Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus RT-AC66U Tijdzone komt niet overeen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:26
Mijn vraag
Ik heb sinds een paar dagen de bovengenoemde router achter mijn Ziggo modem staan. Deze modem heb ik o.a gekocht vanwege de 'Parent Controle' functie. Nu ben ik de modem aan het instellen en krijg de tijdzone niet goed ingesteld, onder deze instelling blijft de opmerking Reminder: The System time zone is different from your locale setting'' aanwezig.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Instellingen in modem staan wel correct volgens de website http://www.timeanddate.com/worldclock/netherlands/amsterdam

Ik heb de tijdzone al naar Greenwich mean time gezet ( volgens een ander topic ) helaas hierna geen verbetering. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1625840

Instellingen zoals deze nu staan http://imgur.com/GsomPGs

[ Voor 4% gewijzigd door bandy op 23-10-2016 13:02 ]

Beste antwoord (via bandy op 23-10-2016 14:42)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar staat de systeemtijd wel gewoon goed (zie System Log pagina bijvoorbeeld)? Hier zie ik die melding ook, maar de tijd klopt gewoon. Dan boeit die melding toch verder niet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
(Je plaatje is onleesbaar.)

Tijdzone instellen op Amsterdam, zorg ervoor dat NTP aan staat. Verder moet je de zomer- en wintertijdovergangen met de hand goed zetten: start op 3/5/Sun/2, end op 10/5/Sun/3.

• bandy
hcQd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:57:
(Je plaatje is onleesbaar.)

Tijdzone instellen op Amsterdam, zorg ervoor dat NTP aan staat. Verder moet je de zomer- en wintertijdovergangen met de hand goed zetten: start op 3/5/Sun/2, end op 10/5/Sun/3.
Excuses plaatje was inderdaad niet zichtbaar dit opgelost d.m.v. een link.
De instellingen opnieuw gecontroleerd en de datum wat je aangaf aangepast, helaas blijft de melding (na het opslaan van gegevens) aanwezig.

http://imgur.com/a/DapC3

[ Voor 3% gewijzigd door bandy op 23-10-2016 13:33 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Domme vraag misschien, maar staat de tijd op je desktop/laptop wel goed?

U+

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zag net hetzelfde op mijn AC68u. Dit is de oplossing:
nl.pool.ntp.org (zal niet veel uitmaken)

3month 5th sunday week and days 3 hour
10month 5th sunday week and days 3 hour

Hij stond standaard op de 1e zondag (2u) en dat veranderen naar de laatste zondag (5e dus) in de maand werktte goed. En natuurlijk GMT+01:00 (a'dam....). Op het moment van schrijven zitten we op de 4e zondag van de maand, vandaar dat de optie 1-4th sunday de tijd al verzet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ToFast op 23-10-2016 14:17 ]

• bandy
ToFast schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:14:
Ik zag net hetzelfde op mijn AC68u. Dit is de oplossing:
nl.pool.ntp.org (zal niet veel uitmaken)

3month 5th sunday week and days 3 hour
10month 5th sunday week and days 3 hour

Hij stond standaard op de 1e zondag (2u) en dat veranderen naar de laatste zondag (5e dus) in de maand werktte goed. En natuurlijk GMT+01:00 (a'dam....). Op het moment van schrijven zitten we op de 4e zondag van de maand, vandaar dat de optie 1-4th sunday de tijd al verzet ;)
Helaas ook nu geen verbetering. http://imgur.com/jDoPrrR
Jeroen_ae92 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:09:
Domme vraag misschien, maar staat de tijd op je desktop/laptop wel goed?
Ook dit heb ik gecontroleerd en klopt. Wat ik mijzelf afvraag is waar de router zelf naar kijkt en dus de melding vandaan haalt dat de tijdzone niet klopt.

[ Voor 23% gewijzigd door bandy op 23-10-2016 14:25 ]

• ToFast
bandy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Helaas ook nu geen verbetering. http://imgur.com/jDoPrrR

Wat ik mijzelf afvraag is waar de router zelf naar kijkt en dus de melding vandaan haalt dat de tijdzone niet klopt.
Vaag, zet er eens nl. voor de server, wel geapplied ? En wat geeft de router aan als tijd ( system log ergens boven aan in de system time cel) ?

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 23-10-2016 14:28 ]

• bandy
ToFast schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Vaag, zet er eens nl. voor de server, wel geapplied ?
Ook nl. geprobeerd en uiteraard geapplied ( al diverse keren) helaas blijft de melding aanwezig :?

Ik ben zelf niet heel erg 'thuis' in dit soort dingen maar kan het zo zijn dat de Asus zijn tijdzone vanaf mijn Ziggo modem krijgt?

[ Voor 19% gewijzigd door bandy op 23-10-2016 14:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar staat de systeemtijd wel gewoon goed (zie System Log pagina bijvoorbeeld)? Hier zie ik die melding ook, maar de tijd klopt gewoon. Dan boeit die melding toch verder niet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bandy
Orion84 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:
Stom nog niet bij stil gestaan 8)7 , de tijd hier klopt inderdaad precies met de actuele tijd. http://imgur.com/a/kTXJu

[ Voor 4% gewijzigd door bandy op 23-10-2016 14:39 ]

• ToFast
bandy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Stom nog niet bij stil gestaan 8)7 , de tijd hier klopt inderdaad precies met de actuele tijd.
Nog steeds vreemd. Bij mij gaf hij deze melding ook, maar liep de tijd dus ook een uur achter op de actuele tijd hier. Met die wijzigingen liep de tijd hetzelfde met de actuele tijd hier en verdween de melding ook.

• bandy
ToFast schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

Nog steeds vreemd. Bij mij gaf hij deze melding ook, maar liep de tijd dus ook een uur achter op de actuele tijd hier. Met die wijzigingen liep de tijd hetzelfde met de actuele tijd hier en verdween de melding ook.
Ik denk dat ik de melding maar gewoon moet laten voor wat het is.

• ToFast
bandy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Ik denk dat ik de melding maar gewoon moet laten voor wat het is.
Precies. Wat misschien nog isues zouden kunnen zijn:
- Ziggo modem staat hier in bridge, bij jou ook of echt zo eraan gekoppeld zonder bidge?
- Ik heb bij de wan verbinding de Connect to DNS Server automatically op nee gezet en connect in plaats van de ziggo dns servers naar die van google:
8.8.8.8 en 8.8.4.4 (iets sneller, 'stabieler' en minder kans op dat ze eruit liggen zoals een tijdje terug die van Ziggo eruit lagen).
- Het is een bug in je firmware (asus of merlin, whatever)

[ Voor 21% gewijzigd door ToFast op 23-10-2016 14:50 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je maakt het veel te ingewikkeld.

Het is gewoon een melding dat de ingestelde tijdzone afwijkt van je locale. Oftewel: de regio/taal instellingen van je browser. Zet de locale van je browser op nl-nl en de melding verdwijnt (mits je time settings correct staan voor NL). Staat je browser op iets als en-US, dan krijg je die melding.

Pagina: 1