Port Forwarding - NAT TYPE 3 Playstation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 830659

Topicstarter
Ik probeer al enige tijd mijn poorten te forwarden omdat ik op mijn playstation geen gebruik kan maken van de Party functie. Dit omdat mijn router een NAT TYPE 3 heeft.

Ik heb het volgende gedaan:

De volgende poorten forwarded:

TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
UDP: 3478-3479

De poorten 80 en 443 lijken gesloten te zijn want wanneer ik deze toe wil voegen krijg ik een error.

Ik maak gebruik van de router Technicolor TG789vn v3 en zit bij provider Tele2.

Iemand enige ervaring hiermee en een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
Als je naar het ip van je router surft zie je dan een website ? Zo ja, dat is port 80 en die is dus bezet.
Soms kun je die in diezelfde interface veranderen naar een andere poort, maar zou ik je niet aanraden.

Voor een console is het makkelijker om DMZ of upnp te gebruiken (mochten deze opties in je router zitten), gezien Sony een reeks aan poorten adviseert voordat ie naar NAT type 2 gaat.

Misschien helpt dit (dmz): https://forum.tele2.nl/va...ystation-4-radeloos-49074

[ Voor 22% gewijzigd door z1rconium op 23-10-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
z1rconium schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:59:
Als je naar het ip van je router surft zie je dan een website ? Zo ja, dat is port 80 en die is dus bezet.
Soms kun je die in diezelfde interface veranderen naar een andere poort, maar zou ik je niet aanraden.

Voor een console is het makkelijker om DMZ of upnp te gebruiken (mochten deze opties in je router zitten), gezien Sony een reeks aan poorten adviseert voordat ie naar NAT type 2 gaat.

Misschien helpt dit (dmz): https://forum.tele2.nl/va...ystation-4-radeloos-49074
Ik heb deze DMZ gedaan, enkel was dit niet voldoende om naar NAT type 2 te gaan. Daarnaast heeft mijn router een Upnp, deze heb ik ingeschakeld! Zodra ik online zoek naar oplossingen kom ik vooral veel problemen tegen vanuit mijn router, vandaar dat ik niet precies weet wat dit veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wat je beschrijft is niet mogelijk.
Als je de PS2 in de DMZ van je router plaats zit hij rechtstreeks aan het internet (erg onveilig) en zou hij dus NAT TYPE 1 moeten rapporteren.

In alle gevallen moet je er voor zorgen dat je PS2 een vast ipadres heeft. Wel in het subnet van je lan maar buiten de dhcp range van je router.
Sommige routers laten dat laatste niet toe dan neem je het hoogste adres uit die dhcp range.

De tweede optie is Upnp aanzetten (iets minder maar nog behoorlijk onveilig).

De derde optie is portforwarden van de onderstaande poorten.
  • 80
  • 443
  • 8226;465
  • 983
  • 3478-3480
  • 3658
  • 5223
  • 6000-7000
  • 9293
  • 10070-10080
Iemand die roept dat als je via poort 80 de webinterface van je router kunt bereiken en dus poort 80 al bezet is, heeft duidelijk geen flauw idee wat poorten zijn.
Een poort in een adres binnen het ipadres en elk ipadres beschikt dus weer over alle poorten.
Daarom is poorten open zetten ook zo´n onzin kreet.
Je router heeft een extern ipadres en stuurt informatie die naar dat ipadres en een bepaalde poort binnenkomt naar een ipadres en poort op je lan.
Dat heet portforwarden.

Als je bepaalde poorten niet kunt forwarden moet je kijken of ze niet al geforward zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Laatst online: 11-07 18:45
Is die Technicolor niet gewoon het probleem? KPN leverde voorheen (al lang niet meer) een TG789vn, en dat ding kan niet normaal omgaan met UPnP of port forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Je mag van Tele2 geen ander modem gebruiken.

Volgens hen is een 2e router in de DMZ goed genoeg.

Er is vanuit Tele2 geen ondersteuning alleen via het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben(V) schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:12:
Wat je beschrijft is niet mogelijk.
Als je de PS2 in de DMZ van je router plaats zit hij rechtstreeks aan het internet (erg onveilig) en zou hij dus NAT TYPE 1 moeten rapporteren.

In alle gevallen moet je er voor zorgen dat je PS2 een vast ipadres heeft. Wel in het subnet van je lan maar buiten de dhcp range van je router.
Sommige routers laten dat laatste niet toe dan neem je het hoogste adres uit die dhcp range.

De tweede optie is Upnp aanzetten (iets minder maar nog behoorlijk onveilig).

De derde optie is portforwarden van de onderstaande poorten.
  • 80
  • 443
  • 8226;465
  • 983
  • 3478-3480
  • 3658
  • 5223
  • 6000-7000
  • 9293
  • 10070-10080
Iemand die roept dat als je via poort 80 de webinterface van je router kunt bereiken en dus poort 80 al bezet is, heeft duidelijk geen flauw idee wat poorten zijn.
Een poort in een adres binnen het ipadres en elk ipadres beschikt dus weer over alle poorten.
Daarom is poorten open zetten ook zo´n onzin kreet.
Je router heeft een extern ipadres en stuurt informatie die naar dat ipadres en een bepaalde poort binnenkomt naar een ipadres en poort op je lan.
Dat heet portforwarden.

Als je bepaalde poorten niet kunt forwarden moet je kijken of ze niet al geforward zijn.
toon volledige bericht
Daar zit hem dus het probleem. Ik heb Upnp aanstaan op mijn router maar dit lijkt niet veel uit te halen, de poorten die je hierboven benoemd probeer ik ook te forwarden, enkel lukt dat niet bij 80 en 443! Poort 80 is daarbij wel al geforward op een ander IP adres in mijn huis, poort 443 nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Laatst online: 11-07 18:45
Anoniem: 830659 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Daar zit hem dus het probleem. Ik heb Upnp aanstaan op mijn router maar dit lijkt niet veel uit te halen, de poorten die je hierboven benoemd probeer ik ook te forwarden, enkel lukt dat niet bij 80 en 443! Poort 80 is daarbij wel al geforward op een ander IP adres in mijn huis, poort 443 nog niet
Je kan een poort niet naar 2 apparaten forwarden.
Pagina: 1