My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij wel ja. Ik vind het verder ook prima hoe het automatisch gaatBeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:43:
De weergave ziet er prima uit hier zo, zonder resize. Of gaat het vooral om het dataverkeer?
Alleen als we het topic open willen houden dan moeten we wel resizen.
Is dit een aanwinst op je iPhone accessoires collectie ?
Ik vind persoonlijk van wel, mits het goed glas is.Signs schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:15:
Iemand ervaringen met lenzen voor de iPhone ? Zoals de Olloclip o.i.d ?
Is dit een aanwinst op je iPhone accessoires collectie ?
Ik had voor mijn 5s een OlloClip en voor mijn 6Plus/6sPlus een MomentLens.
De laatste is zeker de betere van de twee maar heeft als nadeel (Had want er is nu een case) dat je een mount moet plakken.
Ik wil voor de volgende vakantie eigenlijk een MomentCase ipv een Mount op mijn 7+, deze is echter helaas nog niet uit.
Edit: Ik heb trouwens de Wide en de Tele. De Wide begon als Kickstarter project en beviel zo goed dat ik er later de tele bij gekocht heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 02-11-2016 16:23 ]
Ik zou dat niet vaak doen. Dat chloor is funest voor de waterafstotende coating.U2psv schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:59:
Hierbij wat foto van vakantie naar Portugal, toch maar ook foto's onderwater genomen en dat ging goed. Iphone 7+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Scheelt geen zwembad in de tuin!Wouter Lucassen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 02:41:
[...]
Ik zou dat niet vaak doen. Dat chloor is funest voor de waterafstotende coating.
Maar zo af en toe op vakantie kan geen kwaad, denk in totaal nog geen 5 min onder water geweest op zo'n 50cm diepte
Wow dat is wel heel tof, die onderwaterfoto!U2psv schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:59:
Hierbij wat foto van vakantie naar Portugal, toch maar ook foto's onderwater genomen en dat ging goed. Iphone 7+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Pas toch op onder water, druk kan door golven heel veel verschillen.Impstoker schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:56:
Gave foto van dat vliegtuig!
En onderwater: dapper! Maar moet kunnen denk ik.
Hier is een tip voor iedereen die te grote fotos post:
Gebruik dit format: [ url = hierdelinknaarjeimgurlfoto punt jpg ][ img=640,480] hierdelinknaarjeimgurlfoto plus een l punt jpg [ /img ][ /url ]
Door de l aan de naam van de laatste foto vast te plakken gebruik je een large (goed formaat) thumbnail die linkt naar het origineel. Heel simpel te doen en wel zo prettig.
1 meter onderwater is niets de druk neemt daaronder fors toe. Nu moet een zwembad wel lukken denk ik, maar in zee erg oppassen.
Welkom in 2000 toen we nog moesten inbellen en per minuut betaalde. ;-)Donstil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:25:
[...]
De automatische resize is alleen voor weergave. Hij blijft dan de grote foto laden.
Voor Tweakers moeten we wel thumbnails maken in dit soort topics. =649,480 in je img path is niet voldoende, zie hieronder.
[...]
Dit is helaas niet de goeie manier, de tweakers FAQ zegt er het volgende over.
Een thumbnail is een verkleind plaatje van het origineel (dus niet kunstmatig verkleind door kleinere afmetingen op te geven).
Je kan een thumbnail linken naar de grote versie door de url-tag en de img-tag als volgt te combineren:
[afbeelding]
Is toch niet meer van deze tijd?
Als je - wat ik nu doe - op een smartphone dit topic volgt (met eventueel een mager bundeltje) dan kunnen thumbnails wel fijn zijn hoor. Anders laad je zo 25 foto's per pagina in. Dus het is niet meer van deze tijd, maar helaas toch bittere noodzaak. Al heb ik er persoonlijk geen problemen mee.dfrenner schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:10:
[...]
Welkom in 2000 toen we nog moesten inbellen en per minuut betaalde. ;-)
Is toch niet meer van deze tijd?
Maargoed dit topic tovert toch wel een glimlach op mijn gezicht. Zowel bij de iPhone 7 foto's als bij de oudere modellen met zeker foto's die, gezien de leeftijd van de toestellen, er niet voor onderdoen! Iemand nog wat mooie herfstkleuren kunnen vastleggen? Tijdens het NOS weerbericht komen wel eens mooie foto's voorbij die ik hier ook wel had verwacht ipv een foto van je kat (wat het hele jaar door kan)

En hoe ging het met de onderwater foto's? Geen water in je iphone e.d. ???U2psv schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Niets lelijks over foto's van katten hèsww89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:55:
Tijdens het NOS weerbericht komen wel eens mooie foto's voorbij die ik hier ook wel had verwacht ipv een foto van je kat (wat het hele jaar door kan)
[Vimeo: https://vimeo.com/188577793]
Sorry een beetje veel werk, daarom gebruiken zo veel mensen linkjes hier.Daedalus schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:15:
Gelieve inderdaad thumbnails van de foto's makenMet 3-4 MB per foto tikt het erg hard aan. We hebben niet allemaal een glasvezel verbinding, of een ongelimiteerd internetbundel. Daarnaast is het redelijk zinloos als ze alsnog worden verkleind worden weergegeven. Dan ben met ~80 kB per foto een stuk effectiever
Of je nou klikt en alsnog laadt of in één keer laadt, maakt weinig uit. Je zit in een foto topic, dan weet je waar je aan begint. En dan wi je toch kijken lijkt me.
Maar goed de extra klikken nu zijn (mobiel) ook best irritant.
Ik ga ook echt geen thumbnails maken, als ik hier wat post, doe ik wel een linkje, net als de rest...
Met die Osmo krijg je echt gave timelapses. Mooie smooth beweging! (Wel prijzige dingen).Sbakker1982 schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:42:
Kleine bijdrage van mij; geen foto, wel een motion timelapse gemaakt met de iphone 7 (in combi met de dji osmo mobile)
[video]
Tof!

Beide gemaakt met een iPhone 6s.
De eerste had nog iets gechopped kunnen worden zodat die boom links langs de rand van de foto komt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Fotos zijn allen geschoten op een 7 Plus met de standaard app en volledig onbewerkt geupload. Klikken voor Full.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Gemaakt met een Iphone7 Plus uiteraard, standaard camera app, verder niks aan gedaan...
[ Voor 22% gewijzigd door Daedalus op 09-11-2016 23:30 . Reden: imgur maakt automatisch thumbnails :) ]
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Foto gemaakt in de ziggodome viel me niet tegen stond niet vooraan, gebruikte de optiche zoom.
[ Voor 18% gewijzigd door U2psv op 10-11-2016 01:33 ]
Met welke verf en kwast heb je die gemaakt? ziet er niet uit man. waterverf effect in volle glorie.SpoekGTi schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:57:
Ben een paar dagen in de Efteling geweest en een dagje Madurodam.
Fotos zijn allen geschoten op een 7 Plus met de standaard app en volledig onbewerkt geupload. Klikken voor Full.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jup, helemaal gelijk, maar gezien je post historie en het volledig afgeven op deze telefoons, ben je nog niet verhuisd naar een Android topic?TimtheToolman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:
[...]
Met welke verf en kwast heb je die gemaakt? ziet er niet uit man. waterverf effect in volle glorie.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik vind hem juist mooi qua kleuren e.d.TimtheToolman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:
[...]
Met welke verf en kwast heb je die gemaakt? ziet er niet uit man. waterverf effect in volle glorie.
Voor het afgeven op de daadwerkelijke kwaliteit van bepaalde toestellen hebben we de toestel specifieke topics.TimtheToolman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:
[...]
Dat doet ie in het bewuste topic ook al. Beetje kinderachtig om dat hier ook te doen, aangezien dit topic hier niet voor bedoeld is imho...Donstil schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:51:
[...]
Voor het afgeven op de daadwerkelijke kwaliteit van bepaalde toestellen hebben we de toestel specifieke topics.
Verwijderd
https://i.imgur.com/vY3a2n8.jpg
Heb links van je foto's gemaakt, want met 3264 x 2448 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail willen maken met een link naar het origineel?
[ Voor 51% gewijzigd door Daedalus op 12-12-2016 23:12 ]
https://i.imgur.com/znhtXJ3.jpg
https://i.imgur.com/CK3o9e4.jpg
https://i.imgur.com/XjKxDQY.jpg
https://i.imgur.com/9ClmyKh.jpg
https://i.imgur.com/M7is4RO.jpg
Heb links van je foto's gemaakt, want met 3-4MB per stuk zijn ze wel groot. Zou je een thumbnail willen maken met een link naar het origineel?
[ Voor 47% gewijzigd door Daedalus op 12-12-2016 23:11 ]
Verwijderd
https://imageshack.com/a/img922/8020/zjRNVY.jpg
Geschoten met een SE en bewerkt met de mobiele app van Lightroom.
Heb een link van je foto gemaakt, want met 5,4 MB is ie wel weg groot. Zou je een thumbnail willen maken van maximaal 640 pixels breed met een link naar het origineel?
[ Voor 37% gewijzigd door Daedalus op 12-12-2016 23:13 ]
Goed om te horen alleen is het bespreken daarvan meer wat voor in het iPhone 7 topicPindasmeer schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:46:
Ik heb zojuist iOS 10.2 geïnstalleerd op mijn iPhone 7. Ik heb een paar testfoto's gemaakt en het lijkt erop dat de ruisreductie iets minder agressief is dan op 10.1.1. Ik ga morgen eens kijken of ik een foto kan maken waarop veel kleine details te zien zijn (bijv. gras), zodat ik kan vaststellen of het 'watercolor-probleem' nog verholpen is.
Link: https://imgur.com/gallery/Y3axq
EDIT: aanvulling. Is het wellicht een idee om dit topic om te dopen tot "Apple iPhone fotografie en videografie" topic. Ik heb ook interesse in video en heb zelf ook een video gemaakt met FiLMiC Pro die ik wil delen met hen die het interessant vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Volkan1984 op 14-12-2016 22:51 ]
Ja goed plan! (en mooie fotos! Zeker die ondergaande zon op 't strand is awesome)Volkan1984 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:40:
iPhone 7 256GB Jet Black. Ik heb de foto's gemaakt en bewerkt met een keur aan apps: standaard Camera-app, ProCam 4, Snapseed, SKRWT, standaard Photos-app, Afterlight. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
EDIT: aanvulling. Is het wellicht een idee om dit topic om te dopen tot "Apple iPhone fotografie en videografie" topic. Ik heb ook interesse in video en heb zelf ook een video gemaakt met FiLMiC Pro die ik wil delen met hen die het interessant vinden.
Hier twee fotos, 1tje met de app ge-upload en 1tje geëxporteerd via photos app op Mac en dan via de browser ge-upload.
Met Imgur app ge-upload vanaf mijn iPhone 7 Plus (geen idee wat de app met color profiles doet):

(klik voor groot)
Met Photos app op Mac netjes geëxporteerd naar PNG met sRGB color profile (geen idee wat de site met color profiles doet):

(klik voor groot)
Ook leuk, dat als je dit topic op je iPhone bekijkt je veel meer kleuren ziet door het DCI-P3 scherm. (tenzij je een DCI-P3 iMac of iPad of scherm hebt)
Iemand een idee van een photos hosting site die beter met color profiles omgaat? Wellicht Flickr?
http://i.imgur.com/YInxEN9.jpg
Ja dat is een goed idee. Althans dit topic is al voor video ook natuurlijk alleen de naam heb ik daar een beetje rot voor gekozen.Volkan1984 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:40:
iPhone 7 256GB Jet Black. Ik heb de foto's gemaakt en bewerkt met een keur aan apps: standaard Camera-app, ProCam 4, Snapseed, SKRWT, standaard Photos-app, Afterlight. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik zal eens een modje dm'en of het aangepast kn worden.
Welke sites kan je het beste gebruiken voor het uploaden van 4K videomateriaal?Donstil schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:36:
[...]
Ja dat is een goed idee. Althans dit topic is al voor video ook natuurlijk alleen de naam heb ik daar een beetje rot voor gekozen.
Ik zal eens een modje dm'en of het aangepast kn worden.
Ik gebruik eigenlijk altijd Vimeo voor mijn video materiaal wat op kwaliteit moet blijven. Bevalt primaVolkan1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:17:
[...]
Welke sites kan je het beste gebruiken voor het uploaden van 4K videomateriaal?

Haters everywhere but I don’t really care

Geschoten met een iPhone 7, auto color/contrast/tone met Photoshop 2017 (ben nog niet zo fancy met fotobewerken).
[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 30-12-2016 20:06 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Nice, goed bezigbvsteyn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:31:
Vanochtend prachtig buiten...Had alleen mijn iPhone 7 bij me..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice geen verkeerde plek om te wonen, aantal keer geweest (ook in JT) erg mooi.Radiodurans schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:04:
Woon tegenwoordig in SoCal, deze 2 plaatjes zijn van Joshua Tree National Park.
[afbeelding]
[afbeelding]
Geschoten met een iPhone 7, auto color/contrast/tone met Photoshop 2017 (ben nog niet zo fancy met fotobewerken).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

foto met 6+ en wat nabewerking in photoshop. Je moet hem niet 1:1 zien want dan zit er veel noise in de donkere plekken
Zandvoort aan zee op Tweede Kerstdag.
origineel:

[ Voor 33% gewijzigd door Menesis op 30-12-2016 21:55 ]
Mixed Reality dev
Wat een diepte in die foto, erg mooie shoot !matthijst schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:33:
Pfoe, die laatste!
Live your life to the Max 1.

Vorige week ben ik op wintersportvakantie in Oostenrijk geweest. Op 1 van de dagen zaten we vrij letterlijk tussen de wolken en heb ik deze foto gemaakt met m'n iPhone 6. Ik vond 'm wel aardig gelukt, vooral dankzij de bomen die een beetje door de wolk heen piepen en de blauwe lucht
Verder volledig onbewerkt trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Trouble op 07-02-2017 16:00 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |

Ik heb de app zelf ook maar ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de Log mode (alleen in de nieuwe beta, heb em zelf niet jammergenoeg)
Zie heel wat mooie cinematic films llangs komen op youtube!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
edit: waarom laat youtube geen 4K zien
[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 19-04-2017 15:45 ]
Edit: Foto's gemaakt met mijn iPhone X tijdens de laatste vakantie. Bewijst goed waar we zijn gekomen met Smartphone fotografie.

[ Voor 68% gewijzigd door Donstil op 22-09-2018 15:28 ]
Misschien kan een mod wat posts overzetten en die andere thread sluiten?Donstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:16:
Even een bumpje i.v.m pretraket in "[iPhone XS] Foto-topic"
Ik ben sowieso wel van plan wat meer ‘professioneel’ foto’s en video’s te gaan schieten met de Xs. Het gaat de systeem en DLR’s niet verbeteren maar met de juiste inspanning en belichting is er toch veel mogelijk tegenwoordig!
Ik hoop dat dit topic dan ook wat meer gebruikt gaat worden

Allebei gemaakt met de I8
Edit: Foto's kleiner gemaakt
[ Voor 49% gewijzigd door Milan1NL op 22-09-2018 16:53 ]
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Je weet dat Camera+ gewoon het standaard beeld cropt omdat te bereiken hè? Dus eigenlijk verlies je vooraf al een stuk van de foto. Je kunt dus beter de gewone camera app gebruiken en dan bijsnijden, juist omdat je dat wat meer speelruimte geeft.HereIsTom schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:46:
Ik gebruik Camera+ op mijn iPhone, ook omdat je dan 16:9 foto’s kan maken.
[Afbeelding]
Verder een prima foto, de kleuren van de iPhones blijven me verbazen.
[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 22-09-2018 23:21 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Het is inderdaad croppedRobbieB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:21:
[...]
Je weet dat Camera+ gewoon het standaard beeld cropt omdat te bereiken hè? Dus eigenlijk verlies je vooraf al een stuk van de foto. Je kunt dus beter de gewone camera app gebruiken en dan bijsnijden, juist omdat je dat wat meer speelruimte geeft.
Maar de overige opties wordt ik ook wel blij van hoor, zoals je zaklamp aan, raw, iso etc..
Kende de app al in ieder geval
Had verder nog eentje van dag 2 dat ik de X had. Niet speciaal, maar vond wel leuk dat ie eens bleef zitten.

Ja weet ik en hou ik bij het maken van de foto al rekening mee, ik weet nu wel frame ik moet gebruiken op het scherm.RobbieB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:21:
[...]
Je weet dat Camera+ gewoon het standaard beeld cropt omdat te bereiken hè? Dus eigenlijk verlies je vooraf al een stuk van de foto. Je kunt dus beter de gewone camera app gebruiken en dan bijsnijden, juist omdat je dat wat meer speelruimte geeft.
Verder een prima foto, de kleuren van de iPhones blijven me verbazen.
Aangezien ik nu veel foto’s maak, omdat ik mijn DSRL eigenlijk niet meer gebruik, is het teveel werk om ze daarna allemaal te bewerken.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
https://itunes.apple.com/...e-fotos/id1055538670?mt=8Knamix schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:20:
Welke apps gebruiken jullie om een foto te maken? Standaard camera app of eentje van de app store?
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ik schiet de normale kiekjes gewoon met de standaard applicatie.Knamix schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:20:
Welke apps gebruiken jullie om een foto te maken? Standaard camera app of eentje van de app store?
Als ze later bewerkt moeten worden dan gebruik ik de Moment camera app.

Er stonden schaapjes op de akker en hoewel ze er geen zin in hadden toch twee redelijke foto's gemaakt. Met een iPhone 7+ met de camera app en onbewerkt (alleen de tweede even recht gezet).
Edit: Overigens in portret mode geschoten, weet niet of we dat zien als editten
Edit 2: Zie nu pas dat in de eerste foto het hek een beetje fout is geblurred.
[ Voor 15% gewijzigd door Woopdedooo op 18-09-2019 23:09 ]
... na de zomer
Heeft iOS 13 niet voldoende edit-opties gekregen om er geen aparte app voor te hoeven gebruiken?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Iets intelligentere manier om portrait-foto’s te nemen, en zelf met ISO, focus en exposure kunnen spelen is wel leuk.
Bovendien ook mogelijk om RAW te schieten, maar dat is natuurlijk ook enkel nuttig als je graag aan post-processing doet.
Voor 90% van de foto’s die ik neem, volstaat de standaard camera uiteraard. Maar 6.99 EUR voor die 10% andere is het voor mij wel waard
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Die gebruik ik ook, geweldige app. Ik hoop dat we ooit kunnen kiezen welke app er achter de swipe naar rechts zit.shyheim schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:58:
Persoonlijk gebruik ik Halide, en daar ben ik toch wel erg tevreden van.
Iets intelligentere manier om portrait-foto’s te nemen, en zelf met ISO, focus en exposure kunnen spelen is wel leuk.
Bovendien ook mogelijk om RAW te schieten, maar dat is natuurlijk ook enkel nuttig als je graag aan post-processing doet.
Voor 90% van de foto’s die ik neem, volstaat de standaard camera uiteraard. Maar 6.99 EUR voor die 10% andere is het voor mij wel waard
... na de zomer

Deze heb ik al eerder gepost hier, maar mag ook wel hier geplaatst worden. Vind ze, voor mijn n00b foto skills, uitzonderlijk mooi gelukt.
Ben dan dus ook heel benieuwd naar de Deep Fusion upgrade straks. Alleen omwille daarvan en de need om mooie foto's te gaan maken heb ik al een tripod besteld.
Is dat nou Nijmegen?Myrdhin schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:56:
Hier wat foto's genomen met de iPhone 11 Pro Max. De eerste in portrait mode en de andere 2 met de groothoek lens en 's avonds genomen.
2. [Afbeelding]
3. [Afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Yzord op 03-10-2019 17:44 ]
Inderdaad.Yzord schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:42:
Is dat nou Nijmegen?
Blijft een smartphone natuurlijk. Verwacht geen grote prints kwaliteit.Ricktachtig schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:07:
Goed uitziende foto's worden hier geplaatst met de iPhone 11 op smartphone formaat. Erg knap wat een telefoon weet te produceren. Wanneer ik de afbeeldingen op groot formaat (100%) bekijk ziet het er een heel stuk minder uit. Kan iemand bevestigen dat dit compressie is door het uploaden? Of zien de foto's er allemaal zo uit wanneer je het op een groot scherm op 100% bekijkt?
Eens. Maar op een laptop ziet het er op 100% ook niet best uit. Na vele lovende reviews had ik gehoopt op iets meer kwaliteit. Voor nu dus alleen geschikt wanneer je de foto's alleen op een telefoon blijft bekijken.WouterL schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:10:
[...]
Blijft een smartphone natuurlijk. Verwacht geen grote prints kwaliteit.
Er wordt in mijn optiek te veel compressie toegepast door de camera software van iOS. Wanneer je met Lightroom een RAW foto schiet zie je veel meer detail en is het niet alsof je in Photoshop met een waterkwast erover heen bent gegaan. Snap echt niet waarom Apple nog steeds zware compressie toepast.Ricktachtig schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:07:
Goed uitziende foto's worden hier geplaatst met de iPhone 11 op smartphone formaat. Erg knap wat een telefoon weet te produceren. Wanneer ik de afbeeldingen op groot formaat (100%) bekijk ziet het er een heel stuk minder uit. Kan iemand bevestigen dat dit compressie is door het uploaden? Of zien de foto's er allemaal zo uit wanneer je het op een groot scherm op 100% bekijkt?

iPhone 11 Pro - Night Mode
Ziet er overigens op mijn Mac 100x beter en scherper uit dan in deze post.
[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2019 17:25 ]

In werkelijkheid sta ik hier misschien 1 meter van het vuur af, het was bijna donker buiten en je ziet de laatste zonnestraaltjes die het nog net over de horizon redden.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
https://imgur.com/gallery/5K9YXYN
[ Voor 33% gewijzigd door Jaymone op 07-10-2019 18:33 ]
Het is weer September 2025 :)
Kerk in Dordrecht? Lijkt er heel veel opJaymone schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:00:
iPhone 11 Pro Max Nightmode
https://imgur.com/gallery/5K9YXYN
Nope, maar ze lijken nogal op elkaar
1 van de top featuresDonstil schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:21:
Ik heb die Nacht modus eigenlijk nog steeds niet echt geprobeerd, toch wel veel belovend als ik alle voorbeelden online zo zie.
Gulfstream G650
Ahhh Maastricht, als je een lekker biertje wilt doen moet je naar Biertaverne de Gouverneur. Mooie foto!
... na de zomer
Ik gebruik Flickr om mijn foto’s te plaatsen en heb tot nu toe de app FlickStackr daarvoor gebruikt en was daar zeer tevreden over.
Maar sinds iOS14 werkt deze app dus niet meer.
De standaard Flickr app vind ik niks, vooral niet om voor uploaden te gebruiken, te weinig mogelijkheden.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe app voor op mijn iPhone/iPad om foto’s naar Flickr te uploaden.
Iemand ervaring met een dergelijke app?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
youtube.com/@hisrep
Ik heb een dergelijke macro nog nooit voor elkaar gekregen met de 13 pro op een of andere manier. Er lijkt altijd wel iets mis mee.
[ Voor 71% gewijzigd door Donstil op 08-08-2022 20:51 ]
Ik kwam hem tegen op een zonnepaneel, bleef lekker stil zittenDonstil schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:50:
Die wesp is wel tof zo zeg!
Ik heb een dergelijke macro nog nooit voor elkaar gekregen met de 13 pro op een of andere manier. Er lijkt altijd wel iets mis mee.
Overigens zet ik hem op 3x zoom, daarna zo dicht mogelijk je toestel op het object zetten waardoor macro actief wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Signs op 09-08-2022 09:45 ]
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.