toshiba satellite C855-1JC geen power

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik heb een toshiba satellite C855-1JC die niet meer opstart. lichtjes (van de batterij etc.) doen het niet. Totaal geen respons dus.

Zelf heb ik al de DC Jack vervangen, een nieuwe oplader gekocht en de troubleshoot geprobeerd (30sec de aan/uit-knop indrukken zonder voeding en batterij) maar helaas nog geen resultaat. Ook heeft een kennis, met veel meer verstand van computers dan ik, ernaar gekeken maar heeft niks verkeerds kunnen vinden.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!!

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-10-2016 16:31)

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik neem aan dat je hem ook al zonder accu hebt proberen op te starten.
Als hij zo dood blijft als je zegt vrees ik voor het moederboard.
Je kunt nog proberen alles wat verwijderd kan worden te verwijderen (hd, ram) maar ik vrees dat je weinig verschil zult merken.
Je laptop is blijkbaar al wat ouder, dus of je reparatie nog zinvol vind? Er zijn bedrijven die soms ook mobo's repareren: http://direct-laptopreparatie.nl/ Deze hebben voor mij een perfecte mobo reparatie uitgevoerd.
Hiervan had ik ook zelf de DC jack gesoldeerd en die deed daarna ook niets meer. Kostte me wel € 145. Was 'n controller ic vertelden ze mij. Je zou eens kunnen informeren.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik neem aan dat je hem ook al zonder accu hebt proberen op te starten.
Als hij zo dood blijft als je zegt vrees ik voor het moederboard.
Je kunt nog proberen alles wat verwijderd kan worden te verwijderen (hd, ram) maar ik vrees dat je weinig verschil zult merken.
Je laptop is blijkbaar al wat ouder, dus of je reparatie nog zinvol vind? Er zijn bedrijven die soms ook mobo's repareren: http://direct-laptopreparatie.nl/ Deze hebben voor mij een perfecte mobo reparatie uitgevoerd.
Hiervan had ik ook zelf de DC jack gesoldeerd en die deed daarna ook niets meer. Kostte me wel € 145. Was 'n controller ic vertelden ze mij. Je zou eens kunnen informeren.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inderdaad ook al bang voor. Bedankt voor de link, die ga ik proberen! Thanks voor de reply!