Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10 14:55
Dag Tweakers,

Ik probeerde gisteren drupal te installeren op een lamp server door de zip te downloaden van de website, het te unzuppen op mijn pc en dan de folder naar mijn server te sturen (onder /var/www/html/drupal). Dit werkte altijd goed met joomla. Nu kan ik zoals het hoort gewoon de installatie starten door naar het ip van de server te gaan. Als ik dan bij requirements kom dan zegt de drupal dat hij een file mist en dat ik die moet maken door default.settings.php te kopieren en dan de naam in settings.php te veranderen. Daarna begint de installatie.

Als hij eenmaal klaar is dan wil ik natuurlijk mijn site gaan maken, alleen wil dat weer niet. Ik kan alleen naar de voorpagine. Als ik op login bovenin klik zegt hij dat het niet bestaat, zelfde met contact en alle andere tapjes e.d. die je bovenaan hebt. Als ik dan kijk in de folder dan is er verder ook niets veranderd na die installatie. De files waarnaar de site verwijst die bestaan niet.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Ik gebruik Debian 8, apache 2, mysql, php5

Bedankt voor het meedenken

Mvg
Dany ;)

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Beste antwoord (via peize9 op 26-10-2016 21:45)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is wat je hier schrijft het enige wat je hebt gedaan? Niets met de config van Apache of wat dan ook (vhost e.d.)? Lijkt mij dat je eerst naar de installatie stappen op de drupal website moet gaan kijken, want je hebt zo te zien wat overgeslagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is wat je hier schrijft het enige wat je hebt gedaan? Niets met de config van Apache of wat dan ook (vhost e.d.)? Lijkt mij dat je eerst naar de installatie stappen op de drupal website moet gaan kijken, want je hebt zo te zien wat overgeslagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het lijkt erop dat je setup de htaccess niet helemaal snapt. Heb je mod rewrite wel aanstaan? En probeer eens ?q=/user/login

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10 14:55
Hero of Time schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:35:
Ik heb de stappen gebruikt van internet, maar dan alleen om een lamp server te maken. Ik zal de documentatie opzoeken en dat allemaal uitvoeren.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke