Laptop voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum,

Ik ben op zoek naar een laptop voor fotobewerking (Abobe Photoshop & Adobe Illustrator en Indesign). Ik zal de laptop verder niet voor gaming gebruiken. Verder enkel regulier gebruik (surfen, excel en powerpoint).

Mijn specifieke vragen betreffen:

welke processor zal voldoende zijn i5 of i7?
werkgeheugen van 8GB voldoende?
SSD hardeschijf: geen grote opslag nodig.
Videokaart: moet een AMD of Nvidia of is Intel Graphics voldoende?

Ik heb een budget tot ongeveer 900 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Abobe Photoshop
Adobe Illustrator
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Ik weet niet welke videokaart erin hoort te zitten, dit maakt zoeken erg lastig.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i5 & 8GB kan prima voor de niet super uitgebreide projecten.
Ga je dat wel doen, dan zou ik een i7 en tenminste 16GB aanraden.
Een AMD/Nvidia videokaart is altijd handig, omdat de Adobe producten van die GPU's gebruik kunnen maken voor rendering. De Intel levert in mijn ervaring daar niet genoeg power voor om voordeel te bieden.

Daarnaast laat je wat mij betreft een belangrijk component weg, het beeldscherm.
IPS is een must vind ik bij foto/videobewerking, liefst nog eentje die goed gekalibreerd is qua kleurweergave. Of ga je er een externe monitor op aansluiten die dat al heeft?

Tevens raad ik je een SSD aan, liefst 2 (als je echt uitgebreide projecten gaan doen)
1 voor het OS/Apps en 1 voor caching (bij uitgebreide projecten).
Opslag van alles wat je produceert kan op een NAS/externe disk. Daar moet je geen grote dure SSD voor gebruiken.

Zoek dus eens naar systemen die in jouw budget & smaak passen en matchen met wat jij dan zou willen met je systeem.

Waarom de keuze een laptop en geen desktop?

Heb je tevens nog gezocht naar vergelijkbare vragen/topics in dit forum?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Bedankt voor de reactie.

Waarom de keuze een laptop en geen desktop? Ik zal veel moeten reizen naar afspraken met deze laptop. desktop is dus geen optie. Hij mag niet te zwaar zijn (onder 2 kilo). Welke AMD/NVIda videokaart is genoeg voor minder zware Photoshop projecten? Ik zie namelijk dat dit behoorlijk de prijs van een laptop kan bepalen.

Alvast bedankt,

Heeft iemand suggesties voor laptops die voldoen aan:

i7 & 8GB
full hd beelscherm (niet groter dan 14inch) met IPS
ssd 128 of 256
lichter dan 2 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:20:
Heeft iemand suggesties voor laptops die voldoen aan:

i7 & 8GB
full hd beelscherm (niet groter dan 14inch) met IPS
ssd 128 of 256
lichter dan 2 kilo
Daar is de https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ voor. ;)
Zoek daar op wat jij denkt dat matched, en vervolgens kun je over je keuze advies vragen.
Niemand hier gaat voor jou een dergelijke selectie maken, dat kun je prima zelf en wordt hier ook verder verwacht. ;)