Verschillende audio outputs op stereo 3,5mm jack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TfT_02
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-04 21:42
Ik zou graag twee verschillende audio outputs willen via een 3,5mm splitter jack. Om dit te bereiken had ik bedacht dat ik dan de twee audio kanalen als mono via de linker/rechter kant van de 3,5mm jack kan outputten. Echter weet ik niet goed hoe ik dit moet instellen. Ik heb geprobeerd om het door Apple meegeleverde 'Audio MIDI settings' te gebruiken door een nieuwsamengesteld apparaat te maken, maar ik begrijp niet hoe ik dit goed moet instellen.
...

Relevante software en hardware;
MacOS Sierra, MacBook Pro 13" retina mid-2014

Hopelijk weet een van jullie meer !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TfT_02 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:11:
Ik zou graag twee verschillende audio outputs willen via een 3,5mm splitter jack. Om dit te bereiken had ik bedacht dat ik dan de twee audio kanalen als mono via de linker/rechter kant van de 3,5mm jack kan outputten. Echter weet ik niet goed hoe ik dit moet instellen. Ik heb geprobeerd om het door Apple meegeleverde 'Audio MIDI settings' te gebruiken door een nieuwsamengesteld apparaat te maken, maar ik begrijp niet hoe ik dit goed moet instellen.
...

Relevante software en hardware;
MacOS Sierra, MacBook Pro 13" retina mid-2014

Hopelijk weet een van jullie meer !
Kan niet als ik begrijp wat jij bedoeld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TfT_02
Het is niet mogelijk om audio op het linkerkanaal van stereo te krijgen wat anders is dan de rechter? De splitter doet de rest en dan heb ik twee keer een mono output.

Edit: Ik realiseer me net dat ik dan dus wel een speciale splitter nodig heb. Die in de split links/rechts uitelkaar haalt. Dan rest alsnog de vraag hoe stel ik dit software matig in?

[ Voor 35% gewijzigd door TfT_02 op 24-10-2016 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TfT_02 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:18:
Het is niet mogelijk om audio op het linkerkanaal van stereo te krijgen wat anders is dan de rechter? De splitter doet de rest en dan heb ik twee keer een mono output.
Je moet twee bronnen naar 1 output toe sturen en dan van bron 1 linker kanaal uit zetten en van bron 2 rechter kanaal uitzetten. Maar ik weet niet of de software zo slim is.

Misschien eenvoudiger om een USB Audio adapter aan te sluiten?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TfT_02
Wim-Bart schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:22:
[...]

Je moet twee bronnen naar 1 output toe sturen en dan van bron 1 linker kanaal uit zetten en van bron 2 rechter kanaal uitzetten. Maar ik weet niet of de software zo slim is.

Misschien eenvoudiger om een USB Audio adapter aan te sluiten?
Bedankt voor je reacties! Het software gedeelte is nog steeds dan een probleem voor mij. Ik weet dat het technisch mogelijk is, omdat het in principe het zelfde werkt als een DJ programma met een DJ splitter cable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TfT_02
Wauw ik heb het! Dit programma is echt geweldig!
https://www.rogueamoeba.com/loopback/

Mocht iemand iets vergelijkbaars proberen te doen als mij, kijk daar eens naar. Werkt fantastisch.
Pagina: 1