- Andere display port kabel gebruikt
- Monitor voeding een tijdje uit de muur gehad en daarna opnieuw in de muur gestoken

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Ctrl+Shift+Esc doet niets? Alt+Tab doet niets?
Waarschijnlijk helpt het de monitor uit en weer aan te zetten of de kabel er uit en er weer in te doen.
Heb je software van EVGA draaien? Zo ja, schakel precision x16 eens uit.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 14:50
ik denk dat het explore.exe gewoon denk laat maar zitten ga vandaag niet mee werken (ik hoop voor je dat het dat is) en dit doet zich voor sinds het begin toen je dit systeem hebt gebouwt of sinds een bepaalde windows update sinds wanneer gebeurt dit

• danoss91
centr1no schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:13:
Ctrl+Shift+Esc doet niets? Alt+Tab doet niets?
Waarschijnlijk helpt het de monitor uit en weer aan te zetten of de kabel er uit en er weer in te doen.
Heb je software van EVGA draaien? Zo ja, schakel precision x16 eens uit.
ctrl+alt+delete, ctrl+shift+esc, alt+tab; werken allemaal niet gewoon helemaal niets.
Monitor aan en uitzetten werkt ook niet. De drivers die ik gebruik voor de GPU is allemaal direct van de Nvidia site zelf gedownload, niet via EVGA.
Heb alleen het EVGA precision XOC geinstalleerd om mn temp in de gaten te houden.

• danoss91
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:17:
ik denk dat het explore.exe gewoon denk laat maar zitten ga vandaag niet mee werken (ik hoop voor je dat het dat is) en dit doet zich voor sinds het begin toen je dit systeem hebt gebouwt of sinds een bepaalde windows update sinds wanneer gebeurt dit
Het gebeurt sowieso enkel bij het afsluiten van een game, tijdens het gamen zelf nergens last van.
Het systeem draait nu net anderhalve week en begon hier ineens mee. Heeft altijd gedraaid op de laatste windows update. is explorer.exe gewoon opnieuw te installen?

• Rockster34
danoss91 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Het gebeurt sowieso enkel bij het afsluiten van een game, tijdens het gamen zelf nergens last van.
Het systeem draait nu net anderhalve week en begon hier ineens mee. Heeft altijd gedraaid op de laatste windows update. is explorer.exe gewoon opnieuw te installen?
iets wat je andere halve week heb geinstalleerd zo ja verwijder het en probeer explore.exe opnieuw op te starten en hoe zit het met een alt tab? voor je de game afsluit?

• danoss91
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

iets wat je andere halve week heb geinstalleerd zo ja verwijder het en probeer explore.exe opnieuw op te starten en hoe zit het met een alt tab? voor je de game afsluit?
ja alt+tab werkt voor het afsluiten prima, echt puur het afsluiten van de game waarna die raar doet.
Is overigens niet altijd het geval, hij sluit ook wel eens netjes af en doet dan normaal.

• Rockster34
danoss91 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

ja alt+tab werkt voor het afsluiten prima, echt puur het afsluiten van de game waarna die raar doet.
Is overigens niet altijd het geval, hij sluit ook wel eens netjes af en doet dan normaal.
ookal eens afgesloten vanuit taskmgr toen de game nog aan het runnen is (alt tab dan taskmgr openen en vanuit daar uitzetten)?

• danoss91
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

ookal eens afgesloten vanuit taskmgr toen de game nog aan het runnen is (alt tab dan taskmgr openen en vanuit daar uitzetten)?
Nee dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.... maar wat zou ik hiermee kunnen uitsluiten?

• Rockster34
danoss91 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Nee dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.... maar wat zou ik hiermee kunnen uitsluiten?
je moet je game afsluiten via taskmgr

• danoss91
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

je moet je game afsluiten via taskmgr
Een game hoor je toch gewoon af te kunnen sluiten via de 'quit game' optie lijkt mij.... Ik speel trouwens ook veel League of Legends, deze gaat aan het einde van een game automatisch terug naar je bureaublad... hier heb ik hetzelfde probleem dat hij af en toe gewoon alleen een zwart scherm geeft.

• Rockster34
danoss91 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Een game hoor je toch gewoon af te kunnen sluiten via de 'quit game' optie lijkt mij.... Ik speel trouwens ook veel League of Legends, deze gaat aan het einde van een game automatisch terug naar je bureaublad... hier heb ik hetzelfde probleem dat hij af en toe gewoon alleen een zwart scherm geeft.
je moet het even proberen dan heb je in iedergeval een temp fix :P zodat je wel gewoon lekker kan gamen

• danoss91
Rockster34 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

je moet het even proberen dan heb je in iedergeval een temp fix :P zodat je wel gewoon lekker kan gamen
Haha ja daar heb je wel een puntje ja :P

Heb nog is even zitten researchen en het schijnt ook een windows probleem te kunnen zijn... veel mensen met dit issue bij windows 10....

http://answers.microsoft....-9556-40ca83e436e3?page=1

Maar explorer.exe opnieuw op mn PC zetten zou dus eventueel ook kunnen werken?
Pagina: 1