Landleven en Firefox: werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Mijn vrouw is een fervent speelster van Landleven. Sinds een week of twee werkt het spel opeens niet meer. Alles gaat supertraag en eigenlijk kan je er niets mee. Vandaag bedacht ik me (een beetje laat) om Landleven even te proberen in IE (Windows10, trouwens) en het werkte meteen! Er is dus iets fout met Landleven en Firefox.

Nu heb ik al van alles geprobeerd, complete geschiedenis verwijderd, flash opnieuw geïnstalleerd, caches geleegd, maar niets werkt. Heeft iemand hier een idee wat er dwars zou kunnen zitten? Mijn vrouw gebruikt gewoon liever Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er zijn 2 opties die ik zie:
  1. Man up! Vertel je vrouw dat ze moet stoppen met zeuren en dat het spel prima werkt in IE of Chrome *
  2. Be a pussy! Ga overstag en probeer het te repareren in Firefox
  • Exporteer bookmarks
  • Verwijder Firefox
  • Verwijder de mappen %LOCALAPPDATA%\Mozilla en %APPDATA%\Mozilla
  • Installeer Firefox opnieuw
  • Importeer bookmarks
* NB: er is een kans dat wanneer jij toch liever in een Audi RS wilt rijden, zij je voor de voeten zal werpen dat een Skoda Citygo je ook van A naar B brengt en je herinnert aan dit argument :)

[ Voor 30% gewijzigd door akimosan op 23-10-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zo te zien gaat het hier om een flash based browsergame die dus een flashplayer plugin nodig heeft in Firefox om te kunnen spelen.

Vaak draait deze flash plugin in een protective mode in firefox (extra beveiliging tegen malware/exploits etc) welke ervoor kan zorgen dat deze erg traag wordt.

Op eigen risico kan je de protective mode uitzetten en dat zorgt er vaak voor dat deze weer sneller wordt:

https://support.mozilla.o...sh-protected-mode-firefox

Afbeeldingslocatie: https://support.cdn.mozilla.net/media/uploads/gallery/images/2015-04-03-10-46-23-a39401.png

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
akimosan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:29:
Er zijn 2 opties die ik zie:
  1. Man up! Vertel je vrouw dat ze moet stoppen met zeuren en dat het spel prima werkt in IE of Chrome *
  2. Be a pussy! Ga overstag en probeer het te repareren in Firefox
  • Exporteer bookmarks
  • Verwijder Firefox
  • Verwijder de mappen %LOCALAPPDATA%\Mozilla en %APPDATA%\Mozilla
  • Installeer Firefox opnieuw
  • Importeer bookmarks
* NB: er is een kans dat wanneer jij toch liever in een Audi RS wilt rijden, zij je voor de voeten zal werpen dat een Skoda Citygo je ook van A naar B brengt en je herinnert aan dit argument :)
LOL :P Ik heb vooralsnog eerst dit geprobeerd:
Breezers schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:43:
Zo te zien gaat het hier om een flash based browsergame die dus een flashplayer plugin nodig heeft in Firefox om te kunnen spelen.

Vaak draait deze flash plugin in een protective mode in firefox (extra beveiliging tegen malware/exploits etc) welke ervoor kan zorgen dat deze erg traag wordt.

Op eigen risico kan je de protective mode uitzetten en dat zorgt er vaak voor dat deze weer sneller wordt:

https://support.mozilla.o...sh-protected-mode-firefox
...en dat werkte! :) Dank! Alleen vond mijn vrouw (and rightly so) het geen heel goed idee om die mode uit te zetten dus voorlopig blijft ze ff gamen in IE en dan ga ik binnenkort, als het wat beter uitkomt, Firefox ff compleet herinstalleren (zoals hierboven aangegeven).

Wel gek dat die protective mode zo'n invloed heeft...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Dat ligt dan eerder aan de maker van het spel dan aan de protective mode van Firefox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:49:
Dat ligt dan eerder aan de maker van het spel dan aan de protective mode van Firefox. ;)
Ja, inderdaad. Andere flash games hebben ook geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Maar goed dat je het zo opgelost hebt. Nu kun je toch die RS kopen, terwijl je vrouw zelf de conclusie heeft getrokken dat zij haar eigen citygo wil...
Pagina: 1