Synchronisatie NAS bij offline werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Beste Tweakers,

Ik twijfel om een NAS aan te schaffen. Ik zou echter graag bij mijn bestanden willen kunnen als ik in het buitenland ben. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is. Maar in hoeverre werkt dit als ik geen internetverbinding heb? Kan ik (zoals bij Dropbox) offline verder werken en mijn files weer automatisch laten synchroniseren zodra ik weer online kom?

Alvast bedankt,

Koen

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:14

Detmer

Professioneel prutser

Je zou eventueel Owncloud kunnen draaien op je NAS, daarmee moet dat (naar mijn weten) kunnen.

Waarom voldoet een Dropbox of Stack bijvoorbeeld niet?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
OwnCloud is mijn advies
Mijn tweede advies is geen NAS te nemen, maar dat is persoonlijk. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Red-Front op 23-10-2016 13:44 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik moet zeggen dat Cloudstation van Synology prima werkt. En precies zoals jij wilt. Al je data heb je bij je en wat je aanpast wordt pas bijgewerkt op het moment dat je weer WiFi hebt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kmsch
Detmer schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:39:
Je zou eventueel Owncloud kunnen draaien op je NAS, daarmee moet dat (naar mijn weten) kunnen.

Waarom voldoet een Dropbox of Stack bijvoorbeeld niet?
Omdat de client maar beperkt schijfruimte heeft :) Dus niet alles kan op de schijf van de client staan. Daarom zou ik selectief willen syncen. Grote mappen die ik toch niet dagelijks gebruik (backups, video's) op de NAS, dagelijkse documenten en muziek gesynchroniseerd. Ik begrijp dat dit kan met OwnCloud, dus dat ga ik uitzoeken. Bedankt!

• kmsch
Red-Front schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:43:
OwnCloud is mijn advies
Mijn tweede advies is geen NAS te nemen, maar dat is persoonlijk. :P
Toch nog nieuwsgierig. Waarom raad je een NAS af?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Dat is persoonlijk, maar ik vind dat je met een eigen systeem (bijv. Linux of Windows) meer kan. Voornamelijk qua updates en ondersteuning.
Pagina: 1