CPU koeler voor i5-4670K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustTweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Goedemorgen,

Binnenkort wil ik mijn systeem wat aanpassen. Ik wil een nieuwe kast, en daarbij over op een andere voeding, en een CPU koeler plaatsen op mijn i5-4670K.

Mijn huidige hardware:

Mobo:MSI Z87-G45
Processor: Intel i5-4670K (stock koeler)
RAM: Crucial ballistix tactical DDR3 1600Mhz
GPU: Gigabyte GTX1070 G1 Gaming
Voeding: Corsair cx750m (overkill, I know 8)7 )
SSD: Samsung Evo 840 120GB
HDD: Seagate barracuda 7200.14 1TB
Windows 10
Behuizing: oud model Corsair 100R

Ik wil graag over naar de NZXT S340 Black/Red. Dit vind ik een erg mooie kast die veel goede reviews krijgt. De voeding wordt een Corsair rm550x. De CPU koeler twijfel ik over. Daar ligt ook mijn vraag:

Vanwege de visuals wil ik graag een aio waterkoeler. Maar uit ''de wandelgangen'' heb ik gehoord dat haswell niet optimaal is voor een waterkoeler. Iets met ''FIVR schalen''... Een aircooler werd me aangeraden. Maar dat wil ik dus liever niet.

Zijn er tweakers die hun haswell processor koelen met een aio waterkoeler en zo ja, wat zijn jullie bevindingen? Klopt het dat een haswell minder goed te koelen is met een aio waterkoeler dan skylake processoren?

Zelf zit ik te denken aan:
- Corsair Hydro 100i V2 (lijkt me de beste maar wel duurste optie)
- Lepa aquachanger 240 (een van de goedkoopste, maar schijnt toch goede value for money te zijn)
- Antec Kühler H2O 1200 Pro (schijnt goede value for money te zijn)

Alvast dank!

Alex

Alle reacties

• Druhin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-01 21:14
Ik heb zelf een NZXT X61 kraken op mijn i7 4770k zitten.
Het is een goede koeler maar hij heeft nooit zo koel gedraaid als ik dacht dat hij zou doen.
Ik zelf weet niet of dit te maken heeft met wat je hier aanduid (nooit op gezocht eerlijk gezegt)
Of dat mijn prosessor gewoon een heethoofd is. draait overclocked op 4.3ghz(niet echt een wonderkind)

wat betreft visuals zou die kraken wel bij de NZXT kast passen. :)

• JustTweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Hij zou inderdaad mooi passen, maar hij is me wat te prijzig.
Haswells schijnen wel echt heethoofden te zijn. Ik heb inmiddels wel besloten om toch voor een aio koeler te gaan. Ik ga vanzelf merken wat het doet :*)

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-01 23:18

Hebski

Less is more!

Ik heb een pricewatch: Fractal Design Kelvin S36 kunnen halen voor 90 euro, echt een top koeler!