Tilburg - Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:52
Om direct in huist te vallen, binnenkort doen we een klein uitstapje van het verre Belgenlandje naar Tilburg voor een weekendje hollands plezier.

Wie zijn wij? We zijn een stel something thirties, zoals die van Friends. We zijn met 5 koppels en een klein 10-tal kinderen gaande van 0,5 tot 11 jaar.

Ons hangplaats is rond Haghorst in een vakantiehuisje, ben op zoek naar de nu net iets minder bekende maar toch superleuke uitstapjes.

Wat zeg je? Wat heb ik al opgezocht? Vergeet soms dat het tweakers is :)

- Er zou een dorpsdokter museum moeten zijn
- Safari Beekse Bergen, voor sommigen misschien wat te duur. Nochtans super leuk
- Allerlei andere leuke dingen, maar wat is nu *echt* leuk? Toch niets gemakkelijker dan een forum vol Nederlanders om het aan te vragen!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:14

Fiber

Beaches are for storming.

Tilburg heeft de laatste 10 dagen van juli altijd de grootste kermis van de Benelux... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Fiber schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:26:
Tilburg heeft de laatste 10 dagen van juli altijd de grootste kermis van de Benelux... :)
Willen ze de kermis verleggen naar November? Dat past beter in ons schema :) We zijn daar rond 26 November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Efteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03

Aight!

'A toy robot...'

Drunse duinen, eventueel mountainbiken daar! Erg leuk om te doen, kinderen kunnen door de duinen rollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Efteling is fantastisch, doen we elk jaar. Wonen ook maar een uurtje weg van de Efteling. We zoeken vooral iets gezellig, wat je samen in groep kan doen.
Aight! schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:36:
Drunse duinen, eventueel mountainbiken daar! Erg leuk om te doen, kinderen kunnen door de duinen rollen ;)
Dat lijkt me inderdaad leuk, mountenbiken zal wat moeilijker liggen. Maar door de duinen wandelen zou ons zeker liggen. Bedankt

[ Voor 38% gewijzigd door tc982 op 23-10-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:11

Shunt

Boe

Inkoppertje maar:
Net als alle andere belgen in Tilburg lekker de coffee shop in!
Verder als tip Beeksebergen en als je het klein wilt houden Oliemeulen.
Wellicht iets als Piet Plezier in Oisterwijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets wat je gezellig in een groep kan doen... dat is voor de een naar de bioscoop, voor de andere een stadswandeling, maar kan net zo goed koffieshopbezoek zijn idd of de parenclub ofzo. Helpt allicht om wat specifieker te zijn wat jullie zoal met de groep samen (willen) doen.

* dion_b heeft ooit op kosten van werkgever de hotelbar in een centraal in Tilburg gelegen hotel leeggezopen samen met paar collega's, maar kan zich om een of andere reden verder weinig van de binnenstad herinneren :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 21:52

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik wil best helpen, maar dan heb ik meer informatie nodig!

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 23:09
Hier eten http://www.etenstijd.nl , is makkelijk met grotere groep en kids. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

J-M-T schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:27:
Hier eten http://www.etenstijd.nl , is makkelijk met grotere groep en kids. :)
Het is een van de betere "vreetschuren" waar ik tot nu gegeten heb.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 16:44
Net boven de Loonse en Drunense duinen vind je Het genieten, goed te combineren met de bossen daar en leuk voor alle kinderen tussen de 3-11 jaar. Lekker eten kun je bij de Roestelberg wat aan de toegangsweg ligt.

Reptielenhuis de Oliemeulen is ook een aanrader. Klein maar fijn. :)

Ijshockey is ook altijd leuk, alleen wellicht niet voor de allerkleinsten.

Deze speurtocht schijnt ook leuk te zijn, of anders de verdwenen kruikezeiker zoeken. Mocht je het leuk vinden natuurlijk.

