Hallo beste tweakers,
Mijn huidige PC heb ik 4 jaar geleden aangeschaft. Deze voldoet prima maar afgelopen jaar merk ik dat hij de laatste games die ik wil spelen niet meer goed trekt. Ik moet de opties helemaal oplaag schroeven, wat natuurlijk zonde is. Bijvoorbeeld: Assassins Creed Unity, Civilization 6, XCOM 2.
Ik speel op 1080p. Twee schermen aangesloten (maar bij gamen slechts op één scherm normaal gesproken). Geen plannen om m'n schermen te upgraden.
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
M'n budget is 200-250 Euro. Daarin passen zowel de RX470, RX480 en de GTX 1060 met 3GB. De GTX 1060 met 6GB is echter net boven budget.
Nu zijn mijn vragen:
Mijn huidige PC heb ik 4 jaar geleden aangeschaft. Deze voldoet prima maar afgelopen jaar merk ik dat hij de laatste games die ik wil spelen niet meer goed trekt. Ik moet de opties helemaal oplaag schroeven, wat natuurlijk zonde is. Bijvoorbeeld: Assassins Creed Unity, Civilization 6, XCOM 2.
Ik speel op 1080p. Twee schermen aangesloten (maar bij gamen slechts op één scherm normaal gesproken). Geen plannen om m'n schermen te upgraden.
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
- Processor: Intel i5-2400 (3.1GHz)
- Geheugen: 8GB
- [i]Videokaart: Asus AMD HD 6850 1GB[/li]
- Behuizing: Cooler master Elite 330U
- Voeding: Coolermaster Thunder 600W (RS 600)
M'n budget is 200-250 Euro. Daarin passen zowel de RX470, RX480 en de GTX 1060 met 3GB. De GTX 1060 met 6GB is echter net boven budget.
Nu zijn mijn vragen:
- Heeft mijn huidige PC baat bij deze upgrade, of loop ik dan tegen de volgende beperking aan?
- Kan mijn voeding deze upgrade aan? (denk het wel want 600W lijkt behoorlijk OP)
- Het prijsverschil tussen de RX470 en RX480 is nogal klein, dus neig ernaar om de Rx480 te nemen. Is dit een goede keuze of kan ik net zo goed de RX470 nemen?
- In pricewatch is de goedkoopste RX480 op dit moment de XFX Radeon RX 480 RS 4GB. Ik ken het merk XFX niet. Is dit een prima merk of is er een goede reden deze over te slaan?
[ Voor 4% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 23-10-2016 19:34 ]
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life