Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 15:20
Mijn vraag
Ik zit al enige tijd na te denken over een upgrade van mijn huidige machine. Ik game vrij veel en zou het liefst daarbij ook de mogelijkheid hebben om te willen streamen. Met het oog op een 2e generatie VR zou ik misschien daar ook klaar voor willen zijn. Mijn vraag komt eigenlijk neer op het volgende. Ik heb een 1150 moederbord en denk dus dat ik hiermee maximaal de Intel Core i7 4790K zou kunnen nemen.

Is dit aan te raden? Zou ik meer winst maken met een nieuwe videokaart alleen? Of toch een nieuw moederbord+CPU+Nieuw memory?

Het liefst zou ik een realistische optie willen. Niet te veel spenderen, maximale winst op dit moment. Of is het aan te raden om op een evt. nieuwe generatie te wachten? Geen specifiek budget, ik ben bereid om me aan te passen, maar het liefst probeer ik zo min mogelijk onnodig uit te geven. Simpel gezegd, wat zou u in mijn positie doen met mijn wensen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x
MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
MSI B85-G43 GAMING - Moederbord - ATX - LGA1150
Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz - 6 MB cache - LGA
NZXT Source 340 - Midtowermodel - ATX -
CoolerMaster V550 Semi-Modular

Games die ik speel:
Battlefield 1
Fifa 17
Rocket League
ARMA III

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Waarom een K cpu in een moederbord prikken waar je niet mee kunt overklokken. Dat heb je nu helaas ook al en een 4690K presteert uitstekend.
Als er iets een bottlekneck zou kunnen worden dan is het de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 15:20
Anoniem: 660294 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:20:
Waarom een K cpu in een moederbord prikken waar je niet mee kunt overklokken. Dat heb je nu helaas ook al en een 4690K presteert uitstekend.
Als er iets een bottlekneck zou kunnen worden dan is het de videokaart.
Ik merk toch vrij vaak dat de CPU de bottleneck lijkt te zijn, helemaal als ik tracht te streamen. Ik denk dat de i5 dan het verschil maakt. Zou je persoonlijk dan de 4790 nemen of liever de 1151 socket proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Streamen heb ik over het hoofd gezien. Dan is een upgrade naar een i7-4790 of pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed idd aan te raden. Wellicht dat je een gebruikt exemplaar kunt vinden in v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Je kunt als je ook met vr bezig gaat je videokaart (als je nog een zak met geld in de kast hebt liggen) switchen naar een GTX 1070 of 1080, maar dat kost wel een aantal duiten.