Acer 5742G-374g50Mnkk HDD overleden, vervangen door SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweeakters,

De laptop van mijn vrouw wil niet meer opstarten. Hij reageert ook niet op functies om minimaal in de Bios te komen. Ik vermoed dat de hardeschijf niet meer werkt. Maar 100% zeker weten doe ik het niet. Dat ik niet in een boot menu kan komen baart me zorgen dat er ook iets anders aan de hand zou kunnen zijn.

Ik overweeg om een nieuwe HDD erin te doen en hoop dat het probleem daarna voorbij is. En het is denk ik wijs om niet weer naar een 5400rpm schijf te gaan maar meteen een SSD'tje te proberen. Ik weet niet of ik zomaar iedere SSD erin kan doen. Via websites waar je onderdelen kan sprokkelen voor deze laptop wordt de cursial BX200 getipt.

pricewatch: Crucial BX200 240GB

Is het zo simpel als laptop open schroeven, hardeschijf eruit, ssd erin en klaar?

Deze ssd is een stuk populairder en staat er in de score beter voor.

pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 240GB

Ik hoop op wat tips! O-)

Groet,
Roy

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoyK schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:12:
Is het zo simpel als laptop open schroeven, hardeschijf eruit, ssd erin en klaar?
En dan nog je OS installeren.
Maar dat is 't dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Als je de harde schijf eruit ga halen,
Vergeet niet stroom eraf ,accu eruit.

Zonder hd, even opstarten kijk je of je dan wel in de bios kan komen.
Of test even of je wel in boot menu kan komen.

Voordat je een nieuwe schijf koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
binbero schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:21:
Als je de harde schijf eruit ga halen,
Vergeet niet stroom eraf ,accu eruit.

Zonder hd, even opstarten kijk je of je dan wel in de bios kan komen.
Of test even of je wel in boot menu kan komen.

Voordat je een nieuwe schijf koopt.
goed plan! Dat ga ik gelijk even doen!

[edit] nog steeds geen beeld.. met F2 vast, met Escape bashen niet, met F10 niet en met F12 niet. Ik ben aan de hdd gaan twijfelen toen het scherm zwart bleef en het booten staakte na een seconde of 30 en de laptop weer uit valt. Maar nu begin ik ook te twijfelen aan het scherm. Ik kan nu niet zien of de aardeschijf gewoon werkt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
RoyK schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

goed plan! Dat ga ik gelijk even doen!

[edit] nog steeds geen beeld.. met F2 vast, met Escape bashen niet, met F10 niet en met F12 niet. Ik ben aan de hdd gaan twijfelen toen het scherm zwart bleef en het booten staakte na een seconde of 30 en de laptop weer uit valt. Maar nu begin ik ook te twijfelen aan het scherm. Ik kan nu niet zien of de aardeschijf gewoon werkt. ;(
Misschien stof in ventilator
Dan wordt die heet en valt uit.
Check even of je geheugen er goed inzit.

Op YouTube zijn er filmpjes hoe je hem uit elkaar haalt
YouTube: Disassembly Acer Aspire 5742 Series 5742G 384G50Mncc PEW71 LXR8Y0C013

[ Voor 16% gewijzigd door binbero op 23-10-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Misschien niet helemaal wat je wilt horen, maar is het niet tijd voor een nieuwe of een mooi nieuw tweedehandsje? Ik zou hier zelf niet meer in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
rvanpruissen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:15:
Misschien niet helemaal wat je wilt horen, maar is het niet tijd voor een nieuwe of een mooi nieuw tweedehandsje? Ik zou hier zelf niet meer in investeren.
hmm.. dat heeft natuurlijk mn gedachten gepasseerd. Maar aan de andere kant. Dit dingetje deed het prima. Als het en investering is van 7 tientjes die de problemen verhelpt ga ik niet een nieuwe laptop aankopen. Als ik een nieuwe laptop aankoop wordt het geen windows laptop maar een macbook. En die zijn iets prijziger in aanschaf. Dus ik wil het even proberen via deze weg.

[edit]
Hij doet het nog steeds niet en verder assembleren dan de achterzijde openmaken is ondanks de videos een technische klus die me waarschijnlijk nergens naar toe zal leiden. Ik beschouw de laptop als overleden. RIP.

Ik heb de HDD eruit gehaald. Is er een stukje hardware te koop om de data eraf te halen?

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 27-10-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Dit kun je gebruiken om de HDD aan te sluiten op een andere pc: pricewatch: Delock Converter SATA 6 Gb/s 22 pin > USB 3.0-A male + USB 2.0-A ....

Ik zou verder eens proberen om te starten met één reepje geheugen, wanneer dat niet start, probeer dan het andere reepje. Normaal gezien kun je net zo makkelijk aan het geheugen als aan de HDD.

Eens goed stofvrij maken kan ook helpen.

Begrijp ik goed dat je eerst nog wel tot in het booten geraakte maar dan geen beeld meer, en dat je nu helemaal niets meer ziet? Overleden laptop kan natuurlijk ook, waarschijnlijk eerder de batterij en/of voeding dan.
Pagina: 1