Ipad & Chromecast op een beamer aansluiten,

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726215

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een Netfix, Pathe Thuis naar mn beamer streamen met een ipad . Alleen zit ik met het volgende
probleem. Video zou ik kunnen gaan casten dmv een Chromecast 2.

-Maar helaas heeft mijn beamer geen audio out.
-Geluidsset heeft SPDIF, Analoog of Bluetooth. Hoe kan ik het beeld naar de beamer sturen en het geluid via mn geluidsset doen ?

Gebruikte hardware
-Ipad Mini 2/Nvidia Shield K1
-Onkyo LS-3200
-Epson EW-TH450

-evt een Chromecast 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

hoe wordt je beamer normaal aangestuurd? via hdmi vanaf je receiver?
Zo ja, kun je je ChromeCast natuurlijk in je receiver steken. Geluid komt dan via je boxen en het beeld van receiver naar beamer.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog geen chronecast aangeschaft.. om de audio reden. Er zit dus geen reciever tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:51
Als je geen receiver heb met hdmi of beamer met audio out dan zie ik geen mogelijkheid behalve speaker van beamer zelf te gebruiken :/
Anoniem: 726215 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:07:
Ik heb nog geen chronecast aangeschaft.. om de audio reden. Er zit dus geen reciever tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is jammer... maar dan weet ik dat idg zeker

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart chromecast audio heeft analoog uit(en optical)

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 24-10-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Tja, zo'n soundbar is ontworpen voor gebruik met je tv... Helaas niets met hdmi enz, dus ook geen muziek luisteren met de tv uit... Laat staan met een beamer.

Misschien is het wel mogelijk om een chroneCast en een Cromecast audio te combineren in een groep, zodat het beeld wel naar je beamer gaat en het geluid naar de soundbar. Moet je even uitzoeken of dat echt mogelijk is in het betreffende topic of in de help van de chromecast.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Als je verder geen hardware wilt vervangen, zou je kunnen kijken naar een hdmi audio splitter.

Mogelijke opties: http://www.allekabels.nl/...P-aqumV888CFYgy0wodrbYIHQ

Ik zou echter naar een AV-receiver gaan kijken, want dat lijkt me beter voor de kwaliteit van het video signaal.

[ Voor 20% gewijzigd door steffex op 24-10-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:44
Maar die heeft geen Video. Kun je ze, net als met Airplay, tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Dat kan niet, je kunt ze momenteen niet combineren. Een HDMI audio extractor is de enige oplossing, zonder een av-receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 21:29
kun je niet een apple tv gebruiken?
netflix als app op de apple tv.
paatje thuis wellicht via airplay streamen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:27
HDMI switch met SPDIF out halen?

Ik had dezelfde opstelling. PS4, HTPC en Chromecast op een switch aangesloten, met SPDIF naar mn speakerbar en output wisselen tussen beamer / TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Oud topic, maar goed:

Als je de oudere generatie apple tv hebt (die is even duur als de chromecast), kun je werken met airplay.
Middels HDMI sluit je die aan op je video scherm (beamer, tv, beeldscherm). Vanuit de beamer en/of tv moet dan een audio-out aangesloten worden op je surroundset/soundbar etc. Bij voorkeur met Optical/SPDIF. Randvoorwaarde: Je beamer/tv/scherm moet dus dan wel een audio-out hebben om het simpel te houden. Die heb je niet, dus moet de split na de apple tv al liggen: https://www.allekabels.nl...hdmi-audio-extractor.html

Ik gebruik bovenstaande opstelling al jaren. Werkt voor alle situaties. Voor apps die zelf geen airplay ondersteunen, stuur ik het gewoon via Airplay Mirror het hele scherm aan, vaak schakelt hij in video modus alsnog naar fullscreen (met meeste video diensten).
Pagina: 1