Hardware om live tv te kijken via Wi-Fi op TV via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Myzzle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik ben op zoek naar een:
Kastje dat ik aan mijn tv kan hangen waarmee ik live tv kan kijken.

Ik heb boven op zolder mijn tv hangen op Wi-Fi dit werkt allemaal vlekkeloos om zo programma gemist te kijken. echter sluit ik momenteel mijn laptop aan via HDMI als een van ons live tv wilt gaan kijken via horizon.tv.(ook via Wi-Fi) Nu wil ik hier wat anders voor hebben zodat mijn vriendin mijn laptop niet kaapt en ik deze gewoon kan gebruiken en zijn lekker live tv op bed kan kijken.

Een kastje dat dus op Wi-Fi werkt en internet pagina's kan openen en afspelen (moet horizon.tv aan kunnen) met minimaal 1 usb aansluiting voor mijn draadloze toetsenbord en muis en HDMI voor koppeling met tv. Liefst zo klein mogelijk zodat ik hem achter de tv kan plakken en een goede Wi-Fi ontvangst

Wie kan mij hier bij helpen? Wat zou hier het beste passen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Myzzle op 26-10-2016 08:03)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Myzzle schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:05:
Ja dat casten naar mijn tv zie ik niet echt zitten dan moet ik het via mn telefoon of iPad streamen, een Android achtig systeem zat ik zelf ook al aan te denken, maar waar moet ik zoeken. Moet ik het zien als een usb stick waar ik apps op kan downloaden dat op android werkt? (kende alleen chromecast zelf)
Ja als je even googled zie ik zoveel keuzes.. een bekende Android TV Box zijn de Neo Minix varianten..

Alle reacties

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Je zou naar iets dergelijks als dit kunnen kijken?

pricewatch: ASRock Beebox J3160/B/BB

Moet nog wel geheugen, opslag en een Windows licentie bij. Geheugen en opslag zou je bijvoorbeeld onderstaand kunnen doen, dan ben je voor circa € 250,- klaar (ex Windows licentie).

pricewatch: Crucial CT2KIT51264BF160BJ
pricewatch: Kingston SSDNow mS200 120GB

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Verwijderd

Voor € 5,- per maand heb je een extra horizon box.

• Myzzle
Maar ik heb geen vast internet/kabel op zolder, werkt deze dan op het draadloze signaal van mijn normale router?

• MysticX
  • Niet online
Myzzle schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:56:
Maar ik heb geen vast internet/kabel op zolder, werkt deze dan op het draadloze signaal van mijn normale router?
Nee dat zou dan niet gaan werken. Een mogelijkheid is om een Chromecast aan te schaffen en dan via de Horizon Go app te casten naar je tv.

Anders zou je ook kunnen kijken naar Android sticks of media players gebaseerd op Android, zodat je de Horizon Go app kan installeren.

• Myzzle
Ja dat casten naar mijn tv zie ik niet echt zitten dan moet ik het via mn telefoon of iPad streamen, een Android achtig systeem zat ik zelf ook al aan te denken, maar waar moet ik zoeken. Moet ik het zien als een usb stick waar ik apps op kan downloaden dat op android werkt? (kende alleen chromecast zelf)

Acties:
  • Beste antwoord

• MysticX
  • Niet online
Myzzle schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:05:
Ja als je even googled zie ik zoveel keuzes.. een bekende Android TV Box zijn de Neo Minix varianten..

• Myzzle
thanks ik ga er eens induiken

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Alleen het nadeel is dat het allemaal niet echt lekker werkt met navigeren. Ik heb zowel de kpn app als de vodafone app gebruikt op mijn nvidia shield en beide werkte niet pretig. Is het digitale basis pakket ook voldoende? Zoja dan kan je een DVB-c tuner proberen .

