MSI 1070 of Asus ROG 1070

Pagina: 1
Acties:

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo allemaal. Ik ben van plan mijn GPU te upgraden en ik wil er eigenlijk wel achter komen welke specs het belangrijkste zijn.

Ik zoek een GPU in de 1070 serie
Ik ben van plan mijn GTX970 te gaan upgraden. Ik heb naar verschillende kaarten gekeken en naar mijn mening springen de volgende MSI en Asus kaarten erboven uit.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING

VideokaartMaximale turboklokfrequentieGeheugensnelheid (DDR)
Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING1,885GHz8,008GHz
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G1,797GHz8,108GHz

Nu is mijn vraag: Welke van deze twee specificaties is belangrijker om te gamen?
De Asus heeft een hogere turboklokfrequentie, maar de MSI heeft weer een hogere gegeugensnelheid.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Omdat ik ook mijn CPU wil gaan upgraden moet ik een nieuw moederbord kopen en vanwege het nieuwe moederbord moet ik ook DDR4 RAM gaan kopen. Mijn systeem(concept) is nu dus nog niet compleet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 346,95€ 346,95
1Gigabyte GA-Z170X-UD3€ 139,50€ 139,50
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 515,-€ 515,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,35

[ Voor 8% gewijzigd door exaltion op 22-10-2016 16:21 . Reden: Topic nu wel klaar ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Dus als ik het goed begrijp wil je zowat een hele nieuwe PC halen.

Misschien als je meer een ''upgrade'' wil is het misschien slim om je huidige systeem te posten misschien kun je beter geld besparen dan uitgeven aan upgrades die niet uithalen.

Daarnaast welke resolutie speel je / wil je gaan spelen. En natuurlijk welke games.

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik zou zeggen Asus. Want de verschillen zijn minimaal. Dat merk je niet echt.
Ik heb de Asus ROG en blijft lekker koel als ik bf1 speel.
Alles op ultra en highest settings blijft hij rond de 55 graden.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-12-2025
Rubixd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:24:
Ik zou zeggen Asus. Want de verschillen zijn minimaal. Dat merk je niet echt.
Ik heb de Asus ROG en blijft lekker koel als ik bf1 speel.
Alles op ultra en highest settings blijft hij rond de 55 graden.
Het is mooi dat je zegt dat de verschillen minimaal zijn. Dat klopt, maar de ROG is al snel €20 duurder dan de MSI. Waarom dan een asus rog?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor de MSI gaan, is goedkoper dan Asus, en de verschillen merk je toch niet echt (het is niet alsof een halve FPS je game ineens speelbaar maakt ipv onspeelbaar).

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb beide versies gehad. En persoonlijk zou ik voor een asus gaan omdat ie net wat koeler blijft dan de msi versie..

maar beide zijn goede kaarten en denk dat je persoonlijke voorkeur voor merk/ kleur ect voor gaat de specs zijn na genoeg het zelfde en net als de prestaties

• Rubixd
iChris schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:45:
[...]

Het is mooi dat je zegt dat de verschillen minimaal zijn. Dat klopt, maar de ROG is al snel €20 duurder dan de MSI. Waarom dan een asus rog?
Dat is je persoonlijke mening. Ik vind MSI maar goedkoop eruit zien, daarom heb ik gekozen voor de ASUS omdat die er degelijk en bruut uitziet en ook nog eens RGB LED heeft. Daarbij... je koopt een kaart van 500+ euro en dan twijfel je om 20 euro?

Je kan geen slechte kiezen, kies gewoon 1 die je mooi vind. En als die 20 euro nou echt het verschil maakt neem je de goedkoopste.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• Rubixd
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:09:
Ik zou voor de MSI gaan, is goedkoper dan Asus, en de verschillen merk je toch niet echt (het is niet alsof een halve FPS je game ineens speelbaar maakt ipv onspeelbaar).
Verschillen zijn er wel, bijv software en drivers.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rubixd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:40:
[...]
Verschillen zijn er wel, bijv software en drivers.
Drivers worden via Nvidia geleverd voor elke 1070 GTX en niet per merk, dus dat is complete onzin. Qua software worden er ongetwijfeld per fabrikant gare tools meegeleverd voor fantastische overclock resultaten en het maken van prachtige kermis lichtshows, maar dan zou ik alsnog of MSI afterburner gebruiken of er gewoon een agressievere custom bios op flashen (voor overclocken, ik zou de RGB leds gewoon uitzetten maar dat is mijn mening).

Ik zou zeggen lees wat reviews van beide kaarten, bepaal welke je zelf het mooiste vindt of waar je het meeste waarde aan hecht (merk voorkeur? hoogste boost clock out of the box? best temps? minste geluid? Beste aftersales etc.). Je zal in ieder geval geen foute keuze kunnen maken, beide kaarten zijn uitmuntend.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 26-10-2016 10:51 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:37
Ik heb zelf de MSI 1070 ter vervanging van de gtx970 gehaald van de zomer en bevalt prima. Geen problemen zo ver, was niet bewust er voor gegaan maar meer wat voor handen was toen de kaarten uit kwamen.

MSI leverde er prima software bij maar via hun website de gaming app gedownload die je wat meer controle geeft over de kaart, via de app kan je de kaart in Overclock mode zetten, met die aan draait mijn kaart nu op 1960mhz, zeker lekker kaartje.

Verwijderd

Kiezen tussen de pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G of pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING is simpel, geen van twee, beide zijn te duur.

Overigens heb je niks aan een pricewatch: Corsair RM650x als voeding, want drie of vier kaarten in SLI wordt niet ondersteund.

• DRuw
  • Registratie: November 2009

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:34:
Kiezen tussen de pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G of pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING is simpel, geen van twee, beide zijn te duur.

Overigens heb je niks aan een pricewatch: Corsair RM650x als voeding, want drie of vier kaarten in SLI wordt niet ondersteund.
Afschieten is makkelijk... welke dan wel?
en volgens mij mis ik iets... ik lees nergens iets over de corsair voeding noch de wens voor 3 a 4 kaarten SLI?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

DRuw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:43:
[...]

Afschieten is makkelijk... welke dan wel?
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB bijvoorbeeld.
en volgens mij mis ik iets... ik lees nergens iets over de corsair voeding noch de wens voor 3 a 4 kaarten SLI?
De voeding zie je als je op "bekijk collectie" drukt en idd ik zie ook niks over drie of vier videokaarten en dat is niet eens mogelijk met SLI, daarom is die voeding ook zo nutteloos.

• DRuw
  • Registratie: November 2009

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ah:)
ik zat de gainward ook te bekijken naast de EVGA en ik denk dat de gainward het ook gaat winnen (wat weet je van de 2 EVGA kaarten toevallig?).
Lees erg goede berichten erover en bijzonder weinig over coilwhine waar de hele 1070 serie last van lijkt te hebben...

edit, okee die hippe EVGA met de overbodige ledjes heeft een verbruik van 215W door de toevoeging van die ledjes.... :? afvaller t.o.v. 150W van de andere EVGA en Gainward kaart 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door DRuw op 01-11-2016 21:54 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

DRuw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:48:
[...]

edit, okee die hippe EVGA met de overbodige ledjes heeft een verbruik van 215W door de toevoeging van die ledjes.... :? afvaller t.o.v. 150W van de andere EVGA en Gainward kaart 8)7
Een GTX 1070 welke 215W verbruikt is flink overgeklokt, heeft ook een hogere GPU spanning en heeft ook een flink hogere powertarget, met enkele LEDjes ga je dat hoge verbruik iig niet halen.
Pagina: 1