Een bezoekje aan de koningshoeven is ook leuk, maar dan weer niet voor de jongere mensch.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 13:03

Ursamajor

Astrofotograaf

Klein stukje rijden, maar een soort Afrika in Nederland: De Grote Peel. Mooi groot natuurpark om te wandelen. Ook goed met kinderwagens te begaan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 17:22
https://www.natuurmonumen...erwijk/kinderactiviteiten en maak er een feestje van, al of niet zonder gids.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ben opgegroeid in Tilburg. Ik verbaas me elke keer dat er mensen zijn die vrijwillig naar onze stad komen.

maar goed.
je hebt het Natuurmuseum wat voor de kleine opzich best leuk kan zijn (wel een tourguide meenemen anders is er geen zak aan). Is ook midden in het centrum.
als de kinderen op bed liggen "de korte heuvel". 1 straat met meerdere gezellige terassen, met "Het Buitenbeentje" als goedkoop speciaal bier café

Beekse bergen (klein voor wat je betaald) ook wel leuk.

Misschien ook wel leuk om te overwegen: 1 van de vele EscapeRooms die Tilburg rijk is. Alleen zijn de kids daar misschien nog wat jong voor

Beetje probleem wat ik heb met Tilburg is dat ik alles al zo vaak gezien heb dat niks er meer speciaal is. kan dus ook moeilijk advies geven.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
https://www.facebook.com/Kanoboerderij/ ... niet alleen meer kano-en... vanalles te doen... 5 minuten van Haghorst.

[ Voor 49% gewijzigd door TheDuke op 24-10-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:42
Je hebt ook nog duinoord in de drunense duinen https://www.duinoord.nl/ soort van hele grote speeltuin waar het eten en drinken bij inbegrepen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 08:01
Als je een Belg bent die ook van bier houdt, kan je naar de brouwerij/klooster La Trappe.
Beekse Bergen voor de kinderen kan ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
PaRaDoX4 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:22:
Ben opgegroeid in Tilburg. Ik verbaas me elke keer dat er mensen zijn die vrijwillig naar onze stad komen.

maar goed.
je hebt het Natuurmuseum wat voor de kleine opzich best leuk kan zijn (wel een tourguide meenemen anders is er geen zak aan). Is ook midden in het centrum.
als de kinderen op bed liggen "de korte heuvel". 1 straat met meerdere gezellige terassen, met "Het Buitenbeentje" als goedkoop speciaal bier café

Beekse bergen (klein voor wat je betaald) ook wel leuk.

Misschien ook wel leuk om te overwegen: 1 van de vele EscapeRooms die Tilburg rijk is. Alleen zijn de kids daar misschien nog wat jong voor

Beetje probleem wat ik heb met Tilburg is dat ik alles al zo vaak gezien heb dat niks er meer speciaal is. kan dus ook moeilijk advies geven.
Dit Tilburg is minstens net zo saai als Eindhoven, wij hebben alleen een Primark waar je lage kwaliteit kleding kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Shunt schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Dan maak ik mij zorgen, want het is juist een van de slechtste die er bestaat. 45 minuten bij het vlees/vis staan is geen uitzondering, en elkaar verstaan in de centrale ruimte is bijna onmogelijk...

Het terras is wel prettig :)

Goede tip, geweldige lokatie met fantastisch eten!

[ Voor 20% gewijzigd door 5183 op 24-10-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

5183 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Dan maak ik mij zorgen, want het is juist een van de slechtste die er bestaat. 45 minuten bij het vlees/vis staan is geen uitzondering, en elkaar verstaan in de centrale ruimte is zonder gehoorapparaat bijna onmogelijk...

Het terras is wel prettig :)

[...]

Goede tip, geweldige lokatie met fantastisch eten!
Mijn ervaring met die tent is nu ook al wel eventjes geleden realiseer ik me.
Ben ondertussen al een jaar of 9/10 ontsnapt aan Tilburg!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ex inwoner van Tilburg hier en tegenwoordig Dongenaar :)

Wat wellicht heel leuk is:

- Om vanuit Tilburg een uitstapje naar de Brabantse vestingstadjes Woudrichem (Wikipedia: Woudrichem (plaats) en Heusden (Wikipedia: Heusden (vestingstad) te maken.
- Om de volgende natuurgebieden te bezoeken:

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/huis-ter-heide
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/kampina
http://www.brabantslandsc...gte-heide-and-riels-laag/

- Loon op Zand is een heel mooi dorpje met een leuke uitspanning voor kinderen: http://www.definancien.nl/ en een prachtig Kasteel: http://www.hetwittekasteel.nl/

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 10:57
Tilburg overslaan, en direct naar Breda rijden.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Shunt schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Mijn ervaring met die tent is nu ook al wel eventjes geleden realiseer ik me.
Ben ondertussen al een jaar of 9/10 ontsnapt aan Tilburg!
Vandaar :) Toen hij net open was was het wel een goede tent hoor, maar binnen 3 jaar hebben ze het laten verlopen naar een verschrikking. Wij komen er niet meer.
Mijn vrouw is ook al jaren ontsnapt aan Tilburg, een verademing voor haar lijkt me haha ;)

Stacheldraht schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:01:
- Om vanuit Tilburg een uitstapje naar de Brabantse vestingstadjes Woudrichem
Moet je eigenlijk ook even Dokter Tinus aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ritchie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:33:
Tilburg overslaan, en direct naar Breda rijden.
Dat zou erg onlogisch zijn. Eerst voorbij Tilburg rijden om daarna weer terug te komen omdat in Breda niks te beleven valt. })

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 15:35
LoL True;

Ooit in TB gewoond en kom er nog steeds veel (iets met studenten ect).

Oliemeulen, textielmuseum, Koningshoeve (La Trappe klooster, ook leuk voor kids), Beekse Bergen, Efteling, Loonse en Drunense Duinen, Voltage (misschien dat sommige kids iets te jong zijn)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
De negatieve adviezen hierboven kun je meteen overslaan. Zijn van mensen die óf de stad niet kennen óf er al tig jaar weg zijn. Tilburg heeft een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt de laatste 10 jaar qua cultuur en uitgaan. Het hele Spoorzone terrein is een broedplaats voor leuke horeca en festivals. Momenteel is hier de Foodhall weer geopend t'm eind dcember. http://www.foodhall88.nl/ Leuk voor ouders maar de kinderen daar vermaken zich ook altijd prima.

Rond de Piushaven zit tegenwoordig veel (leuke) horeca, ook geschikt voor wat grotere groepen (Heaven's Kitchen, Don Curado etc.) Sla Etenstijd alsjeblieft over, als je honderden paupers tegelijk uit een trog wilt zien eten dan kun je beter naar een varkensboerderij gaan, valt er nog wat te aaien ook.

Oliemeulen is al genoemd, klein, schetig dierenparkje. Museum de Pont voor de liefhebbers van moderne kunst. Als het puur op leuke kroegjes aan komt kan ik hele lijsten maken. Het dwaalgebied is het (stukje) mooie oude binnenstad met de leukere winkeltjes. (Sinds kort een leuke zondag-straatmarkt, de Dwalerij)

Is Tilburg opeens een hele mooie stad geworden? Nee natuurlijk niet. Oudbouw kun je niet terugzetten, dat blijft helaas weg. Maar het is wel een stad met durf aan het worden waar de creatieve, jonge ondernemers langzaam de overhand krijgen.

Wel belangrijk om te weten wanneer je wilt komen, veel activiteiten zijn in de vorm van concerten, festivals etc.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 14:57
Ik heb de beste tips zeker voorbij zien komen.
De Oliemeulen is erg leuk met kinderen, en niet duur.
Het textiel museum is een aanrader, zeker met kids
Koningshoeve
Verder heb je veel mooie natuur in de buurt. Oisterwijk is een leuke plaats om een tussenstop te maken. Concert meepakken in 013.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 17:22
Stacheldraht schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:01:
- Om vanuit Tilburg een uitstapje naar de Brabantse vestingstadjes Woudrichem (Wikipedia: Woudrichem (plaats) en Heusden (Wikipedia: Heusden (vestingstad) te maken.
En daar hoort natuurlijk ook slot Loevestein bij, natuurlijk met de pont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Slot Loevenstein en Woudrichem zijn hartstikke mooi, maar nog wel een uur rijden vanaf Haghorst. Als TS dat wil: dikke prima natuurlijk, maar er is nog veel meer moois te zien in de omgeving.

