Ide naar Sata en wat nog meer?

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFMX3q3Aam8nluUgsY2VB88A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PBTInsLoXLEbgE7baR7nuoOi/thumb.jpg

Bovenstaand een tweetal foto's van een SATA naar IDE adapter. Of andersom? Is dit te zien?

Maar wat is de 4pin connector die op de 2e foto te zien is?

Ik kan het nergens vinden, maar krijg ook teveel hits als ik zoek op 4 pin connector.

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01 21:37

Hebski

Less is more!

Is dat geen power? :D

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Lijkt op een IDE naar SATA converter met een 'floppy' power connector op de printplaat.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Welke kant het uit gaat valt denk ik het best te achterhalen door de tekst die op de printplaat staat in Google te gooien. De 4 pin connector is een power connector (ook wel bekend als floppy connector), en is nodig omdat zowel IDE als SATA geen stroom leveren voor de chip. Mijn gok is overigens dat je hiermee een IDE-schijf kan aansluiten op een SATA-controller.

[ Voor 14% gewijzigd door dcm360 op 23-10-2016 18:39 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb er een paar die biderectioneel werken. in dit geval is de connector van ide echter 1 die je op een hard disc aansluit waardoor logischerwijs de sata richting moederbord gaat.

De 4pin is zoals gezegd voor power waar een standaard floppy connector op kan.

• Paultje3181
En dan de power gewoon via de standaard ide Power neem ik aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Paultje3181 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:43:
En dan de power gewoon via de standaard ide Power neem ik aan?
IDE power?
Op dit soort PATA->SATA converters sluit je eigenlijk altijd een floppydrive connector aan.

• Paultje3181
Op mijn cdrom-speler (daar moet ie op komen), zit een IDE-connector en een Molex aansluiting voor stroom. Moet ik deze gebruiken en de floppy leeglaten, of de floppy én de Molex? Dat was eigenlijk wat ik bedoelde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 'm gaat gebruiken voor een optical zou ik eerst eens kijken of die converter overweg kan 't ATAPIprotocol.
Zowel je drive als de converter hebben stroom nodig, dus beiden moet je aansluiten.
Pagina: 1