[Civ 2] Test of Time

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 09:40

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Tot mijn grote blijdschap zag ik deze CDROMvoor 15 piek bij de FreeRecordShop op een station in het Noorden Des Lands, en ik heb m gelijk gekocht! :) Slapeloze nachten etc.

Anyway, ik ben nu bezig met de Extended Orgininal waarbij je na het aankomen van je space-ship Alpha Centauri kan koloniseren en n beetje met de aliens kan matten!
Normaal gesproken houdt het spel in 2020 op, was ik ook n beetje van uitgegaan in de Extended Orgininal maar dit is niet het geval.

Iemand enig idee tot welk jaartal ik kan doorspelen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• lemmy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09-2025

lemmy

*yoink*

15 piek bij FreeRecordShop?

hoop dat ie ook hier in Utrecht te koop is :9~

volgens mij kan je tot 3000AD doorspelen, of was dat alleen bij Call To Power...kwee nie meer...

Alpha Centauri wil ik ook nog wel kopen als ik 'm zie liggen voor f15.
Het leukste daarvan vond ik de manier waarop de government geregeld was.

maar in test of time begin je dus eerst op aarde, en daarna ga naar Alpha centauri ??
dat wist ik niet, lijkt me wel leuk trouwens, met allemaal nieuwe tech een nieuwe beschaving starten :)

civ 3 gaat denk ik ook supervet worden, helemaal met de nieuwe 'culture' ideeen.

Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 11:47 schreef Lemmy het volgende:
15 piek bij FreeRecordShop?
In de budget CDROM-bak! :)
volgens mij kan je tot 3000AD doorspelen, of was dat alleen bij Call To Power...kwee nie meer...

Alpha Centauri wil ik ook nog wel kopen als ik 'm zie liggen voor f15.
Het leukste daarvan vond ik de manier waarop de government geregeld was.

maar in test of time begin je dus eerst op aarde, en daarna ga naar Alpha centauri ??
dat wist ik niet, lijkt me wel leuk trouwens, met allemaal nieuwe tech een nieuwe beschaving starten :)

civ 3 gaat denk ik ook supervet worden, helemaal met de nieuwe 'culture' ideeen.
ToT ziet er grafisch iets beter uit (animated units enzo), en enkele dingen zitten er ook niet meer bij (CityView/ThroneRoom/Wonder-filmpjes).

Je hebt het orginele spel, de uitbreiding op het orgineel (waarbij het inderdaad hetzelfde is als het orgineel todat je SS aankomt, dan krijg je een paar settlerachtige poppetjes op AC). Bovendien heb je ook nog een Fantasy-variant en een ScienceFiction variant.

In die laatste 2 heb je (ik ben er nog niet aantoegekomen om die te testen) nog meer "paralelle" werelden, en kan je dus ook op een underworld en een cloudworld etc spelen..

Kortom: als je echt tijd teveel hebt is t voor 15 piek zeker de moeite waard!

edit:
Het probleem is dat ik niet tijd teveel heb :(

- Soulseek rulez -

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
das cool!!

ik wil hem ook hebben

weet iemand een site waar je naar games kan zoeken en kopen, in nederland??

weet dat het al een paar keer voorbij is gekomen... :)

• lemmy

lemmy

*yoink*

na al dat gepraat over civilization ben ik Call to Power maar weer 's gaan spelen, met wat aanpassingen van mezelf natuurlijk :)

29 spelers, map wat groter gemaakt.
alleen de ai moet nog beter, maar dat kan ik niet ;(
ben nu ergens in de 12e eeuw, en kan pas net de knight bouwen, ik heb maar een wonder kunnen bouwen, maar ik ben nog eerste, nog net...

Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
civ duurt wel lang, maar op het einde is het altijd hetzelfde met CTP

de grote steden die boven de 100 zijn lopen als een gek naar beneden door food te kort terwijl al de grond bewerkt is...met max's

en als je de tegenstander ontdekt hebt, of hij jou, en je laat hem gaan, komt ie later in de game terug en ben je de l*l

btw hoe doe je dat, zelf een paar aanpassingen maken, ik heb wel die patch gedowned, maar is een beetje vaag allemaal :?

• lemmy

lemmy

*yoink*

die aanpassingen heb ik in die txt files gemaakt, als het goed is staat die in de directory /ctp_data/default/gamedata/
en ook nog een paar in /ctp_program/ctp/
dan is in die laatste dir ergens een txt file waarin de eerste regel al zegt hoeveel spelers er in zitten, vlgens mij heet ie "userprofile.txt", maar dat weet ik niet zeker

voor meer spelers heb ik in "userprofile.txt" en ctp_data/default/gamedata/colors00.txt veranderd.
Die colors00.txt moest ik ook veranderen omdat er dan anders dezelfde kleuren in voorkomen, ik heb dus zelf kleuren lopen toevoegen, alleen nu zijn de kleuren van de radar-map ook veranderd, het water is niet meer blauw enzo :)

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Vertel dan s iets over CTP? Ik hoorde dat het nogal afwijkt van Sid Meijer's creaties.

Het is idd wel handig dat je ongeveer heel Civ2 kan aanpassen door wat dingen te veranderen in bepaalde bestanden (zelfs de volgorde waarin je dingen kan uitvinden of welke uitvindingen tegenstanders graag willen hebben van je)

- Soulseek rulez -

• lemmy

lemmy

*yoink*

CTP is gemaakt door Activision, die heeft een license gekocht/gehuurd van Micropose voor de civilization naam, dat is ongeveer de enige connectie die er is tussen civ en ctp :)

zelf heb ik civ2 nooit gespeeld, maar dat gebruikt wel hetzelfde systeem voor productie en voedsel als dat van civ1 toch ?

een terrain-tile in civ kon een aantal voedsel, trade of productie genereren, in genereert een tile voedsel, productie en goud in meervouden van 5, een grassland-tile heeft 10 food, 5 pr., en 5 (of 0?) gold.

De units die een stad maakt zijn daarna onafhankelijk van die stad, hun support word door het hele rijk betaalt.

Er zijn zat verschillen tussen, maar als je goed in civ1 of 2 bent, zul ongetwijfeld ook goed in ctp zijn, en niet alleen omdat de AI zuigt.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 18:42

Mike78

Always

Ik heb hem ook gelijk gehaald. Voor dat geld hoef je het niet te laten. >:)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Pagina: 1