Na driverupdate geluidskaart verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik heb een Peaq C1011 met windows 10 die nogal wat problemen had met het vasthouden van de wifi verbinding. Ik heb daarom gezocht naar een driver voor de netwerkadapter, maar Peaq ondersteunt dit slecht. Ik heb daarom gekozen voor drp.su (driverpack online) waarmee de drivers van de laptop geupdate zijn. Helaas is er iets mis gegaan met de geluidsdriver. De geluidskaart lijkt nu verdwenen. Ik kan hem niet meer terugvinden in apparaatbeheer en ook met Speccy is er geen geluidskaart meer te zien. Ik kan de computer niet meer terugzetten naar een eerdere status omdat deze optie uit stond. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Probeer de chipset driver er opnieuw op te zetten. Dat is de INF file die je (als het goed is) op de site van je moederbord kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Hmm, chipset driver en geluidskaart driver gevonden op harde schijf en geïnstalleerd (zonder fouten), maar hardware wordt nog steeds niet gezien. Vreemd, wordt een externe geluidskaart vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Poecillia schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:59:
Vreemd, wordt een externe geluidskaart vrees ik.
Windows er opnieuw opzetten lijkt me handiger.

Edit.
Overigens, voor je dat gaat doen, scan je computer eens op malware. ik bedoel maar, als je ongecontroleerd driver packages gaat downloaden en installeren van een Russiche site is dat wellicht schreeuwen om geinfecteerd te raken.
Malware scan bijv met malwarebytes

De drivers die je nu vind op je harde schijf zijn wellicht niet meer de originele.

[ Voor 46% gewijzigd door Reepje op 23-10-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

DarkSide

theres no place like ::1

kan je niet de audio drivers installeren vanaf de peaq site?
http://nl.mypeaq.com/product-support/

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reepje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Windows er opnieuw opzetten lijkt me handiger.

Edit.
Overigens, voor je dat gaat doen, scan je computer eens op malware. ik bedoel maar, als je ongecontroleerd driver packages gaat downloaden en installeren van een Russiche site is dat wellicht schreeuwen om geinfecteerd te raken.
Malware scan bijv met malwarebytes

De drivers die je nu vind op je harde schijf zijn wellicht niet meer de originele.
O.a dit, en in apparaat beheer de huidige driver verwijderen - pc opnieuw opstarten en windows update
laten zoeken. indien niks, opnieuw de driver downloaden bij Peaq zelf, deze scannen na downloaden
welke driver pack heb je nu btw ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Knap hardnekkig dit probleem. Ik heb de chipset en geluidkaart drivers van de PEAQ site gedownload en geïnstalleerd, maar nog steeds geen geluidskaart. Onder apparaatbeheer is dus geen geluidskaart zichtbaar.

Overigens had die Russische driversite wel zijn kwaliteiten, want het probleem van de lost connections naar de gateway is wel opgelost. Ik zie ook geen malware, alleen Opera kado gekregen.

[ Voor 31% gewijzigd door Poecillia op 23-10-2016 22:11 ]

Pagina: 1