bluetooth adapter/dongle

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjiro-makoto
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-08 08:15
Mijn vraag
Ik zoek naar een goede manier om mijn bluetooth koptelefoon op mijn pc aan te sluiten.
Ik ben niet erg kennisrijk m.b.t. bluetooth en heb enkel reviews gezien dat sommige slechte drivers en dergelijke hebben. Kan iemand mij een beetje helpen met het vinden van een geschikte oplossing ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
mijn bluetooth koptelefoon
pricewatch: Sony SBH70 (Zwart)
Windows 7 - 64 bit.

Note: het gaat om een desktop pc niet een laptop.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niets geprobeerd alleen enkele reviews gezien waar de drivers niet zouden werken.
koptelefoon doet het prima op de telefoon, maar zie dat als losstaand van dit probleem (omdat specifeik mijn desktop geen bluetooth bezit)

Tot heden van de bluetooth dongels die ik hier op tweakers vind lijkt deze het beste
pricewatch: Asus USB-BT400

[ Voor 10% gewijzigd door renjiro-makoto op 23-10-2016 12:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat je al een heel eind was toen je op zoek ging naar een bluetooth-dongle; die ga je wel nodig hebben. :)
Je kunt even hier kijken in de pricewatch: https://tweakers.net/cate...UNdZQKEtNTgzOrUpWsDA0MagE
Da's gesorteerd op score. De klachten over drivers lijken vooral te gaan over Windows 10, maar Windows 7 zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. :)

Deze werkt volgens de productinfo van de fabrikant ook met Windows 10. Ik zou denk ik die bestellen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjiro-makoto
Bedankt voor je antwoord en ook zo snel. Echter als ik bij de door jou aangegeven dongle naar de reviews kijk (hier op tweakers) zie ik dat meerdermaals dat mensen klagen over de drivers. Als er een iets is dat gewoon moet werken zijn het de drivers (geen zin om eerst eff een week of 3 te zoeken naar drivers om ze bij herinstallatie weer te zijn vergeten).

Alsnog dank voor het medenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb ooit es enkele bluetooth adapters gekocht in China voor 0.9 dollar stuk, deze werken gewoon op windows 10 zonder problemen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een Belkin, werkt onder WIndows 10 zonder drivers te moeten installeren. Gewoon inpluggen en het werkt, met de standaard aanwezige Microsoft-drivers.

Belkin klinkt ook wel bekend, al is het adaptertje waarschijnlijk een OEM.

Deze dus: pricewatch: Belkin Mini Bluetooth V4.0 USB Adapter

[ Voor 25% gewijzigd door Canaria op 23-10-2016 12:48 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
renjiro-makoto schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:08:
Bedankt voor je antwoord en ook zo snel. Echter als ik bij de door jou aangegeven dongle naar de reviews kijk (hier op tweakers) zie ik dat meerdermaals dat mensen klagen over de drivers. Als er een iets is dat gewoon moet werken zijn het de drivers (geen zin om eerst eff een week of 3 te zoeken naar drivers om ze bij herinstallatie weer te zijn vergeten).

Alsnog dank voor het medenken.
Dat zag ik ook maar dat leek vooral te gaan over windows 10. Bij die specifieke waar ik naar linkte staan ook reviews van mensen met Windows 7 en 8, vandaar dat ik dat wel goed zie komen :)
De Belkin waar Canaria naar linkt zal dat ook wel voor gelden vermoed ik. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjiro-makoto
Ben uiteindelijk gegaan voor die asus dongle. nu hopen dat hij niet moeilijk doet bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetogh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 15:13
Ik zit ook met dezelfde vraag, hoe werkt deze dongle onder windows 10? Heb je het al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb geen ervaring met die, wel heb ik sinds een paar weken de Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter en die werkt helemaal prima onder Windows 10. Ik gebruik 'm in combinatie met een JBL Bluetooth-koptelefoon.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjiro-makoto
@jweetoch

ik heb uiteindelijk de asus gekozen. werkt tot heden prima.
wel was het even lastig om te zorgen dat de koptelefoon gevonden werdt maar ik moest daarvoor de knop op de koptelefoon een bepaalde tijd inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

renjiro-makoto schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:50:
@jweetoch

ik heb uiteindelijk de asus gekozen. werkt tot heden prima.
wel was het even lastig om te zorgen dat de koptelefoon gevonden werdt maar ik moest daarvoor de knop op de koptelefoon een bepaalde tijd inhouden.
Knopje indrukken op een bluetooth apparaat is heel normaal.
95% van de bluetooth randapparaten moet je in Pairing Mode zetten.
Dat betekent niet anders dan dat ze gaan zitten wachten tot er een verbindingsverzoek binnenkomt en dan direct koppelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjiro-makoto
Kan idd kloppen, maar was het vergeten (met de telefoon ook gedaan), dus heb een tijdje zitten zoeken naar het antwoord, voordat ik het eindelijk tegenkwam en herinnerde dat dat idd nodig was.
heb eigenlijk maar 1 bluetooth apparaat dus niet veel ervaring mee.
Pagina: 1