....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
[EDIT] ik wil mijn CCFL op de onderkant van mijn kast bevestigen (binnenkant dan)
hoe moet dat??
Hahaha ik kwam er net op.Op vrijdag 29 juni 2001 12:09 schreef _Dennizz_ het volgende:
eehm zon zekering houdertjuh is dat nix ???
Gewoon een oude stereo opentrekken en dan zo'n buiszekering houdertje eruit trekken.
Sjees net iets te laat.
Yes nu weet ik tenminste wel hoe ik het ga vast zetten

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
daar heb ik hem ook mee vast zitten. Als ie er uit moet haal je hem zo los, maar het zit stevig genoeg een een rit naar een LAN-Party te overleven.... trust me, i know
BTW, die CCFLetjes kun je ook makkelijk bevestigen met Pritt Buddies: je weet wel, dat spul dat op kauwgum lijkt waarmee je posters enzo kunt ophangen. Voor CCFLetjes werkt dat vaak ook wel goed...
www.stuutenbruin.com bellen en dan vragen.
10cm kost 35gulden
30cm kost 45 á 50 gulden.
Grt Hennep
Verwijderd
Huh?? Kan je dat spul uittrekken ofzo?Op vrijdag 29 juni 2001 12:41 schreef HENNEP het volgende:
CCFL = Neon lamp die heel dun is : 4mm en ik heb een 10cm lange lamp.
....
Hoeveel spanning moet erop?
Is er een site met meer info, lijkt me cool.
Bedankt.
Bel naar stuutenbruin hun kunnen je alles uitleggen.Op vrijdag 29 juni 2001 12:47 schreef gve het volgende:
[..]
Huh?? Kan je dat spul uittrekken ofzo?
Hoeveel spanning moet erop?
Is er een site met meer info, lijkt me cool.
Bedankt.
Nee die lamp kan je niet uittrekken (glas slimme)
het werkt met een converter en het loopt op 12volts.
Verwijderd
iedereen die nog geen lijmpistool heeft moet er direct een aanschaffen, onmisbaar voor de echte case-modder.
heb er 2 CCFL lampies mee vastgezet en de CCFL voeding en de ledjes in mijn frontje en mijn contacten mee geisoleerd enzv, enzv, enzv
Y'24
Verwijderd
even open knippen, ccfl erin, aan 2 kanten vastzetten met 2 zijdig plakband, en 2 tiewraps (of hou je dat ook schrijft) en klaar is kees...
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Verwijderd
Trouwens, die ene C staat voor cold, maar zo'n lampje (of ccfl-etje) wordt nog best wel warm ook. In Groningen kun je ze krijgen met voorschakeldingetje voor f35,-. Dan heb je een exemplaar van 30 cm.
Die plakzadeltjes of hoe je het noemt, kan je die halen bij de gamma ?Op vrijdag 29 juni 2001 12:24 schreef psygho het volgende:
plakzadeltje met tywrapje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ook ik, na het aanschaffen van een CCFL voor het vastmaak-dilemma kwam te staan, ben ik wat bouwmarkten afgegaan om te kijken naar een goede oplossing.
Ik vond uiteindelijk de ideale oplossing in de vorm van een zelfklevend klemmetje. Deze heb ik ff nagemaakt in 3DStudioMax om te laten zien hoe het er uit ziet....
http://members1.chello.nl/~w.h.scholtens/Misc/CCFL-klem1.jpg
Duidelijk toch?
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Verwijderd
zie http://www.velleman.be/images/10/mmp004.jpg
of http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=127835
Deze werken perfect.
Verwijderd
30cm kost 39,95 inclusief inverter inclusief verzending!!!Op vrijdag 29 juni 2001 12:41 schreef HENNEP het volgende:
10cm kost 35gulden
Grt Hennep
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Verwijderd
bij Display 15,- bij stuutbruin voor 45 a 50 zoals
gemeld in dit forum ?
is dat welhetzelfde?
'k heb er een bij okaphone gehaald voor F16,95Op dinsdag 06 november 2001 21:13 schreef Warezhelp het volgende:
Ja snap ik ook niet,
gemeld in dit forum ?
is dat welhetzelfde?
Yeap, het is Velleman CCFL, en bij Display kost alleen CCFL zelf 15 gulden en dan moet je nog de inverter kopen voor 15 gulden, dus het is totaal 30 gulden...Op dinsdag 06 november 2001 21:13 schreef Warezhelp het volgende:
Ja snap ik ook niet,
gemeld in dit forum ?
is dat welhetzelfde?
Meer over deze CCFL's zien/weten? kijk dan bij de echte leverancier:
http://www.velleman.be/ProductList2.asp?lan=1&id=345128
Trouwens iemand zei dat CCFL's zijn kleine Neon lampjes, maar dat is dus niet zo, CCFL is afkorting van COLD-CATHODE FLUORESCENT LAMP, in andere woorden het is een koud kathode TL lampje die op hoge spanningen werkt, daarom heb je ook de inverter nodig...
Over bevestigen van die CCFL's:
Die ty-rap zadels zijn goeie optie, ik doe het zelf ook op die manier, maar dan gebruik ik van die lexaan pijpjes waar de CCFL net ingeschoven kan worden voor bescherming, op deze manier zou je ze ook onderin je kast kunnen bouwen, want als ik op de lexaan pijpje gaat staan is mijn CCFL nog steeds heel
Je kan in mijn sig kijken voor die lexaan pijpjes die ik gebruik, hellaas is de foto niet zo goed opgenomen, maar je ziet de idee hoe het werkt.
Vraag A.U.B niet waar ik deze lexaan pijpjes vandaan heb, want ik heb ze van mijn werk die waaren over, maar als je ze zoek zall je ze well kunnen vinden bij een aquarium of lab zak denk ik
en bij welke bouwmarkt ben je geslaagd dan?Op maandag 30 juli 2001 20:02 schreef Climaximizer het volgende:
Yo,
Omdat ook ik, na het aanschaffen van een CCFL voor het vastmaak-dilemma kwam te staan, ben ik wat bouwmarkten afgegaan om te kijken naar een goede oplossing.
Ik vond uiteindelijk de ideale oplossing in de vorm van een zelfklevend klemmetje. Deze heb ik ff nagemaakt in 3DStudioMax om te laten zien hoe het er uit ziet....
http://members1.chello.nl/~w.h.scholtens/Misc/CCFL-klem1.jpg
Duidelijk toch?
dat willen we allemaal wel weten
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Toen heb ik aan de onderkant, aan de twee uiteinden, zelfklevend klitterband bevestigd. Nu kan ik het hele ding zo verwijderen mocht dat nodig zijn. De invertor heb ik in een plastic schroevendoosje (van Karwei) gedaan, ff gaatje erin geboord voor de draadje en op dezelfde manier met het klitterband op de bodem van m'n kast bevestigd.
Het schroevendoosje is doorzichtig maar dat geeft een mooi effect omdat de onderdelen van het invertortje oplichten door de blacklight.
Jammer dat je dit niet goed kan fotograferen, ik denk dat fotocamara's dit gedeelte van het lichtspectrum niet goed kunnen vastleggen.
waaro ... ik moet en zal ook zo'n ding hebbe nl
Ik zie ze nl alleen vij al die casemod sites voor ~100piek ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
was vanmiddag nog bij de display in eindhoven en die zeiden 32 gulden voor de ccfl en 32 gulden voor de inverter. Heeft die gast nou een foutje gemaakt?Op dinsdag 06 november 2001 21:40 schreef Reptile-X het volgende:
[..]
Yeap, het is Velleman CCFL, en bij Display kost alleen CCFL zelf 15 gulden en dan moet je nog de inverter kopen voor 15 gulden, dus het is totaal 30 gulden...
(nog niks gekocht)
-
Alle kleuren, rood, groen, blauw, geel, wit, blacklight
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Verwijderd
soort van die CCFL alleen dan buigbaar
Vastmaken heb ik met tywreppies gedaan ( gewoon creatief zijn
Verders heb ik wel een vraagje.
Nu mijn ccfl een paar maandjes in mijn kast hangt duurdt het +\- 30 tot 60 sec voordatie aangaat.
