Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verdacht gedrag in Gmail account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04
Gisternacht is er een poging gedaan in te loggen op mijn Gmail account, hier kreeg ik een melding van op mijn telefoon en Gmail heeft dit geblokkeerd, aan de hand van het IP adres gok ik nu even.
In de melding op mijn telefoon stond wel dat er is ingelogd met een geldig wachtwoord, dus mijn wachtwoord.

Wachtwoord wat hier voor gebruikt werd is ''moeilijk'' en word enkel gebruikt voor mijn Gmail account.
Laatste tijd niet op gekke linkjes geklikt, nergens anders ingelogd geweest. Meerdere scans gedaan met Anti malwarebytes en hitman pro, niks kunnen vinden.

Melding in Gmail portal http://imgur.com/a/GKFGh
Whois naar IP http://imgur.com/a/aRsI9

Het vreemde is wanneer ik het IP adres opzoek blijkt deze bij Microsoft in hun range te zitten?

Wachtwoorden etc zijn nu gewijzigd, 2FA is aangezet op meerdere accounts die ik gebruik waarvoor ik dat belangrijk vind.
Om niet gelijk compleet panisch te worden en alle apparatuur in huis in de shredder te gooien vroeg ik mij af of andere wellicht zoiets soort gelijks mee hebben gemaakt?

Alle reacties

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Dat ze je wachtwoord weten is vreemd dan moet dat op de ene of andere manier ontfutseld zijn. een mailtje met "gratis" stuff of link hier je gmail met ons account etc.
Als je je wachtwoord hebt veranderd en je 2fa gebruikt zou alleen er nog een probleem kunnen zitten op je pc.
Dat hert bij micorsoft vandaan komt zou ik me niet te druk over maken kan mijn ip ook masken als een ander ip via tor of een vpn dus ...

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Releases
lordgandalf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:11:
Dat ze je wachtwoord weten is vreemd dan moet dat op de ene of andere manier ontfutseld zijn. een mailtje met "gratis" stuff of link hier je gmail met ons account etc.
Als je je wachtwoord hebt veranderd en je 2fa gebruikt zou alleen er nog een probleem kunnen zitten op je pc.
Dat hert bij micorsoft vandaan komt zou ik me niet te druk over maken kan mijn ip ook masken als een ander ip via tor of een vpn dus ...
Geen gekke linkjes geklikt of op sites ingelogd etc, vandaar dat ik het zo apart vind.
Dat het IP bij Microsoft vandaan komt is toch raar, jij kan jezelf wel masken door tor of vpn, maar toch niet voordoen als dat IP adres van Microsoft specifiek?

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 10:05

ComputerHoed

Electronica <3

Releases schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Geen gekke linkjes geklikt of op sites ingelogd etc, vandaar dat ik het zo apart vind.
Dat het IP bij Microsoft vandaan komt is toch raar, jij kan jezelf wel masken door tor of vpn, maar toch niet voordoen als dat IP adres van Microsoft specifiek?
Dat kan wel.
Wellicht is een scan op je PC handig, helemaal als je er zeker van bent dat je je wachtwoord nergens anders gebruikt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Mischien is het al eeuwen geleden dat het gebeurt is en nu pas gebeurt. Dat van microsoft is makkelijk te doen ik huur een server in de cloud van microsoft en host daar mijn mailer op tada ?

check op een site als deze of je erop voorkomt: https://haveibeenpwned.com/

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 10:43

Hmail

Doet ook maar wat.

De organisation is volgens maxmind.com Microsoft Azure. Grote kans dat een hacker een trial VPS van Azure huurt en daarmee pogingen doet om in te loggen. Vandaar dus dat IP adres.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Releases
ComputerHoed schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Dat kan wel.
Wellicht is een scan op je PC handig, helemaal als je er zeker van bent dat je je wachtwoord nergens anders gebruikt.
Meerdere malen gedaan met Anti Malwarebytes, Hitman Pro, ook in veilige modus. Helaas niks naar voren gekomen.
lordgandalf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:18:
Mischien is het al eeuwen geleden dat het gebeurt is en nu pas gebeurt. Dat van microsoft is makkelijk te doen ik huur een server in de cloud van microsoft en host daar mijn mailer op tada ?

check op een site als deze of je erop voorkomt: https://haveibeenpwned.com/
Dat zou zomaar kunnen, mijn e-mail adres komt enkel voor in de Dropbox breach in 2012. Wachtwoord is al meerdere malen veranderd sindsdien.
Hmail schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:25:
De organisation is volgens maxmind.com Microsoft Azure. Grote kans dat een hacker een trial VPS van Azure huurt en daarmee pogingen doet om in te loggen. Vandaar dus dat IP adres.
Dat verklaard een hoop! Vanaf een VPS lekker rotzooien inderdaad.
Pagina: 1