Toon posts:

MKV corrupt / Batch check

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Ik heb een dingetje. Een vervelend dingetje eigenlijk. Ik heb namelijk ontdekt dat ik wat problemen het met MKV-files. Zit je lekker met Plex een film te kijken, stopt hij in het midden. Andere player geprobeerd maar mocht niet baten. Soms kun je er overheen spoelen... soms helaas niet.

Ik ben er nu met verschillende files achter gekomen. Vele gaan prima, maar er zitten er dus een aantal tussen die het niet goed doen. Waarschijnlijk veroorzaakt door óf een oude harde schijf (bestanden staan inmiddels op een andere locatie) of door een MKV merge tool die ik een half jaar terug over alle bestanden heb gedraaid. (om ruimte te besparen).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een mogelijkheid om alle bestanden (meer dan 250 / ong. 5TB) te checken op corruptie. Mogelijk zitten er meer films tussen met dit probleem en ik heb geen zin om steeds 'halve' films te kijken. Zijn er tools of mogelijkheden waar je dit mee kan doen? Bij voorkeur in een batch?! Ik heb me rot gezocht op internet en een paar programma's naar binnen geslurpt, maar die halen weinig uit. Jullie hulp wordt zeer geapprecieerd _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
dan zijn ze volgens mij niet helemaal correct over gegaan naar MKV wat erg zonde is natuurlijk weet je wel of de orginelen bestanden wel 100% werken anders is het mis gegaan met het omzetten zoals ik al zei

en welke tool heb je gebruikt om het over te zetten naar MKV? en heb je ook al andere software geprobeert zoals handbrake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Any commandline tool zoals https://www.matroska.org/downloads/mkvalidator.html, dan kan je er zelf een eenvoudig script omheen maken.

Maar: zie ook boven, MKV is slechts de container en niet het codec.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het snelle reageren.

De originele zijn verwijderd. Ik had wat ruimte nodig en heb zodoende overbodige onderdelen verwijderd zoals audiostreams. Voornamelijk AC3 5.1 of juiste andere gesproken talen. Zonde van de ruimte dacht ik. Ik heb hier MKVToolNix voor gebruikt.

Misschien waren de files al enigzins beschadigd en is dat met MKVToolNix alleen maar vergroot. (Ik heb 1 van de slechte films net proberen te mergen en hij leest keihard over de fout heen en verergert hem in de nieuwe versie).

Thanks F_J_K, zal die tool eens proberen :)