• Myzzle
Ik heb nu een minix-Neo-x6 besteld komt morgen binnen dus kan er dan gelijk mee aan de slag. Ben erg benieuwd! Ik laat het weten! :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Mocht het niet echt lekker werken zou je ook nog kunnen overwegen om iets van een ouder Dell Optiplex systeempje te pakken en die wat achter de tv te beunen, USB adaptertje erin voor de wifi en klaar!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Myzzle
Nou MINIX-x6 werkt als een zonnetje binnen 5 minuten klaar met uitpakken en instaleren. Horizon app erop en draaien maar! Nu alleen nog even mijn Wi-Fi tunen en naar 5ghz zetten verder haarscherp beeld en vloeiende video!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Myzzle schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:02:
Nou MINIX-x6 werkt als een zonnetje binnen 5 minuten klaar met uitpakken en instaleren. Horizon app erop en draaien maar! Nu alleen nog even mijn Wi-Fi tunen en naar 5ghz zetten verder haarscherp beeld en vloeiende video!
Vrij dure oplossing die MINIX-x6 waar een Chromecast van 35 euro ook had volstaan. Bij casten wordt er namelijk niet via je telefoon of tablet gestreamed; je verstuurt de streaming-URL naar de Chromecast die hem zelfstandig opent via internet. Bedienen gaat via je telefoon.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Myzzle
Klopt, echter was ik overgehaald door 2 collega's die blijkbaar ook een minix hadden.. Het installeren van emulatie programma's etc stond mij erg aan. lekker in bed old school spelletjes spelen ik ook wel leuk op zijn tijd :)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Ter info voor andere lezer met dezelfde wens.

Let op de de Horizon App niet op alle Android kastjes/stick werkt. Installeren gaat prima maar zodra je live tv wilt streamen krijg je een foutmelding (horizon app kan de video niet afspelen, error 4101) . Check dus altijd goed of het kastje compatible is met de Horizon App.

Zelf een MXQ Pro 4K en hiermee werkt de app dus niet.

Veel mensen die hier problemen mee hebben
https://www.google.nl/sea...et+afspelen%2C+error+4101

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

Wailing_Banshee

You're Next

MikeOO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:29:

Let op de de Horizon App niet op alle Android kastjes/stick werkt. Installeren gaat prima maar zodra je live tv wilt streamen krijg je een foutmelding (horizon app kan de video niet afspelen, error 4101) . Check dus altijd goed of het kastje compatible is met de Horizon App.

Gaat dit alleen op voor live tv streamen? Of ook voor dingen als On Demand en TV Gemist?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44
MikeOO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:29:

Dit heeft vooral te maken met dat Horizon niet werkt als je root acces hebt. Onbekend apparaat is niet vertrouwd, dus wordt het geblokkeerd.

Heel flauw maar helaas.

Een chromecast had trouwens volstaan voor enkel TV kijken. Streamen doe je niet via je telefoon/tablet he? Je start enkel de stream (je stuurt de link eigenlijk) en de chromecast doet de rest. Je kan je telefoon gewoon uitzetten en dan kun je nog steeds tv kijken. Tenminste, zo werkt dat bij bijna alle Chromecast functies (behalve bureaublad delen)

• Myzzle
zoals ik lees:
Het is duidelijk dat het een chipset probleem is, met name de Amlogic s905 wordt gewoon niet ondersteund door de horizon GO app alsmede RTL XL waar alleen de reclame blokken worden afgespeeld, maar de video's zelf niet. Root toegang of apps zoals xposed deze zijn niet de oorzaak
dus niets met root te maken.

In de minix-Neo-x6 zit een S806 met root access (die ik dus heb) en werkt wel

[ Voor 10% gewijzigd door Myzzle op 26-10-2016 10:09 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Myzzle schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:04:
zoals ik lees:

[...]

dus niets met root te maken.

In de minix-Neo-x6 zit een S806 met root access (die ik dus heb) en werkt wel
Klopt heeft niets met root te maken maar inderdaad met de chipset.
Pagina: 1