Loon op Zand is natuurlijk het allermooiste, en wij hebben ook een kasteel! :D

Edit: ik bedenk me zojuist Kamp Vught. Half uurtje vanaf Haghorst.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjolk op 24-10-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 15:58
De Voltage is zeker een aanrader, vele leuke groepsarrangementen. Escape Rooms daar zijn bijvoorbeeld erg leuk aangekleed, maar misschien wat te lastig voor de wat jongere kinderen. Maar Paintball / lasergames / botsautovoetbal / bungeesoccer / karten etc. etc. Ook een leuk pannenkoekenrestaurant tegenover met midgetgolf

Zelf raad ik bovengenoemde Duinoord niet aan. Altijd erg druk en smerig/onhygiënisch a la Etenstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18

Stoney3K

Flatsehats!

Het verbaast me dat de La Trappe brouwerij nog niet is genoemd. Voor de kinderen ook interessant om te zien, voor de ouders is het proeflokaal misschien nog wel interessanter. :+

Hij stond er dus wel al tussen, maar goed verstopt. :P

[ Voor 64% gewijzigd door Stoney3K op 24-10-2016 14:16 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Stoney3K schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:14:
Het verbaast me dat de La Trappe brouwerij nog niet is genoemd. Voor de kinderen ook interessant om te zien, voor de ouders is het proeflokaal misschien nog wel interessanter. :+

Hij stond er dus wel al tussen, maar goed verstopt. :P
Dat verstoppen valt best mee hoor: ;)
Ger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:46:
Een bezoekje aan de koningshoeven is ook leuk, maar dan weer niet voor de jongere mensch.
joenevd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:
Als je een Belg bent die ook van bier houdt, kan je naar de brouwerij/klooster La Trappe.
Paganstars schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:51:
Koningshoeve (La Trappe klooster, ook leuk voor kids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03

Aight!

'A toy robot...'

Shunt schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Of naar Happy Italy gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComboC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 11:00
Kijk anders gewoon even hier: https://www.vvvtilburg.nl
Alle informatie op één pagina :)

[ Voor 8% gewijzigd door ComboC op 24-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:30

Saffie_time

Why use this? 42!

Indien zeer binnenkort dan is er nog http://www.echte-koerper-on-tour.de/ (tot en met de 30ste) maar ik gok niet dat je zo kort van te voren nog informatie gaat zoeken over wat te doen ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:02
Wandelen rond de Piushaven, Loonse en Drunese duinen, Euroscoop (bios) en daarvoor hapje eten bij Bommel Beer (bioscoop satémenu bijv.) of trampoline springen in Waalwijk. Komt volgend jaar naar Tilburg maar nu dus vlakbij: http://jump-xl.com/nl/waalwijk/jump-xl-waalwijk/

Qua eten zijn er meerdere tapas restaurants maar ook veel eet cafes en een steak house (Rodeo). Italiaans bij Vapionos of Happy Italy kan natuurlijk ook (goedkoop!).

Veel andere voor de hand liggende uitjes zijn al wel gezegd geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 17:00
Meeste is ondertussen wel genoemd denk ik. Tilburg heeft vooral de afgelopen jaren veel doorgemaakt op cultureel gebied. Alleen dat is zo tijdgebonden.

Oliemeulen is leuk, in Dongen Puk en Muk (voor de echt kleintjes), Loonse en Drunense duinen, Textiel museum ook wel leuk, maar voor de liefhebber.

[Niet waar]
Ga vooral ook eens kijken in de Reeshof. Nieuwbouwwijk, waar je naar even rondlopen meteen iets leuks vind...
[/Niet waar]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tweakertjes, bedankt.

Genoeg tips voor een weekend of 4. Ik overloop het met de bende, laat het weten na de uitvoering!

Pagina: 1