Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AirPort, KPN en IPv6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoi!

Ik heb thuis achter de ExperiaBox v9 een Apple netwerk hangen. (Don't ask...)
In eerste instantie was de setup:

Modem (ZTE)
-> AirPort 1 (Bridge)
-> AirPort 2 (Bridge)

Hier werkte alles, behalve het gastnetwerk.
Dit zat niet lekker ivm bepaalde devices, dus ik heb er nog een airport tussen gegooid en een roaming netwerk aangemaakt.
De setup is nu:

Modem (ZTE)
|
AirPort Extreme (DHCP + NAT)
-> AirPort 1 (Bridge)
-> AirPort 2 (Bridge)

Nu werkt het gastnetwerk door 't hele huis en isoleert deze naar behoren, maar IPv6 functioneert niet meer. -_-
Ik kom er niet uit waarom dit niet meer werkt. Het lijkt erop dat de AirPort van het modem geen reactie krijgt wat het IPv6 adres is. Hij geeft bij de instellingen niets weer, lijkt geen WAN IP te kennen, en ik zie bij de standaardroute een LLA die erop duidt dat hij geen respons krijgt en dus zelf maar iets verzint.
Dit is raar, want toen het ZTE modem nog alle DHCP afhandelde en de airport's enkel in Bridge stonden werkte IPv6 prima en zonder klagen. Ik denk dus eerder dat het aan die AirPort ligt, maar wie weet.

Ik heb alle mogelijke combinaties qua instellingen (toggled tussen native/tunnel en wel/geen verbindingsdeling) geprobeerd, maar hij blijft weigeren om IPv6 te activeren. Hij kan gewoon niet met het modem ouwehoeren om de een of andere reden.

Nu is het laatste redmiddel om te kijken of het werkt als ik handmatige instellingen voor IPv6 opgeef in het basisstation. (De AirPort die DHCP/NAT regelt.)
Echter kon ik zo 1,2,3 niet vinden waar ik die informatie uit het ZTE modem kan trekken, en dus wat ik dan kan invullen in de AirPort Utility. Het wordt een beetje lastig om dit zelf in te kloppen als je geen referentieapparaat hebt om te kijken wat het ZTE modem voor informatie gaf toen het in de oude situatie nog wel werkte. :') Dan was het even overtypen en voila! Maar nu weet ik 0.0 van de vorige config, dus ben ik aangewezen op het ZTE modem om de informatie er uit te plukken. Ik kan 't alleen niet vinden. :/
(Laptop heeft geen netwerkkaartje op 't moment, dus kan helaas pas overmorgen weer rechtstreeks aan het modem hangen om te zien wat ie doet en dan geeft.)

De benodigde informatie zonder verbindingsdelen is:
- IPv6-adres
- IPv6-standaardroute

De benodigde informatie is met verbindingsdelen:
- IPv6 WAN-adres
- IPv6-standaardroute
- Gedelegeerd IPv6-voorvoegsel
- IPv6 LAN-adres

Als iemand enig idee heeft wat de instellingen moeten zijn i.c.m. de ExperiaBox, of me misschien kan wijzen naar wat ik gewoon volkomen gemist heb in het modem waar de IPv6 informatie staat die ik hiervoor kan gebruiken om het te berekenen: heel graag! :)
KPN wist zelf helaas niet waar de IPv6 informatie in het modem te vinden is. (Enkel aan/uit zetten.)

Ik zie vast iets enorm simpels/stoms/doms over het hoofd, kom er ffkes niet uit. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
WhatsappHack schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:05:
KPN wist zelf helaas niet waar de IPv6 informatie in het modem te vinden is. (Enkel aan/uit zetten.)
Onder Status > WAN Connection. Of bedoel je die niet?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:31
Is de AirPort Extreme wel compatible met de manier waarop de Experiabox IPv6 adressen uitdeelt? Geheel volgens KNP stijl is er helaas nergens documentatie te vinden over hoe de v9 dit doet. En ook in Apple stijl is er geen documentatie over welke methodes de AirPort Extreme ondersteund.

Wat ik wel tegenkom op internet is dat de AirPort Extreme in ieder geval niet werkt met DHCPv6-PD (niet dat ik verwacht dat de v9 dit gebruikt, maar je weet maar nooit).
Mogelijk weet een andere Tweaker of de Experiabox v9 SLAAC of DHCPv6 gebruikt en of de AirPort Extreme daar mee compatible is...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"