Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 16:56
Mijn Telfort-abo loopt af en ik kan nu verlengen of in maart overstappen naar een andere provider. Ik heb nu 500MB geheugen en dat moet wel een upgrade krijgen.

Bij Telfort is de optie om naar 1500MB+4G te gaan voor 15 euro per maand (ik betaal nu 17 euro voor 500MB en daarzit 6 euro toestelabobetaling bij in).

Bij andere providers (Ben, Simpel, Tele2) krijg ik meer voor minder. 4G is niet echt nodig.

Mijn twijfel is tweeledig:

- blijf ik bij Telfort (- = prijs, + = dekking) of stap ik over (dan wacht ik tot maart met keuze maken)

- Als ik blijf, is er dan nu een toestel dat mijn Z3 Compact (in perfecte staat, geen problemen mee) waardig kan vervangen en daarmee een meerwaarde biedt t.o.v. de Sony?

Of kan ik beter in maart gaan overstappen, geld in mijn zak houden en wachten tot de Z3 ploft?

Ik zoek ?
Wellicht een opvolger van mijn Z3 Compact, maar alleen als de opvolger binnen het budget een goede verbetering geeft

Wat is je budget?
Moet onderdeel zijn van 2-jarig abonnement, met ongeveer 6 euro per maand als toestelbijdrage, daarbovenop nog de gebruikte waarde van mijn Z3. In praktijk zal het dus een midrangetoestel rond de 300 euro zijn. Totaalabogeld rond de 20 euro per maand is richtlijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoon wordt vooral gebruikt voor standaardtoepassingen, er worden totaal geen spelletjes op gespeeld. Wel: browsen, whatsapp, twitter, navigeren met Here of Google Maps en fotobewerking met Snapseed. Instagram wordt vaak gebruikt (@monochromichael als je nieuwsgierig bent)
Foon moet dus ook een goede camera hebben, minimaal vergelijkbaar met de Z3 qua kwaliteit (mag minder megapixels).

Belangrijk is een fijne batterijduur, wat dat betreft ben ik met de Z3 Compact best verwend. Moet met gemiddeld gebruik echt wel makkelijk een dag kunnen uithouden

Wat heb je zelf al gevonden?

- Motorola G4 Plus (te groot?)
- Huawei P9 Lite (twijfels over snelheid en kwaliteit camera)
- Honor 8 (iets boven budget wellicht?)
- Nexus 5X

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb in het verleden ervaring met toestellen die maar een beperkte ruimte hadden om apps te installeren, terwijl er nog genoeg interne opslag is. Ben het gedoe met apps verplaatsen naar SD kaart een beetje zat, dus als er een toestel bij zit dat daar minder last van heeft verneem ik dat graag

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Heb je thuis vast internet/tv of meerdere abonnementen om voordeel mee te combineren?

Verder, als je toestel nog voldoet, houd geld in je zak, in januari worden veel nieuwe toestellen aangekondigd, dus de huidige worden dan goedkoper en er is nieuwe keuze, plus je kunt lekker wat extra sparen 😉

• mikekiwi
swhnld schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:50:
Heb je thuis vast internet/tv of meerdere abonnementen om voordeel mee te combineren?

Verder, als je toestel nog voldoet, houd geld in je zak, in januari worden veel nieuwe toestellen aangekondigd, dus de huidige worden dan goedkoper en er is nieuwe keuze, plus je kunt lekker wat extra sparen 😉
Heb KPN waarmee ik dat KPN compleet zou kunnen doen. Maar de voordelen worden pas interessant als ook mijn vrouw de stap naar KPN gaat maken met haar mobiel, dat staat niet in de planning (vinden het ook wel fijn om niet afhankelijk te zijn van 2 provider in geval van storing).

• swhnld
Als KPN storing heeft is dat niet op vast en mobiel tegelijk, anders had je dat nu met Telfort = KPN Netwerk al wel ervaren.

• mikekiwi
swhnld schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:53:
Als KPN storing heeft is dat niet op vast en mobiel tegelijk, anders had je dat nu met Telfort = KPN Netwerk al wel ervaren.
Nee, ik bedoel dat ik het wel een voordeel vind dat we mobiel 2 verschillende netwerken hebben...

• swhnld
Dan is met KPN Compleet het enige voordeel wat je misloopt het onbeperkt gratis onderling bellen, de rest, pluspakket, 5 euro korting, bundel verdubbelaar heb je dan wel. Dit in tegenstelling tot Telfort Compleet waar je moet kiezen, of het een of het ander.

Maar een andere insteek, wat is het risico als je beide bij dezelfde mobiele provider zit, ben je thuis heb je immers Wifi, vaste lijn als backup voor het mobiele netwerk.

Ik doe veel risico analyse voor mijn werk. Daarbij kijk ik, wat heb ik, wat heb ik nodig, en wat kost het.

Dus in welke situaties zou je in de problemen komen als je allebei bij dezelfde provider zit en die storing krijgt, en waar geen alternatief is met een vaste lijn en internet zoals thuis en op kantoor? Immers zelfs bij gescheiden mobiele providers kun je elkaar niet mobiel bereiken als 1 van die providers storing heeft.

• mikekiwi
Op zich heb je gelijk, het is vooral ook het gevoel. Heb wel eens in een vakantiehuisje gezeten waar ik wel dekking had maar mijn vrouw niet. In dezelfde vakantie een ander huisje gehad waar het precies andersom was.
Dat was wel praktisch en dat is dan het fijne van twee verschillende providers op een ander netwerk... Maar is ook niet echt een dealbreaker.

Anyway: nog iemand een suggestie qua telefoons? Of inderdaad zitten en blijven afwachten wat het nieuwe jaar brengt?
Pagina: 1