PC gaat aan en valt meteen weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB94
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-04-2017
Mijn vraag
Als ik mijn PC opstart, gaat alles aan voor enkele secondes en de pc valt vervolgens uit. Dit gebeurt bij elke poging. Is mijn moederbord stuk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voeding: Corsair CX550M
Moederbord: ASUS P8H67
GPU: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G
CPU: Intel Core i5-2500k CPU @ 3.30GHz
Werkgeheugen: 12GB DDR3 1333MHz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zo goed als alles. Heb al wat langer last gehad van dit probleem, dat eerst dat het aan de voeding lag (er kwam ook een brandlucht uit de kast) Dus voeding vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Wat betekend dat het dus niet aan de voeding lag. vervolgens alles losgekoppeld van de nieuwe voeding behalve het moederbord, cpu en gpu. en nog steeds hetzelfde probleem.

Hierna heb ik echt ALLES losgekoppeld en een CMOS-reset gedaan. vervolgens weer alleen het moederbord, cpu en gpu aangesloten (nog geen beeldscherm) en nog steeds hetzelfde probleem. Daarna toch alles maar weer aangesloten (want ik was ten einde raad) en nog maar een keer aangezet, want wie weet. Uiteraard hetzelfde. PC gaat aan en 10 seconden later weer uit. Wat me wel opviel is dat mijn beeldscherm (die wel aangesloten was) ook niks displayde. Hij deed helemaal niks. Het leek alsof hij uitstond. Kan zelf de BIOS niet in.

Hier is een video ervan. Er valt weinig te zijn, maar beter iets dan niets:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xFIiGZ87EDk]

Ik ben bang dat ik nu een nieuw moederbord moet kopen. Of is het ook mogelijk dat het aan de processor ligt? toen ik nog wel in de bios kon aan het begin voordat dit probleem zo escaleerde gaf die aan dat mijn CPU rond de 70 graden was. Hier schrok ik een beetje van en heb ook de koelpasta al vervangen. Zonder enig effect.

Zou graag willen weten wat jullie ervan denken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft eerst wel gewoon gewerkt met de huidige hardware, alleen dan met je oude voeding? Welke voeding was dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De beruchte MS-TECH Val van zogenaamd 750W.

Maar zou je de PC een kunnen testen met de oude videokaart, misschien heeft het BIOS van je moederbord geen ondersteuning voor je moderne videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB94
Nee, met de oude voeding werkte hij ook niet. Vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag.

Ik zal het zometeen even met de oude grafische kaart proberen, dat had ik nog niet gedaan. Zal daarna hier het resultaat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 12:08
Probeer andere gfx, probeer zonder ram/1 dimm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB94
Heb zojuist mijn oude grafische kaart geprobeerd, precies hetzelfde probleem. Pc gaat aan en valt bijna direct weer uit.

Zoals eerder al gezegd doet mijn beeldscherm ook niks tijdens de periode dat hij kort aan is, maar nu is me ook opgevallen dat het lampje van mijn beeldscherm aangeefg dat hij nog steeds op standby staat, het lampje op mijn beeldschern wordt dus niet groen.

Enig idee wat het anders zou kunnen zijn? Is het misschien worth a shot om nogmaals een cmos-reset te proberen? Ik deed het aan de hand van de batterij eruit halen. Misschien wat langer eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PC moet ook van de stroom, batterij eruit voor een minuut moet genoeg zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
Start je systeem eens zonder gfx, 1 reepje ram > zelfde resultaat ?
Check je cpu, zit deze echt goed in het slot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB94
Zojuist opnieuw een cmos-reset geprobeerd. Deze keer de batterij eruit gehaald voor ongeveer 3 kwartier (was in de tussentijd wat anders gaan doen) alles los, gpu eruit, ssd en ddr allemaal eruit.

Vervolgens alleen voeding, cpu en moederbord aangesloten. Pc lijkt het iets langer vol te houden. Ongeveer 5 a 10 seconden langer voordat hij weer uitviel.

Ik heb ook mijn cpu geprobeerd eruit te halen en terug te zetten mocht dat inderdaad het probleem zijn, maar ook dit was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
Is je 4 pins atx connector ook aangesloten? ( kan het niet goed zien op het filmpje ). Stap 7 in P8H67 Quick Start Guide (Europe) manual van je moederbord. Linksboven op je moederbord in jouw kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB94
Hier is een foto van mijn lege moederbord:

Afbeelding moederbord

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ouv7nBO.jpg

De 24 pins rechtsmidden was aangesloten en de 8 pins links boven was ook aangesloten. Ik zie nergens een 4 pin aansluiting en de rest was zoals het op de foto te zien is. Mis ik hier iets?

[ Voor 9% gewijzigd door SB94 op 23-10-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
Het gaat inderdaad om de 8 pins aansluiting( soms het een 4 pins blokje uit je voeding, vandaar ). Die voed je cpu.

Heb je het ook geprobeerd met totaal niks ( dus alle usb kabels e.d. die op je moederbord zitten )?

Enkel aansluiten:

- 8 pins eatx12v aansluiting ( linksboven )
- 24 pins power
- 2 dimmetjes ram ( om te beginnen, ook zonder ram proberen als het met 2 niet werkt )
- geen hdd/ssd aangesloten
- geen usb/ide/sata/front panel audio ( midden links ) etc. kabels aangesloten op je moederbord
- zonder cmos batterij kan je ook proberen, dus aanzetten zonder batterij
- gfx wisselen
- zonder gfx proberen
- enkel de power button + reset button rechtsonder aansluiten
- eventueel het mobo uit je kast op een stuk karton/doos leggen en dan aansluiten, misschien dat metaal contact maakt onder je moederbord met iets ( schroefje of iets ).
Pagina: 1