Terwijl toen ie nieuw was metteen aansprong hebben meer mensen hier last van ?
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
LOL Welkom op GOT,Op zondag 21 april 2002 20:44 schreef AAC het volgende:
kloop waarschijnluk beetje achter, maargoed...hoe ziet een tywrap eruit???
AAC
tywraps zijn die plastikke bandjes die om de kabels van je voeding zitten (ofzo iets)
* Crash Checked datumOp zondag 21 april 2002 21:39 schreef Juniorrules het volgende:
Ik heb 'm gewoon in der verpakking laten zitten, werkt prima!
maar ik ga van die klemmetjes kopen, das handiger en je kunt ze ook nog loshalen naderhand
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
het cold betekent niet dat ie koud blijft he..Op vrijdag 29 juni 2001 18:51 schreef Rippie het volgende:
Gewoon eerst neerzetten op een stevigere plaats en dan met simpel plakband aan je kast plakken. Werkt perfect!!!
Trouwens, die ene C staat voor cold, maar zo'n lampje (of ccfl-etje) wordt nog best wel warm ook. In Groningen kun je ze krijgen met voorschakeldingetje voor f35,-. Dan heb je een exemplaar van 30 cm.
het soort licht dat het uitstraalt is 'koud', dat
wordt ermee bedoeld
Voor het bedrag dat je bij die gasten voor 10cm neer moet leggen heb je bij Comptech World een 30cmOp vrijdag 29 juni 2001 12:41 schreef HENNEP het volgende:
[...]
10cm kost 35gulden
Let niet op de 2 fouten in de artikel omschrijving: het gaat echt om CCFL en niet om NEON. En met travo wordt niet bedoeld dat 'ie omgebouwd is maar dat er een invertor (+ kabels om 'm aan je voeding te hangen) bij inbegrepen zit.Comptech World prijslijst:
[...]
6201692 NEON Buis Blauw 10cm travo € 13,10
6201734 NEON Buis Blauw 30cm travo € 15,50
6201693 NEON Buis Geel 10cm travo € 13,10
6201735 NEON Buis Geel 30cm travo € 15,50
6201690 NEON Buis Groen 10cm travo € 13,10
6201736 NEON Buis Groen 30cm travo € 15,50
6201691 NEON Buis Rood 10cm travo € 13,10
6201737 NEON Buis Rood 30cm travo € 15,50
6206768 Neon Kit sound sensitive blauw € 52,10
6206769 Neon Kit sound sensitive Rood € 52,10
[..]
Helaas hebben ze (nog?) geen blacklight
Lees de FAQ (Begroeting onder posts & replies) eens wat vaker aubGrt Hennep
* real[B]art ziet net wanneer dit topic geopend is...
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Verwijderd
Wil je nou voor de hoeveelste keer ik je het ook tegen je heb gezegd ophouden met die irritante greetz onder je naam het leest echt heel onlekkerOp zondag 21 april 2002 20:44 schreef AAC het volgende:
kloop waarschijnluk beetje achter, maargoed...hoe ziet een tywrap eruit???
AAC
Neon en ccfl zijn allebij lampjes maar wel allebij anders. Dus een ccfl is geen neon.Op vrijdag 29 juni 2001 12:41 schreef HENNEP het volgende:
Grt Hennep
enne geen groetjes onder je post.
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Werkt altijd voor de hobbieist
Zo zit de ccfl vast in de verpakking. Nou heb ik de verpakking vastgemaakt met 2 tiewraps
Lang verhaal, moeilijk te begrijpen, maar zodra je het door hebt is het best een goeie oplossing
Verwijderd
Als je een klepje heb van een 3.5 inch floppie drive, dan past deze daar presies op namelijk, ff dubbelzijdig tape aan de onderkant en klaar is kees.Op vrijdag 29 juni 2001 11:36 schreef _Robzilla_ het volgende:
Hoe zet ik een ccfl in mijn kast vast, heb wele ens bij iemand van die clipjes gezien. HOE?
http://www.ccmod.com/howto.php/18 (how-to dus
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness