Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows defender wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kipke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 16:06
Hallo medetweakers,

Ik kreeg van mijn ouders de klacht dat er iets mis was met de pc. Op hun Windows 10 komen allemaal meldingen in beeld over dat er een antivirus ingeschakeld moest worden. Echter toen ik simpelweg Windows defender in wilde schakelen werkte dat niet met de melding: (de snipping tool werkt niet in veilige modus?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tg5WEib.png

Als eerst ben ik toen een virusscan gaan doen maar malwarebytes en de Norton Security scan konden niks vinden.

Toen ben ik van alles gaan proberen om het probleem op te lossen, alle variaties van de foutmeldingen en "windows defender not working" heb ik ondertussen wel bij google ingevuld en de oplossingen geprobeerd (ik heb uiteindelijk vooral deze instructies gevolgd), maar er kwam niet echt iets uit. Als ik de computer in veilige modus opstart dan geeft windows defender de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BUpmcO4.jpg?1

maar Defender start nog steeds niet :(

Ik heb ook nog reimage repair gedraait, die zegt dat hij een probleem kan vinden, maar om het op te lossen moet je betalen... Dus ik weet ondertussen wel dat er iets niet goed is

Wat raden jullie mij aan, een windows refresh werkt waarschijnlijk maar dan moeten alle programma's weer opnieuw worden.
Ik ben een beetje radeloos, hebben jullie nog andere ideeën?

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

When in doubt > fresh install.
Al zou je het virus gevoelsmatig de nek hebben omgedraaid. Je weet nooit wat hij achter de schermen aan schade heeft gedaan en of er nog deeltjes achtergebleven zijn.

Programma's opnieuw installeren kost wellicht tijd, maar uitzoeken of je huidige installatie volledig "clean" is gaat je meer tijd kosten en zelfs dan heb je nog geen 100% zekerheid

[ Voor 31% gewijzigd door Switchie op 23-10-2016 17:44 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je antivirus geïnstalleerd hebt zoals Norton in dit geval dan schakelt Windows Defender zichzelf uit. Alleen zou je dan niet deze meldingen moeten zien. Malware probeert normaliter wel alle aanwezige antivirus te saboteren.

Als je software van Reimage hebt gebruikt kan je wel opnieuw installeren, dat spul is niet koosjer. Je introduceert vermoedelijk alleen meer troep daarmee.

Een herinstallatie is misschien wel de makkelijkste route in deze.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
Apart, ben ook niet bekend met deze meldingen.
Ik heb pas nog even gespeeld met windows defender, naast mijn Avast Internet Security en deze staat standaard uit. Ik kan Windows Defender er wel naast inschakelen, krijg dan geen foutmeldingen.

Ik moet zeggen dat als een vorig "image" installeren faalt er waarschijnlijk al meer aan de hand is en een verse installatie van Windows 10 geen overbodige luxe is.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Geen update meer?

Check de hash eens van de executable ...